2021-06-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Okunnig svammelpelle.

Barrling och Kegö redovisade allting inför PU 2016.

Om man nu som skribent ska komma med någonting så är väl baskunskaper ett minimikrav. Eller?
och där ligger sanningen. du är hjärntvättad som tror att det är normalt med sekretess i 35 år när man utreder ett statsministermord. men du vet väl vem som mördade OP förmodar jag.
Citera
2021-06-23, 12:59
Medlem
Citat:
Samtliga förhör med Almsäter och Ekman beställdes ut förra året. 200924 delades dem och lades ut i tråden.

Almsäter. EAE-9773-4:

https://drive.google.com/file/d/19ajGb62-Jijk8aJbiPys8CtPVbAxD0cm/view?usp=sharing

Ekman. EAE-9773-5

https://drive.google.com/file/d/1oHfNDT5vfB8ZBE1d2YolaOsLobjvA7v7/view?usp=sharing

Ovan kan man se att uppslaget EAE-9773 innehåller fler dokument än förhören med CA och AE. Jag hittar ytterligare förhör med okänd 1988-09-26. Som alltså kan sammanlänkas med Almsäter och Ekman i samma uppslag. Vem är denna personen? EAE-9773-3-A:

https://drive.google.com/file/d/1-4o3_pwQ6kHKODcw7u34h-Qs6m-olCXQ/view?usp=sharing

210402 beställdes det kompletta avsnittet EAE-9773-XX ut. Har inte anlänt än.

Jag har mer trovärdig information avseende identiteten på Almsäter än att han skulle vara en polack vid namn Krzysztof Dylewski. Alltså handlar detta om två olika separata personer enligt mig.

Leder fram till dessa frågor:

Vem i helvete är Krzysztof Dylewski? Och var finns källan till det namndroppandet tidigare i tråden. Det var enbart ett påstående utan källhänvisning. Samtidigt som förhör med denna polack lyder under sekretess enligt PU. Mysteriet tätnar.

Ja, jag såg också i liggaren att det fanns ytterligare fem uppslag (om jag kommer ihåg rätt) under det avsnittet, och blir förvånad om något av dem skulle handla om Dylewski.
Har också en stark känsla av att detta handlar om två olika personer, och frågan vem i helvete denna Dylewski i så fall är är ju en liten gåta i sig själv.
Fortsättning lär följa.
Citera
2021-06-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Finns fler förhör med honom utöver EAE 9773-4?
Men det är ju märkligt om det nu skulle finnas förhör med samma person men i två olika namn.
Förstår inte.

Det finns ett förhör med K Dylewski, men det lämnades inte ut. Inte ens diarienummer lämnades ut. Beslutet överklagades till Kammarrätten, som tyvärr gick helt på polisens linje. Mål nr 4602-21.
Citera
2021-06-23, 14:15
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
och där ligger sanningen. du är hjärntvättad som tror att det är normalt med sekretess i 35 år när man utreder ett statsministermord. men du vet väl vem som mördade OP förmodar jag.
Jag har inte en aning om vem som mördade Palme. Det är därför jag letar efter gärningsmannen utifrån gammal fakta sammanfört med nya dokument.

I ditt fall är det uppenbart att du inte har en aning om någonting när det gäller MOP. Vandra vidare och kommentera andra ämnen som du saknar kunskap i. Här kammar du noll.
Citera
2021-06-23, 14:25
Medlem
Handlingar om den bruna polisen Kjell-Arne Karlsson lämnades inte ut. Trots att han är avliden ansåg polisen att handlingarna innehåller särskilt integritetskänsliga uppgifter som skulle såra anhöriga om de kom till allmän kännedom. Det överklagades till KR, som höll med polisen helt och hållet. Inte ens dnr lämnas ut.
Citera
2021-06-23, 14:49
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmemordsarkivet
Handlingar om den bruna polisen Kjell-Arne Karlsson lämnades inte ut. Trots att han är avliden ansåg polisen att handlingarna innehåller särskilt integritetskänsliga uppgifter som skulle såra anhöriga om de kom till allmän kännedom. Det överklagades till KR, som höll med polisen helt och hållet. Inte ens dnr lämnas ut.
Konsekvensen av allt svärtande och all sekretess leder till slutsatsen att än idag skyddas gärningsmannen aktivt. Och att denna skyddsmekanism ökar med tiden 35 år efter mordet.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-06-23 kl. 14:58.
Citera
2021-06-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palmemordsarkivet

