2021-06-22, 22:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Inte ens där är det speciellt tätbefolkat

Hmm somalier bor inte tätbefolkat? skojar du med mig eller? Vi vet inte ens hur många som bor i förorterna egentligen. Det är fler än de som är skrivna där garanterat.
Citera
Medlem
Citat:
Inte ens där är det speciellt tätbefolkat

Verkar däremot finnas många förnekare i Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är nog olika det där. Jag är bekant med förskolepersonal och de verkar inte haft några problem alls. Vare sig med sjuka barn eller personal.

Ja fast hur vanligt är det här egentligen? Det är extremt ovanligt. Det är inte skäl nog att inte låta barnen få gå i skolan/förskolan.

Och vad jag vet tystas det inte ned. Det är bara extremt ovanligt och ska betraktas som ovanligt. Barn kan bli sjuka av alla möjliga sjukdomar och den vanliga influensan är farligare för barn. Inte fan sitter vi och foliehattar oss om det? Det har åtminstone inte jag hört talas om..
Jag vet att generellt är det den officiella sanningen ja
Citera
2021-06-22, 22:26
Medlem
Citat:
Hmm somalier bor inte tätbefolkat? skojar du med mig eller? Vi vet inte ens hur många som bor i förorterna egentligen. Det är fler än de som är skrivna där garanterat.
Hur många bor det i London ? officiellt ? inofficiellt som du säger ?
Citera
2021-06-22, 22:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det största fiaskot var svininfluensan och vaccinationen med pandemrix, där höll också din store idol Tegnell i trådarna. Nu har han orkestrerat praktfiasko nr 2, där han tyvärr fick se sig besegrad av vaccinet och inte fick uppleva sitt grandiosa flockimmunitetsexperiment med naturlig nedsmittning av befolkningen.

Det är inte tegnell som styr över detta virus. Det styr sig själv och har åkt runt hela jorden. Att skylla smittspridningen på tegnell är extremt oseriöst. Var det hans fel att det tog sig till sydpolen också?
Citera
2021-06-22, 22:27
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag har mkt bra koll på det. Och vad jag har hört har det inte varit några större problem under pandemin. Tvärtom verkar ungarna vara oerhört friska och krya...Det där med handhygien är nog en bra grej som jag hoppas vi tar med oss när pandemin är över.
Kurt, du är en ensam stackare utan hemmavarande barn. Om du överhuvudtaget fått några barn så bor de inte längre hos dig av förståeliga skäl.

Du sitter här på forumet och sprider din tragiska ensamhet och tror vi ska visa sympati för din vaccinskräck. Glöm det.

Sök hjälp för det verkar du behöva.
Citera
2021-06-22, 22:28
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det är inte frivilligt att delta i experiment. Det enda val i vi har, är vilket experiment vi deltar i. Antingen är vi försökskaniner för vacciner som har tagits fram på kort tid. Eller så är vi försökskaniner för ett experiment som rymde från virusinstitutet i Wuhan.
Citat:
Ja du det har jag deltagit i över ett år nu och det har gått hur bra som helst för de allra flesta. Ser inte så många munskydd på stan längre så det känns toppen.

Frågade Wuhans virusinstitut om lov innan dom utsatte dig för experimentet?

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vet vi det? Vet vi vilka effekter viruset har på längre sikt? Jag vet att vaccin-motståndarna ofta påpekar att det finns en risk att vaccinerna kan ha okända effekter på lång sikt. Det är en befogad invändning. Men samma personer vägrar att tillämpa samma resonemang på viruset. Dom beskriver viruset som ofarligt, enbart genom att hänvisa till låg dödlighet utanför riskgrupperna. Vaccinmotståndarna struntar i andra hälsorisker än rena dödsfall, åtminstone när det gäller viruset.
Citat:
Ja tittar man på statistiken så kan jag inte påstå att det är speciellt farligt för de allra flesta. Det är väl 3 miljoner som dött av 8 miljarder. De allra flesta är över 80 år i vårt land.

Men nu tittar du enbart på risken för rena dödsfall. Ifall du tillämpar samma kriterier på vaccinet, så är vaccinet förhållandevis ofarligt. Hur många dödsfall har orsakats av vaccinerna respektive viruset?

Resonemanget blir annorlunda ifall man inte bara tittar på dödsfall, utan även väger in riskerna för otrevliga effekter på lång sikt. Men då bör man tillämpa samma resonemang på viruset som på vaccinerna. Många vaccin-motståndare tillämpar ett märkligt dubbeltänk.
Citera
2021-06-22, 22:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag vet att generellt är det den officiella sanningen ja

Vi har all statistik på det och jag kan inte se att barn skulle vara i fara. Men har du annan statistik får du gärna visa den. Att det förekommer betyder inte att det är farligt för alla barn.
Citera
2021-06-22, 22:30
Medlem
Citat:
Det är inte tegnell som styr över detta virus. Det styr sig själv och har åkt runt hela jorden. Att skylla smittspridningen på tegnell är extremt oseriöst. Var det hans fel att det tog sig till sydpolen också?

Nej. Ett virus kan inte röra på sig så, det är människor som håller på att sprida viruset.
Citera
2021-06-22, 22:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det är han som är statsepidemiolog med ansvar för att hantera smittskyddet i Sverige, vilket var obefintligt i det här landet, för sent och för lite. Mig veterligt tillhör inte sydpolen Sverige så vad det har med Tegnell att göra förstår jag inte.
Citera
2021-06-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tyckte nog det var olämpligt och det visar ju den tredje vågen att det var.
Alltså här har 1,4 promille av Sveriges befolkning under 1,5 års tid dött av covid-19 och de hypokondriska alarmisterna gnäller över att det utövades sportslig aktivitet i slalombackarna under sportlovet.

Är man så räddhågsen så kan man gott stanna inne i sin bostad med sina trippelmunskydd på men kom inte och gnäll över oss som försöker leva ett så normalt liv som möjligt.
Citera
2021-06-22, 22:32
Medlem
Citat:
Vi har all statistik på det och jag kan inte se att barn skulle vara i fara. Men har du annan statistik får du gärna visa den. Att det förekommer betyder inte att det är farligt för alla barn.
Ser vi kanske först om några år precis som vi vet effekten av vaccinet om några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in