2021-06-22, 22:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Frågade Wuhans virusinstitut om lov innan dom utsatte dig för experimentet?
Haha nä, men det verkar ha gått bra ändå.

Citat:
Men nu tittar du enbart på risken för rena dödsfall. Ifall du tillämpar samma kriterier på vaccinet, så är vaccinet förhållandevis ofarligt. Hur många dödsfall har orsakats av vaccinerna respektive viruset?
Det vet jag inte. Men jag vet givet min fysik och att jag klarat av att hantera viruset att vaccin inte lönar sig för mig. Jag tar det gärna, men då ska studierna vara helt klara först. Jag är foliehattar mig inte om viruset som tur är.

Citat:
Resonemanget blir annorlunda ifall man inte bara tittar på dödsfall, utan även väger in riskerna för otrevliga effekter på lång sikt. Men då bör man tillämpa samma resonemang på viruset som på vaccinerna. Många vaccin-motståndare tillämpar ett märkligt dubbeltänk.
Jag är inte en vaccinmotståndare. jag är bara skeptisk mot vacciner som inte genomgått alla tester och studier. Förstår inte hur man kan blanda ihop detta med antivaxx. Det är inte samma sak. Jag har tagit alla rekommenderade vacciner som finns att ta.
Citera
2021-06-22, 22:33
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Senaste siffrorna, (up to 12/06/2021) , Pfizer, Biverkningar
Anmälda Dödsfall (Totalt vid angivet datum) 12/06/2021 : 7054st
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700

Senaste siffrorna, (up to 12/06/2021) , ASTRAZENECA (CHADOX1 NCOV-19), Biverkningar
Anmälda Dödsfall (Totalt vid angivet datum) 12/06/2021 : 3182st
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+40995439

Över 10 000 anmälda dödsfall på två vaccin..... Klia lite i armen.....

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Du länkar till saker du inte förstår.

10.000 dödsfall för personer som är vaccinerade - det låter ju hemskt MEN det är ju inte pga de fått vaccinet de avlidit.

Man för denna typ av statistik för att kunna jämföra dödfallen (alla möjliga dödsfall - det är därför t ex drunkning och bilolyckor står med som dödsorsak i dina källor) med de som inte är vaccinerade.

"drunkning och bilolyckor" , vad pratar du om....

Vart i EUs databas rörande Pfizer och Astras vaccin står det någonstans?
Citera
2021-06-22, 22:34
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Kurt Sune har du egen erfarenhet av förskolor egna barn ? DET HAR JAG
Tyvärr har vissa förskolefröknar drabbats av så grav covidångest att dom ringer hem förskolebarn då dessa är varma. Varma för att dom sprungit runt i 25 graders värme och lekt.
Eller för att barnet hostar till efter en lek. Eller för att barnet sagt att barnet är trött efter skogspromenad.

Nu gör ju såklart förskolor olika och vissa fröknar är mer hysteriska och ångestfyllda än andra men att fullt friska barn tvingas hem och behöver vara hemma flera dagar i ”karantän” är vardag idag.
Citera
2021-06-22, 22:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kurt, du är en ensam stackare utan hemmavarande barn. Om du överhuvudtaget fått några barn så bor de inte längre hos dig av förståeliga skäl.

Du sitter här på forumet och sprider din tragiska ensamhet och tror vi ska visa sympati för din vaccinskräck. Glöm det.

Sök hjälp för det verkar du behöva.

Hmm och vissa andra spyr ut sin covidskräck och ska mobba oss som vågar tänka själv. Det är patetiskt om något.
Citera
2021-06-22, 22:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är han som är statsepidemiolog med ansvar för att hantera smittskyddet i Sverige, vilket var obefintligt i det här landet, för sent och för lite. Mig veterligt tillhör inte sydpolen Sverige så vad det har med Tegnell att göra förstår jag inte.