Räckte inte svartpennan till?
KAK är väl en person som varit uppe i tråden då och då.

Finns det någon substans i följande text?

"Är det verkligen för långsökt att tro att en sådan strategi även fanns hos WACL:s svenska sektion och att detta är en anledning till att Åke J Ek sökte sig till polishögskolan? Vilken vägledning fick Åke J Ek vid kongressen i Washington på våren 1978?

Det är ett faktum att just vid denna tid, strax efter Eks inträde i polisvärlden börjar högerextrema krafter inom Stockholmspolisen att organisera sig. Inom WACL-kretsen finns även en annan polis, Kjell-Arne Karlsson. Runt Ek, Karlsson och andra äldre högerextrema poliser samlas yngre poliser av samma kulör.

Dessa fascistiska krafter inom polisen samlas till så kallade kamratträffar. Middagar som även besöks av ledande nazister och högerextremister. Här skålas och sieg heilas, det hålls föredrag av militärer, advokater och framträdande högerextremister. Bland deltagarna vid dessa träffar utkristalliseras en kärna som även organiseras i en skytteförening. Skytteföreningen bedriver träningsläger, som även innefattar rent militär träning."

http://proletaren.se/inrikes-ovrigt/washingtons-svarta-international
Citera
2021-06-23, 15:19
Medlem
Citat:
Konsekvensen av allt svärtande och all sekretess leder till slutsatsen att än idag skyddas gärningsmannen aktivt. Och att denna skyddsmekanism ökar med tiden 35 år efter mordet.
Ja, frågan är VARFÖR!
Det talar emot en ensam gallenpanna ,en grafiker och en Rotebroare.
Om det skulle visa sig att polisen låg bakom mordet ,skulle svenskarna reagera nämnvärt på det idag?
Det måste vara något/någon som skulle få svenska folket att koka.... i nutid!
Det enda spontant jag kan tänka på är att S partiet klippte sin egen ledare men i nutid finns knappt några socialdemokrater kvar och politikerföraktet har höjts de sista åren.

Vad är det som skulle falla idag om sanningen kommer fram....det kan vi spekulera om! Börsen.....
Mina egna minnen av morgonen efter mordet är att de högermänniskor jag kände var euforiska....De hade inte ett uttalat Palmehat så min reaktion var förvånande.
Jag är övertygad om att det finns levande som vet vad som hände ,vem som ligger bakom .Tyvärr börjar tiden rinna ut....
Citera
2021-06-23, 18:05
Medlem
Citat:
Samtliga förhör med Almsäter och Ekman beställdes ut förra året. 200924 delades dem och lades ut i tråden.

Almsäter. EAE-9773-4:

https://drive.google.com/file/d/19ajGb62-Jijk8aJbiPys8CtPVbAxD0cm/view?usp=sharing

Ekman. EAE-9773-5

https://drive.google.com/file/d/1oHfNDT5vfB8ZBE1d2YolaOsLobjvA7v7/view?usp=sharing

Ovan kan man se att uppslaget EAE-9773 innehåller fler dokument än förhören med CA och AE. Jag hittar ytterligare förhör med okänd 1988-09-26. Som alltså kan sammanlänkas med Almsäter och Ekman i samma uppslag. Vem är denna personen? EAE-9773-3-A:

https://drive.google.com/file/d/1-4o3_pwQ6kHKODcw7u34h-Qs6m-olCXQ/view?usp=sharing

Jag har mer trovärdig information avseende identiteten på Almsäter än att han skulle vara en polack vid namn Krzysztof Dylewski. Alltså handlar detta om två olika separata personer enligt mig.

