2021-06-22, 21:32
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
När MSM börjar ta det på allvar, alternativt när det är så utbrett att det inte går att förneka längre.

Så det blir svårt att sätta ett exakt datum.

Nu är det knappast media som analyserar biverkningadata. Det gör vetenskapen. Misstänkta biverkningar tas förstås på högsta allvar. Data finns i stor omfattning och hittils är svåra biverkningar sällsynta.
Återigen, covid-19 har värre biverkningar än alla vaccin. Hur kroppen påverkas av viruset på lång sikt vet vi heller inte mycket om.
2021-06-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
När får vi se biverkningarna? Kan du ge oss ett datum när vi garanterat får se dessa mystiska biverkningar?
Det kan vi, självklart, inte veta nu, men vi kan gissa på ett par år.
Det är bara början...

Citat:
“It takes years to be sure something new is safe,” the AFLDS document confirms. “No one knows definitively the long-term health implications for the body and brain, especially among the young, related to this spike protein. In addition, if documented problems with the protein do arise, there will never be any way to reverse the adverse effects in those already vaccinated.”

Second, unlike conventional vaccines, these spike proteins, along with “lipid nanoparticles” have the capacity to pass through the “blood-brain barrier” which provides special protection for these sensitive areas of the body.

“There simply has not been enough time to know what brain problems and how often a brain problem will develop from that,” the document warns.

Risks from such penetration include “chronic inflammation and thrombosis (clotting) in the neurological system, contributing to tremors, chronic lethargy, stroke, Bell’s Palsy and ALS-type symptoms. The lipid nanoparticles can potentially fuse with brain cells, resulting in delayed neuro-degenerative disease...

https://www.lifesitenews.com/news/americas-frontline-doctors-covid-vaccinated-can-shed-spike-protein-harming-unvaccinated
2021-06-22, 22:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
När MSM börjar ta det på allvar, alternativt när det är så utbrett att det inte går att förneka längre.

Så det blir svårt att sätta ett exakt datum.
Går det att säga om det dröjer något eller några år eller om det är upp till tio år? Tänk, jag väntar fortfarande på effekten av alla strålskador som mobilmasterna påstods ge under senare delen av 90-talet. Över 20 år sedan. Foliehattarna då påstod att vi skulle få strålskador som skulle orsaka masscancer och till och med att man kunde få galna kosjukan av dem. Men inget hände. Det känns så alarmistiskt att bara hänvisa till någon gång i framtiden. Om spikeproteinet är så farligt som vissa påstår borde väl offer börja skördas snart?
2021-06-22, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Går det att säga om det dröjer något eller några år eller om det är upp till tio år? Tänk, jag väntar fortfarande på effekten av alla strålskador som mobilmasterna påstods ge under senare delen av 90-talet. Över 20 år sedan. Foliehattarna då påstod att vi skulle få strålskador som skulle orsaka masscancer och till och med att man kunde få galna kosjukan av dem. Men inget hände. Det känns så alarmistiskt att bara hänvisa till någon gång i framtiden. Om spikeproteinet är så farligt som vissa påstår borde väl offer börja skördas snart?

Masscancer och sterilitet är väl ganska utbrett nu så.
2021-06-22, 22:39
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Masscancer och sterilitet är väl ganska utbrett nu så.
Det var inte vanligt tidigare menar du?
2021-06-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det var inte vanligt tidigare menar du?
Råkade nyligen prata med en äldre person om just detta. Cancer, inte steriliteten. För 30+ år sedan hjärtinfarkt var vanligast, men inte cancer. Nu är det en epidemi av cancer, och det verkar som att det bara blir värre och värre. Till skillnad för det där covidtramset, cancer är den riktiga faran och det riktiga problemet. Covidsnuvan kan inte jämföras med minst var tredje person med cancerbesked

Läs:

Citat:
Minst var tredje person som lever i Sverige i dag kommer att få ett cancerbesked. År 2018 insjuknade 63 305 personer i Sverige i cancer. Det är 1 644 fler än året innan...

https://www.cancerfonden.se/om-cancer/statistik/cancerbesked
2021-06-22, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Nu är det knappast media som analyserar biverkningadata. Det gör vetenskapen. Misstänkta biverkningar tas förstås på högsta allvar. Data finns i stor omfattning och hittils är svåra biverkningar sällsynta.
Återigen, covid-19 har värre biverkningar än alla vaccin. Hur kroppen påverkas av viruset på lång sikt vet vi heller inte mycket om.

