2021-06-23, 07:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Samtliga blir avlönade oavsett hur mkt lockdown som genomförs.

Fredrik Elgh har väl dessutom politiska kopplingar och vill passa på att misskreditera regeringen.

Och Björn Olsen tjänar storkovan på eländet.

Nej dessa skulle inte jag lyssna på alls. De sprider bara skräckpropaganda och tillför bara onödig oro.

Haha, så Sveriges störste kvacksalvare, kost- och hälsoförnekaren Björn Olsen är med på den där kanalen också? Det förvånar mig inte. Då är det definitivt bara att avfärda kanalen som ultrakorrupt skräp. Den avskyvärda människan Olsen har inte haft ett rätt på 15 månader och propagerar nu dessutom för massvaccination av barn. Det enda rätta är att spärra in den dåren.
Citera
2021-06-23, 07:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Många teorier i tråden här...kost spelar roll men big pharma vill att vi äter fel och sedan tar mediciner är oerhört mycket pengar i det.
det som är bra är att man själv kan styra vad man äter. Om vi skulle äta som Lars Bern föreslår skulle det minska big pharmas intäkter ganska rejält. Och färre skulle bli så sjuka i covid. Det hänger ihop allting.

Citat:
Vaccinet är framtaget i all hast mycket pengar i det också. Att hålla öppet skolor osv är fel i smittspridningssyfte men oerhört mycket pengar i det också.
det negativa överväger det positiva vid skolstängningar.

Citat:
Sanningen är att de flesta sjukdomar skulle motas med rätt kost och motion, idag är 80 % av all mat i affären av dålig kvalitet men de flesta struntar och ignorerar det. Rätt kost och lätt jogging 20 minuter varje dag är tillräckligt men hur många vet det!

Äter du rätt kost kommer du inte att överäta. Förstår man det blir man inte överviktig. Motion är också viktigt men kosten är nummer ett som påverkar mest.

Citat:
Det de flesta här i tråden inte riktigt greppat än är de långsiktiga effekterna av vaccinet och Covid sjukan. Ex problem med inlärningsproblem för barn, trötthet i hjärnan som aldrig blir bra, nervsjukdomar 30 år framåt osv.
som tur är är inte covid farligt för de allra flesta av oss. Det borde ligga i allas intresse att fler börjar se över sina kost och motionsvanor.
Citera
2021-06-23, 07:52
Medlem
Jo men ingen vet långtidseffekterna och därför kan man inte säga om nyttan överväger riskerna vid en ex nedstängning av skolor
Citera
2021-06-23, 07:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jo men ingen vet långtidseffekterna och därför kan man inte säga om nyttan överväger riskerna vid en ex nedstängning av skolor

Ja det har väl gått över ett år nu och barnen är fortfarande inte särskilt drabbade alls.

Vad vi däremot vet är barn tar skada av att inte få gå i skolan.

Hur de påverkats av det vet vi inte heller hur det blir på längre sikt.

Men om vi ska sitta och oroa oss så kan vi till slut inte leva våra liv. Det måste få ett slut.

Livet är fyllt med risker. Lev med det!
Citera
2021-06-23, 07:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja och äter man dessutom woke-kost. dvs veganskt som helt saknar viktiga vitaminer och mycket kolhydrater och socker så är man illa ute när det råder pandemi.

Och så ska man samtidigt gå runt med munskydd (immunförsvarssänkande åtgärd) och dessutom stanna hemma. Ja det fattar väl vem som helst att det kommer att gå ut skogen.

Lars Bern är bland de bättre debattörerna inom kost jag hört och är glad att han vågar ta kampen mot etablissemanget.

Men klart att överviktiga kan bli provocerade av att höra sanningen att de ätit fel ett helt liv och inte vill lyssna.

Jag är övertygad om att de allra flesta sockerätare hellre har långvariga lockdowns och munskyddskrav än drar ner på sockerätandet. Lockdownförespråkare tillhör världshistoriens mest egoistiska avart av människor.

Lars Bern är en hjälte. Jag känner själv flera stycken som blivit av med långvariga krämpor efter att ha börjat lyssna på honom och ta till sig hans råd. Och jag kan själv intyga att LCHF-kost rik på kött är överlägsen kolhydratsbaserad och fettsnål kost vad gäller välmående.
Citera
2021-06-23, 08:01
Medlem
Citat:
Ja det har väl gått över ett år nu och barnen är fortfarande inte särskilt drabbade alls.

Vad vi däremot vet är barn tar skada av att inte få gå i skolan.

