Citat:
Jag har barn i 20-årsåldern, så jag hör lite hur de tänker - inte bara mina kids då utan även deras vänner. Du har rätt i att många har tvekat, men de kommer runt en efter en, då de upptäcker att de inte kan resa, plugga eller jobba utomlands annars. Det blir för komplicerat eller helt omöjligt, så de vill nu ha sitt gröna covidpass ändå. Rätt eller fel vet inte jag - det kan ingen veta än. Skulle det visa sig en hemsk biverkning efter några år, t.ex. vid försök att skaffa barn, så vet vi att det var "fel". Beslutet är hur-eller-hur upp till varje ung tjej eller kille själv.
Finns det folk som på allvar fortfarande tror att man kommer få resa bara för att man vaccinerat sig?

Lättlurade jävlar.
Resa för vanligt folk är ett minne blott, dags att fatta det nu. Man kan just nu under en kort period få resa om man hoppar genom en miljon hoops men när sommaren är över och vi får ny lockdown pga trippelplusmutationen från Pluto är det givetvis till ända igen. Nästa sommar blir ännu mer begränsad än denna (som ju är ännu mer begränsad än den förra) och ge det 2-3 år så är flygbolagen och flygplatserna helt nedlagda.
Extra kul är det givetvis att t ex Ryssland just nu explicit förbjuder vaccinerade att resa medan ovaccinerade faktiskt kan göra det (i begränsad form)

Men som sagt, på sikt försvinner möjligheten att resa för samtliga som inte har råd med eget privatplan.
Jag har bevisligen haft rätt i så gott som alla mina spådomar med start mars/april 2020 (bara att läsa mina inlägg från den tiden och se själv), så tyvärr talar det mesta för att jag har rätt även i detta.