2021-06-23, 03:40
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanStatyn
Nee jag har det bra .

Förutom med psyket då.. Vi har fått det avklarat. Tack för samtalet!
Citera
2021-06-23, 03:42
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Förutom med psyket då.. Vi har fått det avklarat. Tack för samtalet!
Jaja han får väl leva i sin lyx 😂
Citera
2021-06-23, 03:44
Medlem
Ett par jag känner kommer alltid tomhänta till fester. Visst alkohol har dom med sig men bllr bjudna på allt det andra som mat, snacks m.m. Förstår dom inte eller är det bara snålhet.
Citera
2021-06-23, 04:16
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Haha fuck honom egentligen stackaren. Verkar vara som om han inte vet hur man ska bete sig liksom . Man behöver inte vara helt jävla snål mot sig själv. Fan kom igen köp nå sjysst kläder inred din jävla lägenhet lite och köp en ny laptop . Pengarna följer inte med in i graven
Citera
2021-06-23, 04:38
Medlem
Duerfs avatar
En del som växt upp under knappa förhållanden kommer att ha en komplicerad relation till pengar, där de helt enkelt inte vågar spendera utan ständigt sparar. Du kommer inte lyckas få personen att ändra sig så låt den personen leva sitt liv. Ibland mot slutet av livet ändrar de sig och skänker pengar till sina barn och barnbarn.
Citera
2021-06-23, 04:43
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
6 miljoner på kontot lön på 55 000 men ser utåt ut som 4 000 och lön på 13 000. Ålder är runt 58 personen har två vuxna barn som har bra jobb och klarar sig galant utan hjälp .

Man väljer att bo i en 2a i förorten köra en bil för 50 000kr och väljer mestadels att prata om pengar med anhöriga. Barnen bor bla i Bromma och Kåbo(Uppsala).

Om det gäller en specifik person får du helt enkelt bjuda på en fika och fråga.

Snåla personer med stora tillgångar har ofta insett att små utgifter ger långsiktigt positiva effekter. Däremot äger sådana personer ofta fastigheter eller skog eftersom de även förstår värdet av investeringar.
Sannolikt har de sedan många år hamnat i en sparsamhetsspiral, där resan har blivit målet.
Citera
2021-06-23, 04:44
Medlem
Mina föräldrar är likadana, tjänar jävligt bra men jag har aldrig fått en krona av dem. Har ingen kontakt med de idag som tur är, var deprimerande att se mina vänner få pengar till insats för lägenhet även fast deras föräldrar tjänade mindre än hälften av vad mina gjorde.
Citera
2021-06-23, 05:08
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Mina föräldrar är likadana, tjänar jävligt bra men jag har aldrig fått en krona av dem. Har ingen kontakt med de idag som tur är, var deprimerande att se mina vänner få pengar till insats för lägenhet även fast deras föräldrar tjänade mindre än hälften av vad mina gjorde.
Helt jävla respektlösa . Nån ska ju också sköta allt sen . Liksom ge dina barn nått åtminstone. Verkar vara någon typ av störning snåla har . Man e snål mot sina egna barn
Citera
2021-06-23, 05:10
Medlem
Citat:
Helt jävla respektlösa . Nån ska ju också sköta allt sen . Liksom ge dina barn nått åtminstone

De kommer få sin karma dock, varken jag eller min bror kommer ta hand om dem på ålderdomshem. Där kommer de ruttna bort i framtiden, hoppas de är nöjd.
Citera
2021-06-23, 05:13
Medlem
Citat:
Haha fuck honom egentligen stackaren. Verkar vara som om han inte vet hur man ska bete sig liksom . Man behöver inte vara helt jävla snål mot sig själv. Fan kom igen köp nå sjysst kläder inred din jävla lägenhet lite och köp en ny laptop . Pengarna följer inte med in i graven

Han kanske vill bli ekonomiskt oberoende och pensionera sig tidigt eller något. 6 miljoner kan snabbt bli 3 miljoner om man börjar slösa.

Känner igen mig lite i din bekant faktiskt. Väldigt skönt att leva långt under sina tillgångar och spara mer än halva lönen. Ekonomisk trygghet är den bästa huvudkudden.
Citera
2021-06-23, 05:18
Medlem
Nej det som verkligen är sjukt är att man anses sjuk för att man inte är materialist som måste byta ut all sin elektronik varje år eller köra den flashigaste bilen.
Citera
2021-06-23, 06:36
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Verkar vara någon typ av störning snåla har . Man e snål mot sina egna barn

Tror du det finns någon koppling mellan curlade generation Z kids och åsikten att föräldrar ska stötta sina vuxna barn ekonomiskt? Varför är någon snål bara för att de inte vill ge bort sina tillgångar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in