Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaOlle
När han håller på med kriminalitet, beblandar sig med organiserad brottslighet som Bandidos och HA så finns det säkert länder eller privatpersoner som kan utöva utpressning mot såväl sonen som fadern för att få information. Håller du inte med? Arbetar man med hemlig information som spioneri så finns det säkert ett intresse från olika håll att få information.
Sonen har ingen information att ge och jag tror knappast hans pappa skulle släppa info utan vända sig till myndigheten i ett läge där han hotades med sonen som verktyg.
Jag undrar dock - vari består den organiserade brottsligheten som sonen är inblandad i?
Han verkar syssla med droger - men utöver det?
Det känns dessutom inte helt realistiskt att han skulle ha samröre med BÅDE Bandidos och HA. Mannen han syns med skall vara en utesluten Bandidos medlem och därmed inte längre aktuell i organisationen.
SÄPO är nog förövrigt fullt medveten om vilken kriminalitet som omger sonen samt vilka eventuella kriminella kopplingar som finns.
Betraktas pappa som en risk p g a sonen så kommer han omplaceras till uppgifter där han inte kan utgöra någon risk själv.
Jag tror man kan vara lugn för att SÄPO vet hur de skall hantera detta - det är ju liksom deras huvudsyfte att hantera säkerhetsrisker av olika slag.