Vem i helvete är Krzysztof Dylewski? Och var finns källan till det namndroppandet tidigare i tråden. Det var enbart ett påstående utan källhänvisning. Samtidigt som förhör med denna polack lyder under sekretess enligt PU. Mysteriet tätnar.

Enligt inlägg 210401
”Christoffer Almsäter" heter Krzysztof Dylewski, född 68-10-14 i Polen.
Hans mamma hette Renata Wladyslawa, flyttade från Polen och gifte sig med Nils Börje Almsätter, och tar hans efternamn.

Det var alltså fullständigt logiskt för "Krzystof" att förenkla och försvenska sitt namn till Christoffer Almsät(t)er, som hela övriga familjen heter. Inget mystiskt alls.''

Enligt registret Sveriges Befolkning 1985 (finns hos Arkivdigital) så är han mycket riktigt skriven hos Nils Börje Almsätter. Mycket märkligt att det verkar finnas förhör med honom under olika namn (om det nu är samma person) varav åtminstone ett förhör är sekretessbelagt.
Citera
2021-06-23, 20:07
Medlem
Citat:
Jag har inte en aning om vem som mördade Palme. Det är därför jag letar efter gärningsmannen utifrån gammal fakta sammanfört med nya dokument.

I ditt fall är det uppenbart att du inte har en aning om någonting när det gäller MOP. Vandra vidare och kommentera andra ämnen som du saknar kunskap i. Här kammar du noll.

du vet inte?? hur kan du då veta att källa erik inte stämmer? vad vet du egentligen? vilken total nolla du är. oförskämd dessutom.
Citera
2021-06-23, 21:58
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vi känner dig. Det är vilda fantasier i orimligheten hav men en god indikator på vad någon vill avleda från.

Almsäter blir en magisk spelare i en actionfilm där underrättelsetjänsterna snubblar på varandras fötter och som vanligt baserat på dina påstådda "insikter" dvs fablernas värld.

Nä. Sammanställer vi vad man helt vägrar lämna ut, vad man påstår helt saknas och vad man översvärtar hittar vi lösningen till100%.

Möjligen kan dina utsagor jämföras med t ex Donald F s skrönor där han själv och en fiktiva Barbro- och Leongrupper är i faggorna men oskyldiga som förklaring till WT observationerna kring mordet men sedan muterar till att vara hemflrlovade långt innan ens OP ger sig hemifrån.

Det är helt enkelt debilt att förklara bort wt med hemliga kommunikationsövningar som skulle ha ägt rum timmar innan ens dramat började.

Fullkomligt debila utsagor från några av historiens sämsta lögnare.

Allvarligt talat. Man vägrar utelämna uppgifter om vapeninnehav för 35 år sedan när det gäller poliser som bevisligen fanns eller borde ha funnits kring mordplatsen. Poliser vars kommunikation var WT som unisont påstår att de inte minns något annat än att de av en händelse brutit tätt inpå mordet med falska utsagor att de sedan hört om mordet på vanliga nyheter en timme innan det sändes.

Allt detta trots vittnesmål att kodade meddelanden i klartext framfördes ända fram till skotten.

Förstår man inte att sådant är relevant vet jag inte vad man skall säga.

Fabler om CIA eller RAF eller GRU kan inte rucka det hur ofta de än framförs.
Ens eller din agenda diskuterar jag inte.
Men du och dina "Säpopolare" kan vara lugna, det stannar inom landet.
Du hänger med ibland, på tåget, sen backar du när det bränner till.
Citera
2021-06-23, 23:58
Medlem
OPK123s avatar
Citat:

Almsäter. EAE-9773-4:

Ekman. EAE-9773-5

Det här är ett uppslag som det måste gås till botten med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in