2021-06-22, 21:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har barn i 20-årsåldern, så jag hör lite hur de tänker - inte bara mina kids då utan även deras vänner. Du har rätt i att många har tvekat, men de kommer runt en efter en, då de upptäcker att de inte kan resa, plugga eller jobba utomlands annars. Det blir för komplicerat eller helt omöjligt, så de vill nu ha sitt gröna covidpass ändå. Rätt eller fel vet inte jag - det kan ingen veta än. Skulle det visa sig en hemsk biverkning efter några år, t.ex. vid försök att skaffa barn, så vet vi att det var "fel". Beslutet är hur-eller-hur upp till varje ung tjej eller kille själv.

Finns det folk som på allvar fortfarande tror att man kommer få resa bara för att man vaccinerat sig?

Lättlurade jävlar.

Resa för vanligt folk är ett minne blott, dags att fatta det nu. Man kan just nu under en kort period få resa om man hoppar genom en miljon hoops men när sommaren är över och vi får ny lockdown pga trippelplusmutationen från Pluto är det givetvis till ända igen. Nästa sommar blir ännu mer begränsad än denna (som ju är ännu mer begränsad än den förra) och ge det 2-3 år så är flygbolagen och flygplatserna helt nedlagda.

Extra kul är det givetvis att t ex Ryssland just nu explicit förbjuder vaccinerade att resa medan ovaccinerade faktiskt kan göra det (i begränsad form)

Men som sagt, på sikt försvinner möjligheten att resa för samtliga som inte har råd med eget privatplan.

Jag har bevisligen haft rätt i så gott som alla mina spådomar med start mars/april 2020 (bara att läsa mina inlägg från den tiden och se själv), så tyvärr talar det mesta för att jag har rätt även i detta.
Citera
2021-06-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Med vad? Alla länder som gett sig på lockdown har hela tiden skjutit upp den.. det tar aldrig slut verkar det som. Vi ska vara glada att vi bott här. Lik förbannat gnälls det. Helt jävla otroligt.

Vi bor i ett av de länder i världen som klarat pandemin bäst och folk har mage att gnälla....
Vi har med de förutsättningar vi har klarat pandemin sämst för bövelen...du kan inte jmf ett glest befolkat land med täta befolkningsländer !
Citera
2021-06-22, 22:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Alla de tidigare innan covid? Då höll man inte på med lockdown och sådant tjafs... Inte så konstigt med tanke på att internet och sociala medier inte fanns på den tiden.

Som vanligt så bara gissar du o hittar på. Ska du ha nån trovärdighet får du sluta med sånt.

"Covid-19 Didn't Introduce Lockdown to the World: A Look Back at The History"

https://www.news18.com/news/buzz/covid-19-didnt-introduce-lockdown-to-the-world-a-look-back-at-the-history-3072605.html
Citera
2021-06-22, 22:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Barn smittar, en nedstängning total kan mer eller mindre stoppa en smitta och jag pratar 3 till 4 veckor inte flera år som en del verkar tro lite märkligt, vaccin är generellt bra men detta vaccin vet vi ingenting om eftersom det är framhastat så är det bara..... ex en total nedstängning i mars förra året 3 veckor och Sverige hade haft en annan situation istället för att det vällde in folk från jordens alla hörn...

Ja det måste vara därför länder som UK, Spanien, Italien, Frankrike, Tyskland och typ alla andra länder i Europa som införde total nedstängning i 3 veckor i mars förra året därefter återgick till det normala och sedan har stannat där sedan dess.

Eller vänta....

Citera
2021-06-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hur går googlandet? Kommer du fram till något?

Ursäkta?
Varför hänvisar du inte till platz.se eller covidstatistik.se så som du brukar göra?

Väldigt märkligt..
Citera
2021-06-22, 22:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Barn smittar, en nedstängning total kan mer eller mindre stoppa en smitta och jag pratar 3 till 4 veckor inte flera år som en del verkar tro lite märkligt, vaccin är generellt bra men detta vaccin vet vi ingenting om eftersom det är framhastat så är det bara..... ex en total nedstängning i mars förra året 3 veckor och Sverige hade haft en annan situation istället för att det vällde in folk från jordens alla hörn...