Du är mig med en lättköpt en. Så vi kan alltså lita blint på vetenskapen (som om den är helt fri från den korruption och ekonomiska styrning som drabbat alla andra av samhällets delar. Wow, säger jag), som antagligen skapade detta virus? Fint. Och när vetenskapen är klar så kan vi även blint lita på att MSM förmedlar ut den nyanserade bilden av vad vetenskapen har kommit fram till, så som MSM alltid har arbetat - agendafri och helt konsekvensneutral - allt för att tjäna mänskligheten

Säg det gärna 5 gånger till, men vi har fortfarande inte sett slutet än vad det gäller vaccinets biverkningar, så att komma här med färdigpaketerade slutsatser blir ju bara löjligt.
Senast redigerad av RobRoys 2021-06-22 kl. 23:27.
2021-06-22, 23:27
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Du är mig med en lättköpt en. Så vi kan alltså lita blint på vetenskapen (som om den är helt fri från den korruption och ekonomiska styrning som drabbat alla andra av samhällets delar. Wow, säger jag), som antagligen skapade detta virus? Fint. Och när vetenskapen är klar så kan vi även blint lita på att MSM förmedlar ut den nyanserade bilden av vad vetenskapen har kommit fram med, så som MSM alltid har arbetat - agendafri och helt konsekvensneutral - allt för att tjäna mänskligheten

Säg det gärna 5 gånger till, men vi har fortfarande inte sett slutet än vad det gäller vaccinets biverkningar, så att komma här med färdigpaketerade slutsatser blir ju bara löjligt.

Vad litar du på?
2021-06-22, 23:39
Avslutad
Citat:
Vad litar du på?

Det får bedömas från fall till fall, men framförallt litar jag på mig själv och mitt eget omdöme, hur nu detta är relevant för tråden.
2021-06-23, 00:26
Medlem
Vaccinerade mig i söndags med Pfizer. Har inte känt av ett smack av biverkningar. Lite öm vid sticket som man alltid blir vid sprutor som går över efter max 2 dagar. Men det är det enda.
2021-06-23, 00:51
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Nja, han är inte uppfinnare av mRNA vaccin.
Jag har haft covid-19. Drabbades inte speciellt svårt, men man måste lyfta blicken och inse att det är en samhällsfarlig sjukdom. Väldigt många har råkat riktigt illa ut.
Biverkningarna av covid-19 överstiger vida biverkningarna med vaccin. Med tanke på alla miljarder som nu är vaccinerade så är jag fullt trygg att säkerhet och effektiviteten är hög.

Nej som en vanlig influensa, vänta till de sanna siffrorna kommer du är lurad och vem i helvete vaccinerar sig när man haft sjukdomen lmfao!

Dessutom funkar inte "vaccinet" speciellt bra mot Covid haha

Och mrna KAN skriva till DNA!

Gl
Senast redigerad av Kakksakker 2021-06-23 kl. 00:54.
2021-06-23, 03:49
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Nej som en vanlig influensa, vänta till de sanna siffrorna kommer du är lurad och vem i helvete vaccinerar sig när man haft sjukdomen lmfao!

Dessutom funkar inte "vaccinet" speciellt bra mot Covid haha

Och mrna KAN skriva till DNA!

Gl

jag har haft covid o vaccinerade mig idag.. inte för jag egentligen ville men då jag jobbar i Norge o för att kunna fortsätta med de utan tester o skit vartanan dag o begränsningar tog jag vaccin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in