2021-06-23, 08:27
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, ursprungsdiskussionen kommer sig av att jag ansåg att FHM redovisade högt dödstal för gårdagen då de redovisade 34 döda. Du påstod då att det handlar om 3-4 döda per snitt. Det skulle alltså krävas att FHM inte redovisat en enda käft död de föregående 10 dagarna för att snitta så lågt, men så ligger det ju inte till. Därför undrar jag vilket rullande snitt du använder när du pratar om 3-4 döda per dag. Så kan du svara på frågan? Hur många dör i Sverige per rullande 10, 20, 30 eller 50 dagar? Du kan ju välja intervall själv om du vill. Igår rapporterade man 34 som sagt.

Nu var det inte jag som skrivit något.

Men tänk att det ju faktiskt är så att FHM inte redovisat en enda käft död de föregående 10 dagarna

Snittet baserat på rapportdatum de senaste 10 dagarna = 3,3
Snittet senaste 20 dagarna = 7,8

Nu vet ju alla att rapportdatum inte säger så mycket, särskilt nu när databasen varit nedstängd.
Baserat på avlidendatum var rullande medelvärde 6 avlidna den 29 maj. Tror du att det har ökat eller minskat sedan dess?
Citera
2021-06-23, 08:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
1 år är ingenting effekterna kan komma om 10 år
Dessutom tror jag inte barn tar skada av att vara ute i naturen och lära sig där ett tag
Barn måste inte hela tiden vara i förskola och skola
Som sagt motion och lärande utomhus skulle alla må bra av

De hade inte heller mått sämre av bättre ventilation i skolorna. Förutom att minska smittrisken så ökar ju den kognitiva förmågan när co2 minskar.

Nu är ventilationen injusterad för att minska energi kostnaderna o inte för att minimera smitta o öka kognitiva förmågan.

In med hepa filter i ventilationen om luft återcirkuleras.
Citera
2021-06-23, 08:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag hör vad du säger men jag tycker du har fel.

Så risk/reward är samma för en multisjuk 77-åring som en kärnfrisk 18-åring?
Citera
2021-06-23, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Absolut inte och därför är förmodligen vaccin bra ur den risk reward synpunkten
Citera
2021-06-23, 08:55
Medlem
Citat:
Nej, ursprungsdiskussionen kommer sig av att jag ansåg att FHM redovisade högt dödstal för gårdagen då de redovisade 34 döda. Du påstod då att det handlar om 3-4 döda per snitt. Det skulle alltså krävas att FHM inte redovisat en enda käft död de föregående 10 dagarna för att snitta så lågt, men så ligger det ju inte till. Därför undrar jag vilket rullande snitt du använder när du pratar om 3-4 döda per dag. Så kan du svara på frågan? Hur många dör i Sverige per rullande 10, 20, 30 eller 50 dagar? Du kan ju välja intervall själv om du vill. Igår rapporterade man 34 som sagt.

Det är väl precis så det ligger till?

https://covidstatistik.se/avlidna#rapporteringsdatum

Kolla på "Dödsfall efter rapportdatum"

12:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
13:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
14:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
15:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
16:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
17:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
18:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
19:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
20:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
21:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
22:e Juni - 33 rapporterade avlidna från FHM.
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-06-23 kl. 09:51.
Citera
2021-06-23, 08:55
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Starta era Windows 95 datorer med fimpar och skit i tangentbordet på socialstyrelsens hemsida - läs diagrammet - istället för att skyffla skit ur munnen.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-om-slutenvard-av-patienter-med-covid-19/

Scrolla ner till :

Covid-19-patienter veckovis

Antal nyinskrivna patienter i slutenvård med covid-19 per vecka och åldersgrupp.

*Diagram*

Lägg ihop antal barn /varje vecka 20+21 (håll muspekaren över blå rad, flytta pekaren sakta sidled så visas varje vecka antal barn vilka getts inneliggande sjukvård, två rader. En rad 0-9 år, raden ovan 10-19).

Siffrorna stämmer.

Trots dessa siffror borde ha egen sändningstid på svt har socialstyrelsen ”tonat ner/gömt, uppenbart för alla med fungerande/förnuftsbaserad hjärna - med avsikt att siffrorna ska vara svåråtkomliga/inte synas/ om folk inte lägger manken till.

