2021-06-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så västbanken är inte en del av palestina, då förstår jag inte ditt resonemang, annat än att du håller med mig, inget behov av att godhetsignalerar, det är ett annonymt disskussionforum.

För att israel är en.

Så det är israeliska okkuputionstyrkor som beskjuter israel ,de gånger då deras "tvinga oss inte att slakta er som boskap vedergällningsbegränsare" Ironedome, missar att skjuta ner era iranska missiler?

Okunnighet och dumhet snarare. Är det rättvist och sunt förnuft att enbart acceptera fred på vilkoret att den israeliska staten ska upphöra och judarna fördrivas?
Tomma kärl skramlar mest. Lycka till med livet.
Citera
2021-06-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Tomma kärl skramlar mest. Lycka till med livet.

Hammas tackar dig för dina stabila fötter....

patetiskt.
Citera
2021-06-22, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Att du hade fel då är väl ingen ursäkt för att du skall vräka ur dig båda gamla och nya lögner nu?

Vad snackar du om? Du började babbla om folkmord i två städer där borta ifrån ingenstans. Förmodligen då du i vanlig ordning hade problem med att besvara en helt vanlig fråga..

Så jag tog reda på vilka folkmord det var du satt och snackade om. Och slutsatsen av det länkade jag dig precis. Syrien, Egypten, och Jordanien startade krig emot Israelerna. Och Israelerna behövde det där till sin mark. Folk fick som dom alltid har fått ett val, antingen så stannar ni kvar här eller så börjar ni vandra. En majoritet ville vara muslimer fortfarande så dom började vandra.

Men det vet du ju att vi redan har diskuterat. Du drog dig ur konversationen då, så kom inte nu och snacka om något folkmord på nytt. Striden blir inte annorlunda för att du zoomar in på sakerna du tyckte var problematiska. För om du zoomar in på problem så som du alltid gör, missar du allt det andra.

Såsom att muslimerna ville ha ett krig där. Ett krig dom i vanlig ordning förlora. Vilket gjorde dom jätte arga. Så dom planerade ett krig igen, o började med ett som varade i 6 dagar. Ett till krig dom förlora. Blev totalt överkörda.. Inte en chans hade dom i sina söta små pansarvagnar.

Ni är lite gulliga trotts allt. Men såna jävla pratkvarnar att ingen orkar lyssna.. Och då blir ni återigen sura.. Så då undrar jag. Är det ofta ni känner att ni är korta?

Citat:
Att du hävdade något är inte detsamma som att vi kom fram till. Läs intervjun med Morris, om han kan erkänna att det förekom etnisk rensning borde du kunna göra det.

Det beror helt på frågorna som ställdes och vad som diskuteras. Det som startade det hela var att araberna. Eller Muslimerna if you will. Inte tyckte om att Judarna kom dit och försökte bygga en stad där. Så dom försökte attackera. Sen blev dom total ägda.

Och det är dom uppenbarligen sura över än i idag. Dom små byrackorna.
Senast redigerad av therefore 2021-06-22 kl. 22:18.
Citera
2021-06-22, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Rasideologi hör inte hemma i denna tråd. Skruva tillbaka klockan 100 år så kan du fortsätta prata om raser.

Det är ett ja va?

SoffSvek känner ofta att han är kort. Men det får vi inte säga.
Citera
2021-06-22, 22:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Folk fick som dom alltid har fått ett val, antingen så stannar ni kvar här eller så börjar ni vandra. En majoritet ville vara muslimer fortfarande så dom började vandra.
Du är en hopplös lögnare. T o m när jag ger ett direkt citat av den ansvarige för den etniska rensningen så förnekar du.
Citat:
Det beror helt på frågorna som ställdes och vad som diskuteras. Det som startade det hela var att araberna.
Det som startade det hela var att en grupp ryska judar flyttade dit och utropade en judisk stat i ett område där judarna under mycket lång tid varit en liten minoritet.
Citera
2021-06-22, 22:26
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Religionen måste göras mindre attraktiv på något sätt.

