• 1
  • 2
2021-06-23, 02:06
Medlem
ZlatanStatyns avatar
6 miljoner på kontot lön på 55 000 men ser utåt ut som 4 000 och lön på 13 000. Ålder är runt 58 personen har två vuxna barn som har bra jobb och klarar sig galant utan hjälp .

Man väljer att bo i en 2a i förorten köra en bil för 50 000kr och väljer mestadels att prata om pengar med anhöriga. Barnen bor bla i Bromma och Kåbo(Uppsala).

Köper aldrig något till barnbarn. Handlar oftast billigaste kläderna till sig. I sin lägenhet har personen det inrett som om hen just gått ut gymnasiet.

Vad tror ni personen i fråga sparar pengar till och varför? Han lever mycket enkelt som om han vore på bidrag...

Verkar upplevas mycket olycklig (frun är sjuk och bor på boende)

Dushar en gång i veckan går i slitna skor och har det allmänt skitigt i sin förortslägenhet. Barnen har försökt hjälpa honom men utan resultat . Har en gammal lcd tv en laptop som e skitseg med flera år på nacken och någon budget samsung telefon.

Handlar bara billigaste maten, köper aldrig något till barn eller barnbarn. Vad kan allt detta bero på ??
Senast redigerad av ZlatanStatyn 2021-06-23 kl. 02:19.
Citera
2021-06-23, 02:26
Medlem
Du borde bjuda honom på en braja, det får mig alltid på bättre humör.
Citera
2021-06-23, 02:27
Medlem
Låter som att personen växt upp under fattiga förhållanden, blir lätt att man lever kvar i det även om man tjänar mycket senare i livet.

Alt på spektrumet.
Citera
2021-06-23, 02:49
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Låter som att personen växt upp under fattiga förhållanden, blir lätt att man lever kvar i det även om man tjänar mycket senare i livet.

Alt på spektrumet.
Ja men det stämmer, han har berättat hur han fick kämpa för att få mat och att det fanns någon som alltid var starkare.

Men varför vilja leva på liknande sätt fast man är rik?
Citera
2021-06-23, 02:59
Medlem
neuron-drones avatar
Beror ju på om man verkligen är snål eller tycker om stilen. Skulle jag bli rik skulle jag inte helt plötsligt klä mig i kostym för jag hatar sk snygga kläder. Jag vill inte flytta egentligen även om jag blev rik. Det finns störmoment i hoodzen men finns saker jag gillar också. Jag skulle inte sluta gilla svennekinamat bara jag blev rik. Leve friterade räkor. Ja inte bokstavligt, vill äta dem döda.

Jag skulle köpa dyra saker bara i dem områdena jag hade äkta intressen. Sedan skulle jag köpa en bra säng. Det är ungefär allt. Jo, jag skulle köpa mer äkta konst med. Jag har äkta nu med men bara från fem olika.
Citera
2021-06-23, 03:06
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Beror ju på om man verkligen är snål eller tycker om stilen. Skulle jag bli rik skulle jag inte helt plötsligt klä mig i kostym för jag hatar sk snygga kläder. Jag vill inte flytta egentligen även om jag blev rik. Det finns störmoment i hoodzen men finns saker jag gillar också. Jag skulle inte sluta gilla svennekinamat bara jag blev rik. Leve friterade räkor. Ja inte bokstavligt, vill äta dem döda.

Jag skulle köpa dyra saker bara i dem områdena jag hade äkta intressen. Sedan skulle jag köpa en bra säng. Det är ungefär allt. Jo, jag skulle köpa mer äkta konst med. Jag har äkta nu med men bara från fem olika.
Man kanske kan skänka bort en del av pengarna till barnbarnen när dom fyller 25 och får tillgång till pengarna från morfar/farfar. Alltså eller kanske göra något själv kanske med barnen .

Ge till fattiga ? Köp nya kläder och kanske en ny laptop? Varför leva som en fattiglapp?

Beter sig som en mapp liksom och lever under standard. Men han kanske inte vet bättre? Kanske inte vet hur han ska hantera rikedomar? Bara sorgligt egentligen...Ingen som tänkt att prata med honom om det heller men man kanske bör göra det . Han köper alltid det billigaste och sparar kvitton osv snål som fan . Men han hanterar en massa pengar på sitt arbete också till olika projekt . Kanske är det så att pengar bara alltid finns överallt i överflöd
Senast redigerad av ZlatanStatyn 2021-06-23 kl. 03:13.
Citera
2021-06-23, 03:13
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanStatyn
Man kanske kan skänka bort en del av pengarna till barnbarnen när dom fyller 25 och får tillgång till pengarna från morfar/farfar. Alltså eller kanske göra något själv kanske med barnen .

Ge till fattiga ? Köp nya kläder och kanske en ny laptop? Varför leva som en fattiglapp?

Beter sig som en mapp liksom och lever under standard. Men han kanske inte vet bättre? Kanske inte vet hur han ska hantera rikedomar? Bara sorgligt egentligen...

Måste man leka rik bara för att man har pengar? Verkar som man totalt saknar självkänsla då och bara får den om andra tycker man är OK. Varför ska man spendera på skit man inte bryr sig om?
Citera
2021-06-23, 03:15
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Måste man leka rik bara för att man har pengar? Verkar som man totalt saknar självkänsla då och bara får den om andra tycker man är OK. Varför ska man spendera på skit man inte bryr sig om?
Men ska man behöva leva som nån riktigt fattig person om man har 6 miljoner på kontot? Man kanske kan leva lite...?
Citera
2021-06-23, 03:17
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Men ska man behöva leva som nån riktigt fattig person om man har 6 miljoner på kontot? Man kanske kan leva lite...?

Ja, inom de områdena som spelar roll för en. Varför ska man köpa bästa datorn om man aldrig sitter vid den?
Citera
2021-06-23, 03:18
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ja, inom de områdena som spelar roll för en. Varför ska man köpa bästa datorn om man aldrig sitter vid den?
Jo men det är det personen ofta gör men kan inte unna sig en bättre laptop. Märkligt han säger den fungerar bra. Men I själva verket är den gammal o seg. Det är någon billigare variant från 2015 liksom ...
Citera
2021-06-23, 03:21
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Jo men det är det personen ofta gör men kan inte unna sig en bättre laptop. Märkligt han säger den fungerar bra

Jag kände en som hade massa pengar. Men hen var jätterädd att det skulle bli för lite på sparkontot. Sparade fast handlade aldrig något. Men hen hade en skitkonstig uppväxt där familjen köpte mat till alla men hen fick inte äta vid bordet. Hen fick börja jobba vid 10 års ålder för att köpa mat till sig själv.

Tror man blir knäpp i huvudet om man växer upp så.
Citera
2021-06-23, 03:23
Medlem
Citat:
Jo men det är det personen ofta gör men kan inte unna sig en bättre laptop. Märkligt han säger den fungerar bra. Men I själva verket är den gammal o seg. Det är någon billigare variant från 2015 liksom ...

Annu markligare ar val att DU lagger ner tid pa att fundera pa varfor nagon valjer att leva pa ett satt DU tycker ar knepigt.
Han kanske tycker DU ar jattekonstig som funderar pa detta....sjalv verkar ju personen vara nojd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in