Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
proppar kan man få av vaccinet inte av covid väl?
Lukt och smak återfår de allra flesta efter några månader i sämsta fall. Klart det är lite jobbigt men det är övergående.
Att folk dör är beklagligt. Men de allra flesta har livstilsrelaterade sjukdomar i botten. Nu vet vi att risken är större om man är överviktig och då kanske det är så dags att göra en förändring? Helst för ett år sedan.
nej men jag förstår varför så många blir så sjuka samtidigt. Det är inget måste, utan det beror till stora delar på dålig folkhälsa.
Ja det är klart att det är jobbigt, men det är ju också en sjukvårdspolitisk fråga. Varför har vi så få vårdplatser och personal?
Att förstora faran är det största problemet under den här pandemin. Det har gjort allt mkt värre. Och du tillhör den klubben som eldar på där.
Klart som fan man får proppar av sars-cov2, det var ju det folk dog som fanken av i början, tills man lärde sig att sätta in propplösande i ett tidigt skede. Hur kan du ha missat en så viktig detalj?
En av ungdomarna jag känner var sjuk i september/oktober och har ff ingen lukt och smak, när är det övergående sa du, hur många månader är några månader?
Ditt eviga tjatande om folkhälsa är lika tröttande, det finns unga och friska som dött, Adam Alsing gjorde ju ett tappert försök men gick bet. Man kan inte stirra sig blind på folkhälsa, man måste få leva också.
Angående varför vården är underdimensionerad så får du ta den frågan med våra politiker.
Nu har vi haft en massa restriktioner och förmaningar för att det föreligger en fara, vad fan tror du hade hänt om vi inte haft dessa? "förstora faran"? Jag tror covid har påverkat dig kognitivt då du verkar lida av någon form av hjärnskada, garanterat sars-cov2 som ligger bakom. Du kan ha fått en minipropp som påverkar din empati?