Nej det är rena fantasier att tro att det går att stoppa pandemin genom att ha en lockdown i ett demokratiskt samhälle. Hur i hela fridens namn kan man fortfarande tro på detta när vi sett land efter land misslyckas och hela tiden skjuter upp slutdatumet. Lockdown gör bara saken ännu värre.

Vi ska INTE stanna hemma, för det hemma vi blir smittade. Nu i sommar gör vi bäst i att vara ute så mkt det bara går och njuta av livet.
Citera
2021-06-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Finns det folk som på allvar fortfarande tror att man kommer få resa bara för att man vaccinerat sig?

Lättlurade jävlar.

Resa för vanligt folk är ett minne blott, dags att fatta det nu. Man kan just nu under en kort period få resa om man hoppar genom en miljon hoops men när sommaren är över och vi får ny lockdown pga trippelplusmutationen från Pluto är det givetvis till ända igen. Nästa sommar blir ännu mer begränsad än denna (som ju är ännu mer begränsad än den förra) och ge det 2-3 år så är flygbolagen och flygplatserna helt nedlagda.

Extra kul är det givetvis att t ex Ryssland just nu explicit förbjuder vaccinerade att resa medan ovaccinerade faktiskt kan göra det (i begränsad form)

Men som sagt, på sikt försvinner möjligheten att resa för samtliga som inte har råd med eget privatplan.

Jag har bevisligen haft rätt i så gott som alla mina spådomar med start mars/april 2020 (bara att läsa mina inlägg från den tiden och se själv), så tyvärr talar det mesta för att jag har rätt även i detta.
Vad är din spådom att vi inte får resa om 1 år ?
Citera
2021-06-22, 22:04
Medlem
Citat:
Nej det är rena fantasier att tro att det går att stoppa pandemin genom att ha en lockdown i ett demokratiskt samhälle. Hur i hela fridens namn kan man fortfarande tro på detta när vi sett land efter land misslyckas och hela tiden skjuter upp slutdatumet. Lockdown gör bara saken ännu värre.

Vi ska INTE stanna hemma, för det hemma vi blir smittade. Nu i sommar gör vi bäst i att vara ute så mkt det bara går och njuta av livet.
Ute instämmer men skolor och förskolor smittar enormt
Citera
2021-06-22, 22:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vi har med de förutsättningar vi har klarat pandemin sämst för bövelen...du kan inte jmf ett glest befolkat land med täta befolkningsländer !

All smitta har skett på äldreboenden och sjukhem, samt bland tätbefolkade invandrare i förorter. Ta bort dessa två faktorer och Sverige hade klarat sig överlägset bäst i världen. Det är bara att kolla på stater i USA, samt andra länder som inte haft någon lockdown att tala om. De har ljusår bättre siffror än lockdownstater/länder.

Bevisen för att lockdowns gör mer skada än nytta, även vad gäller covid, är överväldigande vid det här laget. Men faktaförnekarna förnekar sig inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja, tredje vågen inleddes väl ganska precist med just sportlovet?
Förstod att du var en sådan där hypokondrisk alarmist som hade problem med att människor utövade sportslig aktivitet under sportlovet i form av utförsåkning i slalombackarna.
Citera
Medlem
Kommer det en våg 4?

Ser helst att alla som behöver vaccineras och vi andra slipper lite som för influensorna.

Ett helvete att flyga dock med karantäner och näsblod efter alla pcr test.
Citera
2021-06-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja det måste vara därför länder som UK, Spanien, Italien, Frankrike, Tyskland och typ alla andra länder i Europa som införde total nedstängning i 3 veckor i mars förra året därefter återgick till det normala och sedan har stannat där sedan dess.

Eller vänta....

Återigen man kan inte jmf det glest befolkade Sverige med nämnda ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in