Tja, den diskussionen är relaterad till konflikten men blir lätt off-topic. Jag förstår bättre konflikten genom nationalismens ögon, jag förstår Palestinsk och Israelisk stolthet över att vara ett folk och drömmen om en nation med vedertagna gränser. Jag skulle önska att dessa båda ideèr kunde samexistera. Världsliga stater, utan inblandning av Gud eller fanatiker.

För OM vi ska släppa in religionen, att Gud gav Judarna landet. Då biter inga argument i världen. Likaså om vi ska tro på Islams lära om mot ett krig mot Judarna, vad har då de ickereligiösa för motargument? Du kan inte argumentera mot Guds vilja, om du tror.
Citera
2021-06-22, 22:31
Bannlyst
Citat:
Du är en hopplös lögnare. T o m när jag ger ett direkt citat av den ansvarige för den etniska rensningen så förnekar du.

Jag läste den där innan, jag har fått en klar bild av situationen som var där.
Det började med att muslimerna attackerade och försökte driva ut judarna från judarnas hemland. Något dom behövde för att dom runt om i världen var förföljda. Man vägrade förhandla. Liten arab ville ha allt. Han är efterbliven så han har inte förmågan att glädjas åt någon annan.

Så dom fick pisk som sagt. Sen skedde det kanske en hel del grejer som är lite tänkbara, men det har ju förändrats. På den tiden hade man inte raketer eller militär som kunde prickskjuta en nål ur en höstack som dom kan där idag.

Det var krigsföring på den tiden. Och muslimer är uppenbarligen inte villiga att tap out. Då har ni också förlorat all jävla rätt sen att sitta här och gnälla. Det är inte eran plats. Ni har ingenting att göra där. Kan ni inte bete er så skyll er själva. Sluta gnälla. Du är patetisk när du ljuger såhär.

Känner ingen som ljuger så mycket som du gör, som inte också känner sig kort i rocken inombords varje söndag.
Citera
2021-06-23, 07:31
Avstängd
Citat:
Jag läste den där innan, jag har fått en klar bild av situationen som var där.
Det började med att muslimerna attackerade och försökte driva ut judarna från judarnas hemland.
Åter dessa lögner. Ben Gurion var ryss. De andra som utropade en judiska staten var också invandrare. Det var inte deras hemland. Det bodde en judisk minoritet där, men det var inte dessa som ville göra det till en judisk stat. Är du sån där som tror att Gud gav judarna landet för evig tid?
Citat:
Något dom behövde för att dom runt om i världen var förföljda. Man vägrade förhandla. Liten arab ville ha allt. Han är efterbliven så han har inte förmågan att glädjas åt någon annan.
Du är alltså bara en klassisk arabhatande liten rasist.
Citat:
Så dom fick pisk som sagt. Sen skedde det kanske en hel del grejer som är lite tänkbara, men det har ju förändrats.

Vad betyder "det skedde en del grejer som är lite tänkbara" om man översätter till svenska?
Citat:
Det var krigsföring på den tiden. Och muslimer är uppenbarligen inte villiga att tap out. Då har ni också förlorat all jävla rätt sen att sitta här och gnälla.

Vi???? Jag är inte muslim, är du jude?
Citat:
Det är inte eran plats. Ni har ingenting att göra där. Kan ni inte bete er så skyll er själva. Sluta gnälla. Du är patetisk när du ljuger såhär.

Det är du som ljuger när du förnekar att etnisk rensning förekom.
Citera
2021-06-23, 08:52
Medlem
humanlifes avatar
Politiker, akademiker och Nobelpristagare riktar uppmaningar till Biden att värna om mänskliga rättigheter för Palestina och stoppa Israels förtryck.
En hållbar och rättvis fred är inte möjlig med dagens politik.
680 undertecknare.

Ett hedervärt försök, men kan detta ändra USAs stöd till terrorstaten Israel sedan decennier?