SVT har tjatat mantrat i ett år.

”Det är fortfarande extremt ovanligt att barn blir allvarligt sjuka”

Samtidigt som 1300 barn har legat på sjukhus.

Alla dessa barn fick höra svt’s lögner
politiker, myndigheter, media, inte uppmärksammar dom.

Inte 10, inte 50 inte 250, inte 500, inte 700, inte 1000,

1300 barn.

Sen har vi alla barn med post covid, som inte heller syns i statistiken. Mest pga sovjetiseringsdirektiv men öven pga att öppenvårdens statistik inte är tillgänglig för allmänheten.

Mantrat :

Det är fortfarande extremt ovanligt att barn blir allvarligt sjuka

1300 barn håller inte med.

Smittade i gruppen 0-19 år enligt antikroppsmätningar ca 25% = 600 000
Inlagda på sjukhus 0-19 år 1300 = ca: 0,2 %
Antal med MIC i gruppen ca: 200? = 0,03%
Antal inlagda på IVA 0-19 år 97st = 0,016%
Antal avlidna i åldersgruppen 14st = 0,002%

Allt är relativt men jag tycker nog att det är EXTREMT ovanligt att barn blir allvarligt sjuka.
Citera
2021-06-23, 09:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Smittade i gruppen 0-19 år enligt antikroppsmätningar ca 25% = 600 000
Inlagda på sjukhus 0-19 år 1300 = ca: 0,2 %
Antal med MIC i gruppen ca: 200? = 0,03%
Antal inlagda på IVA 0-19 år 97st = 0,016%
Antal avlidna i åldersgruppen 14st = 0,002%

Allt är relativt men jag tycker nog att det är EXTREMT ovanligt att barn blir allvarligt sjuka.

Problemet med covidiansekten är att de bara är intresserade av covid. Tänk om man skulle visa statistiken över andra sjukdomar som drabbar barn. Ja det finns andra allvarliga smittsamma sjukdomar som drabbar barn tro det eller ej.
Citera
2021-06-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
En kärnfrisk 18 åring har starkt immunförsvar..många allvarliga fall orsakas just av starkt immunförsvar som skenar och ger sig på allt i kroppen.
Kolla spanska sjukan andra vågen.
Citera
2021-06-23, 09:57
Medlem
IMBILDENs avatar
De flesta arrangerade midsommarfiranden är även i år inställda eller kraftigt begränsade. Är det verkligen nödvändigt med tanke på att arrangemangen sker utomhus och att smittspridningen pga stängda skolor m.m. är så låg? Jag tror det är lite onödigt faktiskt.
Citera
2021-06-23, 09:58
Medlem
Surtrutens avatar
Det förekommer diverse påståenden om hur olika typer av dieter påverkar corona/covid på olika vis.

Har någon några fakta att redovisa eller är det mest tyckande och tro?
Citera
2021-06-23, 09:59
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det är väl precis så det ligger till?

https://covidstatistik.se/avlidna#rapporteringsdatum

Kolla på "Dödsfall efter rapportdatum"

12:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
13:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
14:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
15:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
16:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
17:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
18:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
19:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
20:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
21:e Juni - 0 rapporterade avlidna från FHM.
22:e Juni - 33 rapporterade avlidna från FHM.

Citerar då jag inte kunde editera:

Sen är jag ganska imponerad av din ignorans.

Du är super-aktiv i detta ämne och verkar lägga större delen av ditt vakna liv på att posta saker här och ÄNDÅ blir du lika förvånad eller spelar ovetande om så enkla saker som enkelt och tydligt finns tillgängligt på covidstatistik.se, c19.se och platz.se trots att det säkerligen länkats tiotusentals gånger till dessa sidor i tråden.
Citera
2021-06-23, 09:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
En kärnfrisk 18 åring har starkt immunförsvar..många allvarliga fall orsakas just av starkt immunförsvar som skenar och ger sig på allt i kroppen.
Kolla spanska sjukan andra vågen.

Precis så var det under spanskan och man kan även se vissa tecken till detta även under denna pandemi. Det är ofta barn som drabbas av hyperinflammation i samband med covid-infektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in