2021-06-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nu handlade ditt inlägg inte om kvantiteten utan om att dödsfallen bland barn inte skulle ha ökat.

Jag bara rättade ett fakta fel.
Det är inget jag känner till, men det handlar i så fall om en-två dödsfall åt ena eller andra hållet.
Citera
2021-06-23, 12:43
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jag tänkte inte på paniken när jag skrev lite värre utan viruset. Det blir ju lite värre för varje ny variation så som du skriver. Lite mer smittsamt och risken för sjukhus inläggning lite större. Små steg åt helt fel håll.

När det gäller vaccinet så hör man ju hela tiden hur bra det är och att det funkar ändå, kanske någon enstaka procent sämre. Även där ett litet steg åt fel håll.

Det rapporteras om att risken för sjukhusinläggningar ökar. Men då räknar man ju bara på numeriska data. Det kan ju också påverkas av att man lärt sig om viruset, både när man ska söka vård och hur man ska vårda. Ju tidigare desto bättre, därav att fler sökt sjukvård i ett tidigare skede.
Allt är inte svartvitt.

Jag säger inte att nya virusvarianter inte är mer smittsamma eller mer allvarliga. Men jag säger att medias rapporter och alarmism (det är definitionen av alarmism att slå på en nyhet av 22 fall i Indien av delta-plus) inte överensstämmer med hur världen hanterar detta. Vi öppnar upp mer och mer, vaccinen bidrar stort till minskad sjuklighet och död.
Citera
2021-06-23, 12:59
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det rapporteras om att risken för sjukhusinläggningar ökar. Men då räknar man ju bara på numeriska data. Det kan ju också påverkas av att man lärt sig om viruset, både när man ska söka vård och hur man ska vårda. Ju tidigare desto bättre, därav att fler sökt sjukvård i ett tidigare skede.
Allt är inte svartvitt.

Jag säger inte att nya virusvarianter inte är mer smittsamma eller mer allvarliga. Men jag säger att medias rapporter och alarmism (det är definitionen av alarmism att slå på en nyhet av 22 fall i Indien av delta-plus) inte överensstämmer med hur världen hanterar detta. Vi öppnar upp mer och mer, vaccinen bidrar stort till minskad sjuklighet och död.
Tycker vi verkligen olika? Vi ser ju att varianterna bli lite värre för varje ny som uppkommer. Men det är ju inte bara viruset som utvecklar sig. Vi lär ju oss också, vacciner, behandlingar. Vi tar ett steg viruset tar ett (eller tre enligt mig, men kanske hur många steg som tas av oss eller viruset är ett synsätt).

När det gäller hur världen hanterar det tror inte jag i all fall att vi kan tolka det till hur mycket värre mutationerna blivit vs vad vi lärt och åstadkommit. Jag tror att världens hantering är mycket fläckat av ekonomiska intressen. Vi kan inte hålla samhällena ner stängda även om det hade varit det bästa för att stoppa viruset utan att ekonomin skulle ta allt för stor skada. Det finns många ekonomiska intressen dessa vilar minst lika tungt över beslutfattarna som (de skörare och äldres samt lite yngres och lite friskares för vart ny variant) folkets hälsa.
Citera
2021-06-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Eftersom det är rena rama tombolan hur FHM väljer att presentera sin "statistik" krävs det ju ett rullande medelvärde som sträcker sig något tiotal dagar tillbaks om man ska få siffror som i överhuvudtaget säger något som helst om smittläget, sjukhusläget och dödstalsläget.

Vilken dag dog 3-4 stycken enligt FHM menar du? Igår rapporterade de 34. Hur många kommer de rapportera idag? 0, 25, 50 eller kanske 200? Sedan favoritbegreppet "eftersläpningar".

Är du idiot på riktigt?
Tror du att det är FoHM som räknar döda?
Nej, det är regionerna, och dessa rapporterar med väldigt jämna intervall. Hur sedan dödstalen från FoHM rapporteras är av mindre vikt. Platz tex rapporterar när regionerna gjort det, precis som med antal smittade.
Där är nu 32 döda rapporterade de senaste 10 dagarna. Klarar du av att räkna ut vad snittet per dag blir då?
Tips. Ganska enkelt när man kan dela med 10
Citera
2021-06-23, 13:14
Medlem
Citat:
Jag tänkte inte på paniken när jag skrev lite värre utan viruset. Det blir ju lite värre för varje ny variation så som du skriver. Lite mer smittsamt och risken för sjukhus inläggning lite större. Små steg åt helt fel håll.

