Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Det är inte frivilligt att delta i experiment. Det enda val i vi har, är vilket experiment vi deltar i. Antingen är vi försökskaniner för vacciner som har tagits fram på kort tid. Eller så är vi försökskaniner för ett experiment som rymde från virusinstitutet i Wuhan.
Ja du det har jag deltagit i över ett år nu och det har gått hur bra som helst för de allra flesta. Ser inte så många munskydd på stan längre så det känns toppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Vet vi det? Vet vi vilka effekter viruset har på längre sikt? Jag vet att vaccin-motståndarna ofta påpekar att det finns en risk att vaccinerna kan ha okända effekter på lång sikt. Det är en befogad invändning. Men samma personer vägrar att tillämpa samma resonemang på viruset. Dom beskriver viruset som ofarligt, enbart genom att hänvisa till låg dödlighet utanför riskgrupperna. Vaccinmotståndarna struntar i andra hälsorisker än rena dödsfall, åtminstone när det gäller viruset.
Ja tittar man på statistiken så kan jag inte påstå att det är speciellt farligt för de allra flesta. Det är väl 3 miljoner som dött av 8 miljarder. De allra flesta är över 80 år i vårt land.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag är inte helt bekväm med tanken på bred vaccinering av barn med ett vaccin som inte är väl beprövat. Men jag är inte heller bekväm med att utsätta barn för ett virus med okända effekter på lång sikt.
Ja du hur har det gått för barn hittils? Att oroa sig för barnen är foliehatteri deluxe. Jag är glad att barnen verkar klara av det här viruset utan några större bekymmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Därför hoppas jag att tillräckligt många vuxna vaccinerar sig för att bygga upp immunitet bland folket, utan att vi behöver ge vaccin till barn.
Ja vi har en hög vilja att vaccinera oss och dessutom många som redan haft viruset så det bådar nog gott. Tycker absolut inte vi ska vaccinera några barn. Barnen ska inte ingå i något experiment när de knappt ens blir sjuka.