2021-06-22, 22:57
Medlem
HolySimons avatar
Vet någon var denna kvinna hittades? Farstabadet, Magelungsbadet, Dreviken, Ågesta, Ältasjön?

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/person-hittad-doed-i-vatten.yXvyOONe-

https://www.expressen.se/nyheter/en-person-hittad-dod-i-vattnet-/
Senast redigerad av HolySimon 2021-06-22 kl. 23:03.
Citera
2021-06-23, 00:24
Medlem
stockcocks avatar
Troligtvis Magelungen då sjön ligger i utkanten av Huddinge Kommun och Magelungen även ligger i Farsta.
Citera
2021-06-23, 08:14
Medlem
Omständigheterna verkar oklara och de utreder om hon kan ha utsatts för brott.

Jag undrar om det kan vara någon som är försvunnen? Finns väl några stycken i Stockholmsområdet
Citera
2021-06-23, 08:15
Medlem
Polisen var på parkeringen vid Ågesta nakenbad igår på kvällen.
Citera
2021-06-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Polisen var på parkeringen vid Ågesta nakenbad igår på kvällen.

Det stämmer att det är vid Ågesta
Citera
2021-06-23, 09:47
Medlem
L.Kollbergs avatar
Men om det är Ågesta naturistbad, då snackar vi inte Farsta utan Huddinge. Ligger ju på "fel" sidan Magelungen. För drygt tre veckor sedan åkte polisen till Farsta strand och Magelungen på grund av en misstänkt våldtäkt när man hittade en hjälplös berusad kvinna. Finns det ett samband?
Citera
2021-06-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Men om det är Ågesta naturistbad, då snackar vi inte Farsta utan Huddinge. Ligger ju på "fel" sidan Magelungen. För drygt tre veckor sedan åkte polisen till Farsta strand och Magelungen på grund av en misstänkt våldtäkt när man hittade en hjälplös berusad kvinna. Finns det ett samband?

En sjö utanför Farsta. Det spelar ingen roll vilken sida av sjön du befinner dig på, den ligger forfarande utanför Farsta. Ågesta är också utanför Farsta, även om det ligger i Huddinge kommun.

Vad menar du att sambandet med våldtäkten på andra sidan sjön för tre veckor sedan skulle vara?
Citera
2021-06-23, 12:48
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Omständigheterna verkar oklara och de utreder om hon kan ha utsatts för brott.

Jag undrar om det kan vara någon som är försvunnen? Finns väl några stycken i Stockholmsområdet

Det gör man alltid.

Ofta är det tyvärr sådana som hoppat i frivilligt.
Citera
2021-06-23, 17:13
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det gör man alltid.

Ofta är det tyvärr sådana som hoppat i frivilligt.

Ja , men jag blir inte klok på om man hittade henne i vattnet eller på stranden ?

I vattnet lutar det åt en olyckshändelse/drunkningsolycka. ( förutsatt att polisen inte hittar andra fysiska skador)

På stranden faller allt i en annan dager.
Citera
2021-06-23, 17:23
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ja , men jag blir inte klok på om man hittade henne i vattnet eller på stranden ?

I vattnet lutar det åt en olyckshändelse/drunkningsolycka. ( förutsatt att polisen inte hittar andra fysiska skador)

På stranden faller allt i en annan dager.

" I vattnet" ser jag nu . Då kan det vara det förstnämnda "olyckshändelse/drunkningsolycka" ett svalkande sommar-kvällsbad som slutat olyckligt lutar det åt. Tragiskt för de närmast drabbade.
Senast redigerad av Erik Öst 2021-06-23 kl. 17:26.
Citera
2021-06-24, 09:02
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
" I vattnet" ser jag nu . Då kan det vara det förstnämnda "olyckshändelse/drunkningsolycka" ett svalkande sommar-kvällsbad som slutat olyckligt lutar det åt. Tragiskt för de närmast drabbade.

Då det blir tyst om det hela så är det nog ett "frivilligt" bad. Någon som ledsnat på livet.
Citera
2021-06-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Då det blir tyst om det hela så är det nog ett "frivilligt" bad. Någon som ledsnat på livet.

Polisen var med båtar och dök igår på platsen där kroppen hittades så antar att dom misstänker annat än olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in