När det gäller vaccinet så hör man ju hela tiden hur bra det är och att det funkar ändå, kanske någon enstaka procent sämre. Även där ett litet steg åt fel håll.

I våran självvalda eviga limbo med viruset.

Vad tror ni om DELTAPLUS då?
Är det utrotningsmutationen?
Citera
2021-06-23, 13:21
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Johanna Höög forskare medverkar i VetCov på Youtube där hon sammanfattar data från Socialstyrelsen.

Skrämmande data.

Data politiker, myndigheter, journalister, SVT u name it - inte sagt ett knytt om.

Håll i er förnekare.

Närmre 1300 svenska barn har legat på sjukhus.

667 barn 0-9 år.

627 barn 10-19 år.

https://youtu.be/FkL_qdylY3E

Många har trott artikeln i dagensmedicin Maj 2021 gällande de 200 st - fullt friska sen tidigare - barn 0-9 år som sjukhusvårdats i Sverige för livshotande MIS-C/hyperinflammation - var - alla.

*uk*ugare i tråden hittar på lögner om SarsCov/barn.

”Barn får inga som helst komplikationer av Smittan”

”Barn blir sällan allvarligt sjuka”

”Barn driver inte smittan”

Bitch - Grundskolan ska hållas stängd - tills att den av skyddsombud/smittskydd samt enligt AMF följer lagtext gällande åtgärder skolan enligt arbetsmiljölagen är skyldiga att vidra - vid risk för exponering av samhällsfarlig smitta klass 3.

Den enda smittskyddsåtgärden grundskolan implementerat är att vänta in varje klustersmitta och - först då komma ridande med kokosnötshalvor som hovljud och pre-aktivt - när skadan redan tillåtits ske - införa distansundervisning - skicka smittan vidare hem till föräldrar samt ev äldre anhöriga som sköter barnpassning.

Grundskolan har rabatterats SAMTLIGA smittskyddsåtgärder - resten av samhället ”starkt rekommenderats”.

Random mataffärsshoppare ges 10 kvm enligt ”Svensk pandemilagstiftning”, medans samma sketna bullshit lag totalt ignorerar grundskolebarn, ignorerar tillämpande av försiktighetsprincip gälkande grundskolebarn.

Sen pandemin startade 2020 har grundskolebarn packats tätt sittande som vanligt, 30 barn på 30 kvm, barnen ges inte ens 1 kvm.

Strutshuvuden i sanden, medveten ”blindo”, beväpnade med myter, avslöjade av data.

Ingen vet vilka långtgående men dessa barn kan få av att ”ges smittan” i deras arbetsplats skolan, enligt Sveriges huvudlösa modell får barnen smaka på samtliga mutationer, enligt ”det är bara en förkylning-tänket”.

Forskare ser redan tecken på livslånga lungskador, hjärnskador som följd av kraftig/moderat infektion. Ett mkt oklart kunskapsläge borde ligga som grund till extra försiktighet samt extra smittskyddsåtgärder gällande barn!

Sverige duckade Förnuftsbaserad, förnekade vetenskaplig litteratur gällande barn, kommer sovjetiseringsregimen Sverige kasta barnen oskyddade - rakt in i höstens ev Deltavåg - trots data på 1300 sjukhusvårdade barn.

Föräldrar behöver se denna data.
Samtala med andra föräldrar, sätta press på grundskolornas huvudmän.

Regeringskris kan vidare skapa ytterligare röra där FoHM tillåts haverera det skydd barnen i grundskolan är i direkt behov av inför höstens smittspridning.

SarsCov19 är en luftburen Aerosolsmitta.

Förskolan - Grundskolan

Kan inte ses som en säker plats vid samhällsspridning utan dessa samlade åtgärder - tillsammans :

# Andningsskydd i skolans lokaler.
# Avstånd.
# Drag/Vädring.
# Inga köer.
# Mat i klassrummet.

Mm.

Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Lol. Foliehattsteorier likt denna från en obskyr Youtube-kanal är bättre lämpade för konpsirationsforumet. Att skräckspridande propagandamedia skulle låta bli att rapportera om detta om det var sant - mm, vi säger så du...

Hur kan du kalla det foliehattsteori när det är offentlig data från socialstyrelsen på antal inlagda barn pga. av covid-19?!
Senast redigerad av severustheemperor 2021-06-23 kl. 13:49.
Citera
2021-06-23, 13:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vad tror ni om DELTAPLUS då?
Är det utrotningsmutationen?

