2021-06-22, 22:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja, Norge har stängt gränsen mot smitthärden Sverige och du får nog erkänna att det går ganska bra för dem? Sen är det som du också vet inte helt stängt, varor flödar över gränsen och har man testat sig så kan man åka dit, om man vill sitta på karantänhotell dvs. Jag tycker norrbaggarna styr det ganska fint. Till och med din idol Tegnell gav dem bra betyg häromdagen.

Edit;
Har man din taktik defaitism, ja då är det kört.

Norrbaggarna har pengar och råd att stänga gränsen... men i längden kan man inte hålla på sådär. De måste släppa covid och gå vidare efter de är klara med vaccineringen av sina riskgrupper.
Citera
2021-06-22, 22:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Nej de är inte helgodkända...........

Conditional marketing authorisation
The approval of a medicine that addresses unmet medical needs of patients on the basis of less comprehensive data than normally required. The available data must indicate that the medicine’s benefits outweigh its risks and the applicant should be in a position to provide the comprehensive clinical data in the future.

More information can be found under 'Conditional marketing authorisation'.
https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory/overview/public-health-threats/coronavirus-disease-covid-19/treatments-vaccines/vaccines-covid-19/covid-19-vaccines-authorised#authorised-covid-19-vaccines-section

Det är just det folk inte verkar förstå. Inga vacciner kan tas fram på så kort tid utan att man hoppat över vissa steg i utvecklingen. Så ja det är faktiskt fråga om ett experiment här så tillvida att vi inte har några studier på långsiktiga effekter av vaccinerna.
Citera
2021-06-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Östermalm

Märkligt som satan.
Alla mina vänner på Östermalm har samma problem som där jag bor själv.
Hinner inte börja arbetsdagen innan de ringer och säger att lillen/lillan har en buse i näsan.
Barnen har alltså lämnat hemmen helt jävla friska 1 timma tidigare.

Nåväl. Det kan säkert skilja mellan olika förskolor.
Dock kan du inte påstå att det är så det fungerar i hela Sverige som din anekdot säger.
Citera
2021-06-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
JA fast som tur är tar det ju stopp när tillräckligt många fått känna på det så att säga.

Eller så kan man ha ordentliga restriktioner så det inte sker en okontrollerad smittspridning hela tiden.
Citera
2021-06-22, 22:49
Medlem
Citat:
Jag tycker ärligt talat du ska säga detta mellan fyra ögon till de som mist sina anhöriga och de som fått men för livet, passa på att säga detta till sjukvårdspersonalen också, de lär säkert uppskatta det. Gnäller gör jag väl inte, jag sa det var olämpligt i en pandemi. Har vänner som var där och åkte, de frågade vad jag tyckte, jag sa att jag tycker det är olämpligt inte mer med det, vi är ff vänner.
Och hur är det med de som dör i hjärtsjukdomar och cancer, varför beklagar sig inte alarmisterna över dessa eftersom det var de sjukdomarna som orsakade flest dödsfall år 2020.
Citera
2021-06-22, 22:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Eller så kan man ha ordentliga restriktioner så det inte sker en okontrollerad smittspridning hela tiden.

Ja fast problemet med det är att det medför andra mindre trevliga bieffekter som är värre än viruset.
Citera
2021-06-22, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Och hur är det med de som dör i hjärtsjukdomar och cancer, varför beklagar sig inte alarmisterna över dessa eftersom det var de sjukdomarna som orsakade flest dödsfall år 2020.

Varken hjärtsjukdomar eller cancer är smittsamt.
Citera
2021-06-22, 22:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Norrbaggarna har pengar och råd att stänga gränsen... men i längden kan man inte hålla på sådär. De måste släppa covid och gå vidare efter de är klara med vaccineringen av sina riskgrupper.

Så Sverige är ett fattighjon? Det kommer de att göra när de vaccinerat majoriteten.
Citera
2021-06-22, 22:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

För de fått covid på hjärnan dessa covidianer... Det är som en sekt som slutat att tänka själv. Det är lustiga att se dessa får

Tänk om vi skulle rapportera hur många som dör i diabetes och cancer varje dag. Oj vad de skulle göra i byxan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Varken hjärtsjukdomar eller cancer är smittsamt.
Det vet jag också.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så Sverige är ett fattighjon? Det kommer de att göra när de vaccinerat majoriteten.

Ja i jämförelse med norge är vi det.
Citera
2021-06-22, 22:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

För att det smittar inte duh! Här kan kurt-sunes hälsoråd komma till pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in