Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Beror ju på om man verkligen är snål eller tycker om stilen. Skulle jag bli rik skulle jag inte helt plötsligt klä mig i kostym för jag hatar sk snygga kläder. Jag vill inte flytta egentligen även om jag blev rik. Det finns störmoment i hoodzen men finns saker jag gillar också. Jag skulle inte sluta gilla svennekinamat bara jag blev rik. Leve friterade räkor. Ja inte bokstavligt, vill äta dem döda.
Jag skulle köpa dyra saker bara i dem områdena jag hade äkta intressen. Sedan skulle jag köpa en bra säng. Det är ungefär allt. Jo, jag skulle köpa mer äkta konst med. Jag har äkta nu med men bara från fem olika.
Man kanske kan skänka bort en del av pengarna till barnbarnen när dom fyller 25 och får tillgång till pengarna från morfar/farfar. Alltså eller kanske göra något själv kanske med barnen .
Ge till fattiga ? Köp nya kläder och kanske en ny laptop? Varför leva som en fattiglapp?
Beter sig som en mapp liksom och lever under standard. Men han kanske inte vet bättre? Kanske inte vet hur han ska hantera rikedomar? Bara sorgligt egentligen...Ingen som tänkt att prata med honom om det heller men man kanske bör göra det . Han köper alltid det billigaste och sparar kvitton osv snål som fan . Men han hanterar en massa pengar på sitt arbete också till olika projekt . Kanske är det så att pengar bara alltid finns överallt i överflöd