Hur de påverkats av det vet vi inte heller hur det blir på längre sikt.

Men om vi ska sitta och oroa oss så kan vi till slut inte leva våra liv. Det måste få ett slut.

Livet är fyllt med risker. Lev med det!
1 år är ingenting effekterna kan komma om 10 år
Dessutom tror jag inte barn tar skada av att vara ute i naturen och lära sig där ett tag
Barn måste inte hela tiden vara i förskola och skola
Som sagt motion och lärande utomhus skulle alla må bra av
Citera
2021-06-23, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag är övertygad om att de allra flesta sockerätare hellre har långvariga lockdowns och munskyddskrav än drar ner på sockerätandet. Lockdownförespråkare tillhör världshistoriens mest egoistiska avart av människor.

Lars Bern är en hjälte. Jag känner själv flera stycken som blivit av med långvariga krämpor efter att ha börjat lyssna på honom och ta till sig hans råd. Och jag kan själv intyga att LCHF-kost rik på kött är överlägsen kolhydratsbaserad och fettsnål kost vad gäller välmående.
LCHF kost är direkt farligt och om man tror kött i stora mängder är bra ja då har man verkligen fallit för myter om kost. Grönsaker, frukt, fullkorn är nyttigt men problem idag är att det fattas kvalitet i maten.
Citera
2021-06-23, 08:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är inget helgodkännade. Det är godkänt med villkor. Du förstår fortfarande inte skillnaden. Hur sjutton tror du annars vaccinerna skulle bli godkända så snabbt?

Jasså, redogör för villkoren då
Hur det kunde bli godkänt så snabbt? Tja, vad sägs om en pågående dödlig pandemi som lamslår stora delar av världen. Snabba processer, gott om anslag, stora motiv till resultat.
Varför tar det 3 månader att bygga en motorväg i Kina samtidigt som det tar 10 år i Sverige?
Citera
2021-06-23, 08:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ursäkta?
Varför hänvisar du inte till platz.se eller covidstatistik.se så som du brukar göra?

Väldigt märkligt..

Hur många anser du att det dör per dag i Sverige i covid19 som rullande 30 dagars intervall? Låt höra nu.
Citera
2021-06-23, 08:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Nej de är inte helgodkända...........

Conditional marketing authorisation
The approval of a medicine that addresses unmet medical needs of patients on the basis of less comprehensive data than normally required. The available data must indicate that the medicine’s benefits outweigh its risks and the applicant should be in a position to provide the comprehensive clinical data in the future.

More information can be found under 'Conditional marketing authorisation'.
https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory/overview/public-health-threats/coronavirus-disease-covid-19/treatments-vaccines/vaccines-covid-19/covid-19-vaccines-authorised#authorised-covid-19-vaccines-section

Okej då. Men de är definitivt inte "nödgodkända" i EU.
Citera
2021-06-23, 08:12
Medlem
Vaccinerna bygger på teorin om att nyttan överväger riskerna men då får man ta lite svinn så att säga. Precis så som Stalin resonerade när han offrade soldater till förmån för NYTTAN i det stora hela.
The big picture och det är så vaccinerna har blivit godkända.
Citera
2021-06-23, 08:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag är övertygad om att de allra flesta sockerätare hellre har långvariga lockdowns och munskyddskrav än drar ner på sockerätandet.
tyvärr är socker beroendeframkallande och maten som finns i butikerna i västvärlden är så fullproppad med socker att det är oerhört svårt för folk att sluta äta skiten.

Citat:
Lockdownförespråkare tillhör världshistoriens mest egoistiska avart av människor.
jag är beredd att hålla med om det. De mest högljudda förespråkarna är inga förlorare ekonomiskt på sina sinnessjuka idéer.

Citat:
Lars Bern är en hjälte. Jag känner själv flera stycken som blivit av med långvariga krämpor efter att ha börjat lyssna på honom och ta till sig hans råd.
ja jag är övertygad om att vi inte alls behöver vara överviktiga överhuvudtaget genom rätt kost och det pandemin hade inte alls behövt vara så jobbig som den blev pga den felaktiga livsstilen som tyvärr för många har.

Citat:
Och jag kan själv intyga att LCHF-kost rik på kött är överlägsen kolhydratsbaserad och fettsnål kost vad gäller välmående.
japp det gör att du inte behöver äta lika ofta. Precis vad vi behöver göra idag när övervikten och fetman skenar..

Men det är ju inte så bra för big pharma om folk inte behövde deras mediciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in