2021-06-24, 11:57
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
" I vattnet" ser jag nu . Då kan det vara det förstnämnda "olyckshändelse/drunkningsolycka" ett svalkande sommar-kvällsbad som slutat olyckligt lutar det åt. Tragiskt för de närmast drabbade.

De utreder väl som brott först, sen vet man inte, de kan ju ha hittat märken efter händer på halsen eller liknande, någon som dränkt kvinnan och sedan lämnat henne i vattnet.

Fast troligtvis är det väl en drunkingsolycka.
Citera
2021-06-24, 17:00
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
En sjö utanför Vad menar du att sambandet med våldtäkten på andra sidan sjön för tre veckor sedan skulle vara?
Om det rör sig om mord i detta fall borde man förstås titta på ytterligare ett brott mot en kvinna endast ett par hundra meter från platsen man hittade liket.
Citera
2021-06-24, 17:32
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroStar
Polisen var med båtar och dök igår på platsen där kroppen hittades så antar att dom misstänker annat än olycka.
Kan du bekräfta att det var vid Ågesta naturistbad?
Citera
2021-06-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Om det rör sig om mord i detta fall borde man förstås titta på ytterligare ett brott mot en kvinna endast ett par hundra meter från platsen man hittade liket.

Vad är det för ett brott?
Citera
2021-06-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg

Visst kanske. Men risk för att låta som en GW här, så om det nu rör sig om ett mord på en kvinna ska man nog kolla i den avlidnes närmaste krets före man söker samband mellan en eventuell gruppvåldtäkt på andra sidan sjön.
Citera
2021-06-25, 10:48
Medlem
Jag tror inte detta skett på Ågesta. På bilderna syns ett stängsel vilket inte finns vid naturiststranden. Inte heller lilla stranden vid folkhögskolan har något stängsel i närheten.
Citera
2021-06-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Jag tror inte detta skett på Ågesta. På bilderna syns ett stängsel vilket inte finns vid naturiststranden. Inte heller lilla stranden vid folkhögskolan har något stängsel i närheten.

Enligt Mitt i Söderort är det Ågesta, det står dock inget mer specifikt. Men jag håller med om att det inte ser ut att vara vid varken badet eller vid folkhögskolan.

Det borde väl ha varit en braskande rubriker i kvällstidningarna om hon hittats vid ett nakenbad?

Jag undrar om det inte är Ågestasjön, Ågesta Gård, typ vid Ridskolan eller Golfbanan?

https://www.mitti.se/nyheter/kvinna-hittades-dod-i-vatten/repufw!gqInFG96y2R02639jQ2Ow/
Citera
2021-06-26, 00:38
Medlem
Citat:
Enligt Mitt i Söderort är det Ågesta, det står dock inget mer specifikt. Men jag håller med om att det inte ser ut att vara vid varken badet eller vid folkhögskolan.

Det borde väl ha varit en braskande rubriker i kvällstidningarna om hon hittats vid ett nakenbad?

Jag undrar om det inte är Ågestasjön, Ågesta Gård, typ vid Ridskolan eller Golfbanan?

https://www.mitti.se/nyheter/kvinna-hittades-dod-i-vatten/repufw!gqInFG96y2R02639jQ2Ow/

Det finns två badplatser i Ågesta, inget har stängsel. Eventuellt finns stängsel bredvid båtbryggan i Ågesta men då borde man se bryggor på bilderna...
Det finns bad i Vidja, vet inte hur det ser ut där.
Det finns promenadvägar längs vattnet från Ågesta, riktning Länna/Skogås, där är inte heller stängsel.
Citera
2021-06-26, 01:27
Bannlyst
Badet i vidja har inget stängsel.
känns som ågesta precis vid golfklubben.
Citera
2021-06-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Det finns två badplatser i Ågesta, inget har stängsel. Eventuellt finns stängsel bredvid båtbryggan i Ågesta men då borde man se bryggor på bilderna...
Det finns bad i Vidja, vet inte hur det ser ut där.
Det finns promenadvägar längs vattnet från Ågesta, riktning Länna/Skogås, där är inte heller stängsel.

Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Badet i vidja har inget stängsel.
känns som ågesta precis vid golfklubben.

Eller så är det på västra sidan av Ågestabron. 🤔

Dom svarta smidda lyktorna man ser på bilden ser ut att tillhöra ett lite finare hus. Det kanske är en av strandtomterna i Mellansjö? Att det också är därför bilderna är så hårt beskurna. Man ska väl inte kunna känna igen något hus från platsen där kvinnan hittade.
Citera
2021-06-28, 13:54
Bannlyst
Citat:
Eller så är det på västra sidan av Ågestabron. 🤔

Dom svarta smidda lyktorna man ser på bilden ser ut att tillhöra ett lite finare hus. Det kanske är en av strandtomterna i Mellansjö? Att det också är därför bilderna är så hårt beskurna. Man ska väl inte kunna känna igen något hus från platsen där kvinnan hittade.

Stämmer bra. De svarta lyktorna tillhör en bostad.

Bra grävt. Jag bor i närheten och ska cykla ner dit i veckan för att ta en titt.
Citera
2021-06-30, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Stämmer bra. De svarta lyktorna tillhör en bostad.

Bra grävt. Jag bor i närheten och ska cykla ner dit i veckan för att ta en titt.

Jag tog en snabb sväng runt Mellansjö igår. Kunde inte se någon passande miljö. Nu kollade inte jag supernoga, för jag kände mig som en inbrottstjuv ute på rekognoscering när jag sakta åkte omkring och glodde in i trädgårdar 😂

För övrigt är det ett otroligt idylliskt område. Stora trädgårdar med mycket träd och grönska bevarat, och med äldre, lite mindre hus/villor på tomterna.

Trotts att jag ofta kör på Ågestavägen har jag bara varit inne i själva området en gång tidigare, och då var det höst och mörkt så jag såg inte så mycket av det den gången. Området var mycket större än jag hade tänkt mig, det går heller inte att köra igenom hela området med bil. Man måste vända och ut på ågestavägen igen och sen köra in vid den andra rondellen för att komma till andra halvan av området. (Det går att cykla genom hela)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in