2020-01-10, 04:34
Medlem
Gabriel Knights avatar
Nu rantar Lisa Nilsson mot Spotifys chefer och menar att hon och andra artister tjänar för lite på att vara listad på Spotify. Hon tjänar 2 öre per spelning medan cheferna på Spotify tjänar miljoner menar hon.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Xg2mJr/lisa-nilssons-ilska-mot-spotify-maste-andras
Citat:
Artisten Lisa Nilsson, 49, rasar mot Spotifychefernas höga löner och artisternas dåliga ersättning.
– Mina revisorer har räknat ut att jag tjänar två öre per låt som spelas, säger hon.

Lisa Nilsson tjänar ungefär två öre per låt som spelas på musiktjänsten. Totalt spelades hennes låtar ungefär fyra miljoner gånger förra året, det innebär att hon tjänar drygt 80 000 kronor om året på musiken som spelas på Spotify. Den största delen av hennes inkomst kommer från turnéer och scenframträdanden.
– Jag tjänar så lite från Spotify att jag inte ens räknar med det i mina årsbudgetar. Det blir snarare som en överrasknings-bonus. Jag tjänar min trygga inkomst på att stå på scen, säger hon.
Citera
2020-04-14, 11:34
Medlem
Någon som har Expressen Premium som kan delge vad hennes ”sexskryt” innehåller mer i detalj?
Citera
2020-04-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StripperVicar
Någon som har Expressen Premium som kan delge vad hennes ”sexskryt” innehåller mer i detalj?

https://www.expressen.se/noje/kandisarnas-sexskryt-har-ar-deras-intima-berattelser/
Citera
2020-10-11, 18:08
Avslutad
För er som är intresserade finns ett avsnitt med Anna flyttar in från 2000 när hon möter Lisa Nilsson, svtplay...

Kurvig och fin tös
Citera
2021-01-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Lille vän. Hon har inte blivit tjock. Däremot så har hon alltid varit lite klassiskt kurvig och det är därför hon har den fina rösten som hon har!

Sen att hon mognat på och blivit lite fylligare genom åren är ingen nackdel för henne, tvärtom!
Hon har ju en riktig röst!

Förresten Adalante; Hur såg din mamma ut innan hon födde dig för femton år sen, och hur ser hon ut i dag? Svara på det är du snäll!
Du har så rätt Lille vän. Hon har inte blivit tjock. Däremot har hon blivit rätt så smällfet! Riktigt jävla proppmätt till och med.
Citera
2021-01-16, 21:09
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StripperVicar
https://www.expressen.se/noje/kandisarnas-sexskryt-har-ar-deras-intima-berattelser/

Lisa Nilsson skryt är bara en del av en mkt längre artikel med Mia Parnevik, Jessica Almenäs, Paolo Roberto, Nour El Refai och Bianca Ingrosso . Därför går det citera Lisa Nilsson del i sin helhet, tror jag.

Citat:
I den öppna Facebook-gruppen ”Braggipedia” tillåts medlemmarna skryta ohämmat. Någon som verkligen bjudit på sig själv i gruppen är artisten Lisa Nilsson, 49, som i ett par inlägg har radat upp olika livserfarenheter. Det kommer bland annat fram att hon haft några, helt okända, amorösa äventyr.
”Har nekat en rekordhållande pingis-medaljör samkväm, har accepterat samkväm med en fotbollslegendar utan att veta hans namn”, skriver hon.
Några andra av Lisa Nilssons exempel:
”Flirtat med Clint Eastwood på en filmpremiär.”
”Har legat med saxofonisten i Miami Sound Machine Band.”
”Har hånglat med Greg Adams i Tower of Power och fått restriktioner kring hans känsliga trumpetläpp.”
”Har dissat Dan Reed som pojkvän.”
”Har fått Lisa Nilsson att komma fler gånger än hela musikereliten sammantaget lyckats med på 40 år.”

Det mest uppseendeväckande för övrigt i artikeln är väl att Jessica Almenäs anser sig vara passionerad och tror väldigt mycket på astrologi.....

Det är inte charmigt att vara korkad Jessica!
Sorry för OT här på slutet.
Citera
2021-01-16, 23:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nu rantar Lisa Nilsson mot Spotifys chefer och menar att hon och andra artister tjänar för lite på att vara listad på Spotify. Hon tjänar 2 öre per spelning medan cheferna på Spotify tjänar miljoner menar hon.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Xg2mJr/lisa-nilssons-ilska-mot-spotify-maste-andras

Det är 80.000 kr. som hon inte skulle ha tjänat om inte Spotify hade funnits. Så trivial har hon blivit.
Citera
2021-01-16, 23:21
Bannlyst
Jag har inget skvaller, men jag fattar inte att folk gillar henne. Visst hon är en duktig sångerska, men så jävla slätstruken.

Men det gäller inte bara henne. Vilka människor gillar Tommy Nilsson, eller ens Carola Häggkvist?
Senast redigerad av Sommarglad 2021-01-16 kl. 23:25.
Citera
2021-01-27, 00:06
Bannlyst
Som jag fattar det är skryttråden på Facebook till för att man ska dela med sig av en berättelse, en bra story helt enkelt - som när Tegnér lånar ut en tröja till Slash.

Men den dumma kossan Lisa Nilsson begriper ju inte bättre, utan gör det till en listtråd där hon bl a pladdrar om hur hon ätit gåslever i 6 olika länder (!)

Sen när A&S hänger ut henne i podden då kör hon kvinno-kortet, precis som hon kan bete sig hur som helst och sen ha ett alibi bara hon är kvinna? Men det är inte kvinna som är ditt problem människa, det är att du är DUM I HUVUDET!

Maken till överskattad sopa får man leta efter, hade det inte varit för Mauro Scocco hade hennes karriär ägt rum på havet mellan Värtahamnen och Åbo.
Citera
2021-06-22, 21:47
Bannlyst
Fy fan va tjock Lisa har blivit - ser ju ut som en flodhäst i dag.
Citera
2021-06-22, 23:04
Medlem
purkatunks avatar
Jag har mina misstankar att Lisa Nilsson innerst inne önskar att hon var en stor färgad kvinna likt sin idol Aretha Franklin.
Tål varken henne eller låtarna hon framför. "Himlen Runt Hörnet" kanske Sveriges genom tiderna sämsta låt som blivit en hit. Mauro Scocco är annars en rätt stabil låtskrivare?? Kan se varför han gav bort eländet till Aretha Nilsson.
Citera
2021-06-23, 16:57
Medlem
Bacchus94s avatar
Varför klär sig människan i blommiga gardiner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in