Politicians, academics and Nobel laureates urge Biden to end Israeli 'oppression'

US president was heavily criticised by Palestine advocates for not immediately calling for a ceasefire during Israel's offensive on Gaza last month
More than 680 global leaders, from politicians and Nobel laureates to leading academics and peace advocates, have called on US President Joe Biden to honour his commitments towards protecting the human rights of Palestinians.
In an open letter published earlier this week, the group called on Biden to put "human rights at the centre of US foreign policy" and to "help bring an end to Israel's institutionalised domination and oppression of the Palestinian people".

"A sustainable and just peace - for all people - will remain elusive if US policy holds to a political status quo devoid of justice and accountability," the letter read.
"Moving forward, the United States must address the root causes of the violence, which successive administrations have neglected.

"Your administration must apply concerted diplomatic pressure to help end the ever-expanding discrimination and systemic oppression and ensure accountability for Israeli authorities that violate Palestinian rights."

Politicians, academics and Nobel laureates urge Biden to end Israeli 'oppression' | Middle East Eye
Citera
2021-06-23, 09:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det märks att du har läst på litegrann, men tyvärr är du fortfarande helt efterbliven.

Palestinier är inte några muslimer ifrån början. Utan det är något som har tvingats på dom medans länderna i området har varit relativt splittrat.

Nu har dock alltid palestinierna haft rätt att stanna kvar där när israel har tagit tillbaka mark. Vid varje krig har israel alltid sagt till palestinier att ni har all rätt att få bo kvar här i erat eget land. Men i så fall kommer det ske under ett israeliskt styre. Varav dom som ville fortsätta vara muslimer har tagit chansen och utvandrat.

Infact.. Tar du en titt på diverse folkstammar som håller till inne i dagens israel så är en ganska intressant folkstam dom som bor uppe på Golan höjderna.
Under sexdagarkriget så tog Syrien sig upp där, och tvingade på området att dom skulle leva under islam. Då dom behövde området till att skjuta artilleri eld emot Israelerna. Varav israelerna stormade området och tog tillbaka det illa kvickt med Syrien springande därifrån som ett gäng strykrädda hundar.

Folket som bodde där, sa direkt att "Helvete heller att vi vill leva under Islam. Vi har sett vad dom gör med folk." så dom bor kvar där nu, såsom dom alltid har gjort, o har sin mark där dom får valla sina getter precis som dom ville.

Så det enda som har tvingats in i den regionen är i princip Islam. Få av de palestinierna som bor kvar där i Gaza sympatiserar med Hamas. Tvärtom.. Det området togs över med våld utav det muslimska brödraskapet.

Tråkigt som fan för judarna att behöva kriga emot så många av sina egna. Men det finns en cancer där inne och den ska bort därifrån. Den har ingenting i den regionen o göra öht. Det är ingen som vill se den där. Den är ofta påtvingad. O den cancern kallas för Islam.
Du beskriver väldigt bra judarnas respektlöshet för andra folk, andra religioner. Och det är väl kanske roten till den här konflikten att man inte kan leva med andra folk på samma villkor, med ömsesidig respekt och goda vilja.
Att man måste ha ett eget land, även på bekostnad av andra.

Nazisterna hade en liknande inställning...den ariska rasen skulle renas och inte blandas med andra. Det startade ett världskrig och Israel har startat ett långsamt folkmord.
Lite snällare, kanske, men likafullt förödande för dem som drabbas. Mänskliga rättigheter struntar man blankt i, för de har ju fel religion, de är inte människor. Vad var det Hitler kallade judarna?
Citera
2021-06-23, 09:58
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, där har Israel en märklig inställning. Muslimer i Palestina är ättlingar till judarna, men accepteras ändå inte, trots att judarna är så noga med sin etnicitet.

Hur kan du undgå att min inställning i frågan är att det vore bäst om alla parter inser det barnsliga i att tro på gud och slutar upp med att "käbbla" för att citera en av världens främsta förhandlare?
Citera
2021-06-23, 10:01
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Om man nu anser en apartheidstat kan klassas som demokrati.

Att Israel skulle vara en apartheidstat är något som enbart existerar i ditt sinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in