Det här viruset går inte att styra och alla kommer att få det här på något sätt. Det är bara en tidsfråga. Visst kan du stänga gränserna, men i längden håller inte det. Dessutom är viruset inte tillräckligt farligt för att legitimera långa nedstäningar av samhället.
Citera
2021-06-22, 22:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Nej. Ett virus kan inte röra på sig så, det är människor som håller på att sprida viruset.

JA fast som tur är tar det ju stopp när tillräckligt många fått känna på det så att säga.
Citera
2021-06-22, 22:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Ser vi kanske först om några år precis som vi vet effekten av vaccinet om några år.

Låter inte så troligt men vad ska du göra åt det i sådana fall?
Citera
2021-06-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo många gillar att godhetssignalera med munskydd på och visa upp sitt plåster.

Ok vad trist, måste kännas jobbigt för dig...
Citera
2021-06-22, 22:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Alltså här har 1,4 promille av Sveriges befolkning under 1,5 års tid dött av covid-19 och de hypokondriska alarmisterna gnäller över att det utövades sportslig aktivitet i slalombackarna under sportlovet.

Är man så räddhågsen så kan man gott stanna inne i sin bostad med sina trippelmunskydd på men kom inte och gnäll över oss som försöker leva ett så normalt liv som möjligt.

Jag tycker ärligt talat du ska säga detta mellan fyra ögon till de som mist sina anhöriga och de som fått men för livet, passa på att säga detta till sjukvårdspersonalen också, de lär säkert uppskatta det. Gnäller gör jag väl inte, jag sa det var olämpligt i en pandemi. Har vänner som var där och åkte, de frågade vad jag tyckte, jag sa att jag tycker det är olämpligt inte mer med det, vi är ff vänner.
Citera
2021-06-22, 22:42
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Jag tycker det står ganska klart att det här är inte vilka vacciner som helst. Sedan behöver det inte vara farligt på något sätt. Men man ska känna till att det inte går att ta fram vaccin så här fort utan någon form av nödgodkännande och med vissa villkor. Eftersom jag redan haft covid så känner jag ingen större lust att ta vaccinet nu och kan lugnt vänta till dess att studierna är klara.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad du tjatar om ditt "nödgodkännande". Det är inte tal om några nödgodkännamde, utan helgodkännande. Alla de vaccin som används i Sverige är helgodkända av EMA.

Nej de är inte helgodkända...........

Conditional marketing authorisation
The approval of a medicine that addresses unmet medical needs of patients on the basis of less comprehensive data than normally required. The available data must indicate that the medicine’s benefits outweigh its risks and the applicant should be in a position to provide the comprehensive clinical data in the future.

More information can be found under 'Conditional marketing authorisation'.
https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory/overview/public-health-threats/coronavirus-disease-covid-19/treatments-vaccines/vaccines-covid-19/covid-19-vaccines-authorised#authorised-covid-19-vaccines-section
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det här viruset går inte att styra och alla kommer att få det här på något sätt. Det är bara en tidsfråga. Visst kan du stänga gränserna, men i längden håller inte det. Dessutom är viruset inte tillräckligt farligt för att legitimera långa nedstäningar av samhället.

Tja, Norge har stängt gränsen mot smitthärden Sverige och du får nog erkänna att det går ganska bra för dem? Sen är det som du också vet inte helt stängt, varor flödar över gränsen och har man testat sig så kan man åka dit, om man vill sitta på karantänhotell dvs. Jag tycker norrbaggarna styr det ganska fint. Till och med din idol Tegnell gav dem bra betyg häromdagen.

Edit;
Har man din taktik defaitism, ja då är det kört.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ok vad trist, måste kännas jobbigt för dig...

tycker det är löjligt. När har folk någonsin skrytit på sociala medier om att man tagit ett random vaccin?

https://www.youtube.com/watch?v=IFcgyJ7HNCo

Håller med Noel Gallagher här..

Spot on!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in