Den nya snackisen är Lambda. I Peru har den tagit över till 100% och Peru har ju högst registrerade dödstal i hela världen.

Har börjat dyka upp i sekvenseringar inom EU så kanske... ;-)
Citera
2021-06-23, 13:23
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Nej de är inte helgodkända...........

Conditional marketing authorisation
The approval of a medicine that addresses unmet medical needs of patients on the basis of less comprehensive data than normally required. The available data must indicate that the medicine’s benefits outweigh its risks and the applicant should be in a position to provide the comprehensive clinical data in the future.

More information can be found under 'Conditional marketing authorisation'.
https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory/overview/public-health-threats/coronavirus-disease-covid-19/treatments-vaccines/vaccines-covid-19/covid-19-vaccines-authorised#authorised-covid-19-vaccines-section

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Okej då. Men de är definitivt inte "nödgodkända" i EU.

Du har det svart på vitt och ändå försöker du förvränga.....
Citera
2021-06-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Den nya snackisen är Lambda. I Peru har den tagit över till 100% och Peru har ju högst registrerade dödstal i hela världen.

Har börjat dyka upp i sekvenseringar inom EU så kanske... ;-)

Minst 41 fall av den så kallade deltaplus-mutationen har upptäckts i Storbritannien, rapporterar brittiska The Mirror.
Den kallas också för AY.1 och är besläktad med deltavarianten, som först upptäcktes i Indien.
Deltaplus befaras spridas lättare än det ”vanliga” coronaviruset och dessutom ha större benägenhet att angripa lungceller. AY.1 kan också vara mer resistent mot olika behandlingar, rapporterar BBC.
Citera
2021-06-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Johanna Höög forskare medverkar i VetCov på Youtube där hon sammanfattar data från Socialstyrelsen.

Skrämmande data.

Data politiker, myndigheter, journalister, SVT u name it - inte sagt ett knytt om.

Håll i er förnekare.

Närmre 1300 svenska barn har legat på sjukhus.

667 barn 0-9 år.

627 barn 10-19 år.

https://youtu.be/FkL_qdylY3E

Många har trott artikeln i dagensmedicin Maj 2021 gällande de 200 st - fullt friska sen tidigare - barn 0-9 år som sjukhusvårdats i Sverige för livshotande MIS-C/hyperinflammation - var - alla.

*uk*ugare i tråden hittar på lögner om SarsCov/barn.

”Barn får inga som helst komplikationer av Smittan”

”Barn blir sällan allvarligt sjuka”

”Barn driver inte smittan”

Bitch - Grundskolan ska hållas stängd - tills att den av skyddsombud/smittskydd samt enligt AMF följer lagtext gällande åtgärder skolan enligt arbetsmiljölagen är skyldiga att vidra - vid risk för exponering av samhällsfarlig smitta klass 3.

Den enda smittskyddsåtgärden grundskolan implementerat är att vänta in varje klustersmitta och - först då komma ridande med kokosnötshalvor som hovljud och pre-aktivt - när skadan redan tillåtits ske - införa distansundervisning - skicka smittan vidare hem till föräldrar samt ev äldre anhöriga som sköter barnpassning.

Grundskolan har rabatterats SAMTLIGA smittskyddsåtgärder - resten av samhället ”starkt rekommenderats”.

Random mataffärsshoppare ges 10 kvm enligt ”Svensk pandemilagstiftning”, medans samma sketna bullshit lag totalt ignorerar grundskolebarn, ignorerar tillämpande av försiktighetsprincip gälkande grundskolebarn.

Sen pandemin startade 2020 har grundskolebarn packats tätt sittande som vanligt, 30 barn på 30 kvm, barnen ges inte ens 1 kvm.

Strutshuvuden i sanden, medveten ”blindo”, beväpnade med myter, avslöjade av data.

Ingen vet vilka långtgående men dessa barn kan få av att ”ges smittan” i deras arbetsplats skolan, enligt Sveriges huvudlösa modell får barnen smaka på samtliga mutationer, enligt ”det är bara en förkylning-tänket”.

Forskare ser redan tecken på livslånga lungskador, hjärnskador som följd av kraftig/moderat infektion. Ett mkt oklart kunskapsläge borde ligga som grund till extra försiktighet samt extra smittskyddsåtgärder gällande barn!

