Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Det är inte frivilligt att delta i experiment. Det enda val i vi har, är vilket experiment vi deltar i. Antingen är vi försökskaniner för vacciner som har tagits fram på kort tid. Eller så är vi försökskaniner för ett experiment som rymde från virusinstitutet i Wuhan.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja du det har jag deltagit i över ett år nu och det har gått hur bra som helst för de allra flesta. Ser inte så många munskydd på stan längre så det känns toppen.

Frågade Wuhans virusinstitut om lov innan dom utsatte dig för experimentet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Vet vi det? Vet vi vilka effekter viruset har på längre sikt? Jag vet att vaccin-motståndarna ofta påpekar att det finns en risk att vaccinerna kan ha okända effekter på lång sikt. Det är en befogad invändning. Men samma personer vägrar att tillämpa samma resonemang på viruset. Dom beskriver viruset som ofarligt, enbart genom att hänvisa till låg dödlighet utanför riskgrupperna. Vaccinmotståndarna struntar i andra hälsorisker än rena dödsfall, åtminstone när det gäller viruset.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja tittar man på statistiken så kan jag inte påstå att det är speciellt farligt för de allra flesta. Det är väl 3 miljoner som dött av 8 miljarder. De allra flesta är över 80 år i vårt land.
Men nu tittar du enbart på risken för rena dödsfall. Ifall du tillämpar samma kriterier på vaccinet, så är vaccinet förhållandevis ofarligt. Hur många dödsfall har orsakats av vaccinerna respektive viruset?
Resonemanget blir annorlunda ifall man inte bara tittar på dödsfall, utan även väger in riskerna för otrevliga effekter på lång sikt. Men då bör man tillämpa samma resonemang på viruset som på vaccinerna. Många vaccin-motståndare tillämpar ett märkligt dubbeltänk.