Sverige duckade Förnuftsbaserad, förnekade vetenskaplig litteratur gällande barn, kommer sovjetiseringsregimen Sverige kasta barnen oskyddade - rakt in i höstens ev Deltavåg - trots data på 1300 sjukhusvårdade barn.

Föräldrar behöver se denna data.
Samtala med andra föräldrar, sätta press på grundskolornas huvudmän.

Regeringskris kan vidare skapa ytterligare röra där FoHM tillåts haverera det skydd barnen i grundskolan är i direkt behov av inför höstens smittspridning.

SarsCov19 är en luftburen Aerosolsmitta.

Förskolan - Grundskolan

Kan inte ses som en säker plats vid samhällsspridning utan dessa samlade åtgärder - tillsammans :

# Andningsskydd i skolans lokaler.
# Avstånd.
# Drag/Vädring.
# Inga köer.
# Mat i klassrummet.

Mm.

Siffrorna som presenteras har jag inget att invända emot.
Dock har jag synpunkter på hur dessa personer i videon vänder och vrider på fakta.

Cancerforskaren som uttalar sig, framstår åtminstone för mig som en rättshaverist. Han tycker FoHM är idioter för att man inte rekommenderar vaccination ner till 12 år.
”EMA har ju godkänt, så varför gör inte FoHM det?”
”Detta kan ju föräldrar bestämma tillsammans med barnen”

Skall vi alltså lägga över ansvaret för att ta beslut angående vaccinet på föräldrarna och barnen?

Nej, jag tycker nissarna i Vetcov skall fokusera på de punkter där FoHM gjort bort sig. Det handlar om hur vi hanterade första vågen, smittspårning, testning, karantän osv. Här har vi svart på vitt från länder som lyckats väl. Ex. Norge.
Att börja tjafsa om vaccin för 12 åringar eller inte blir enligt mig helt fel fokus.
De verkar tyvärr vara helt upptagna med att hitta minsta lilla fel hos FoHM. Detta gör att de HJÄLPER Tegnell o Co att flytta fokus från de viktiga frågorna. Alltså, vad kan vi ändra på så vi inte begår samma jävla misstag igen..

Detta är hur jag ser på saken iaf.
Citera
2021-06-23, 13:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Tycker vi verkligen olika? Vi ser ju att varianterna bli lite värre för varje ny som uppkommer. Men det är ju inte bara viruset som utvecklar sig. Vi lär ju oss också, vacciner, behandlingar. Vi tar ett steg viruset tar ett (eller tre enligt mig, men kanske hur många steg som tas av oss eller viruset är ett synsätt).

När det gäller hur världen hanterar det tror inte jag i all fall att vi kan tolka det till hur mycket värre mutationerna blivit vs vad vi lärt och åstadkommit. Jag tror att världens hantering är mycket fläckat av ekonomiska intressen. Vi kan inte hålla samhällena ner stängda även om det hade varit det bästa för att stoppa viruset utan att ekonomin skulle ta allt för stor skada. Det finns många ekonomiska intressen dessa vilar minst lika tungt över beslutfattarna som (de skörare och äldres samt lite yngres och lite friskares för vart ny variant) folkets hälsa.

Vi kanske inte tycker olika. Men vi hanterar det olika. Du får känslor (oro, rädsla?) för dessa nyheter av sådan grad att du måste föra dem vidare genom ett inlägg här.

Det är klart det finns ekonomiska intressen, det görs alltid avvägningar. Varenda medicinskt beslut är en avvägning mellan kostnad kontra nytta. Det har gällt även innan coronan. Där pekar jag inte på dig, men det finns ju de här inne som hävdar massmord för att staten inte har lyckats få 0 dödsfall i covid.

Men det är inte bara ekonomiska faktorer som spelar in. Det är också i hög grad hur vi människor vill leva våra liv. Vi vill inte vara begränsade, det var kanske accepterat under en viss tid, men vi vill leva som vi levde innan coronan. Vi är också beredda att betala priset för det, genom att vi har en smittspridning.
Citera
2021-06-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Kan hända... men du knyter inte det till hur virus i alla tider utvecklas... dvs de försvagas för varje våg och mutation.

Minska ditt TV tittande... kommer garanterat minska din obefogade ORO
Det är ju precis tvärtom, flera av mutationerna har varit värre än den första.
Minska du ditt surfande på nätet, det kommer göra att du inte kommer vara rädd för varken vaccin eller "munblöja".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in