2021-06-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inget helgodkännade. Det är godkänt med villkor. Du förstår fortfarande inte skillnaden. Hur sjutton tror du annars vaccinerna skulle bli godkända så snabbt?

Skulle väl tagit ca. 5 till 10 år i vanliga fall.
Citera
2021-06-22, 21:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det är inte frivilligt att delta i experiment. Det enda val i vi har, är vilket experiment vi deltar i. Antingen är vi försökskaniner för vacciner som har tagits fram på kort tid. Eller så är vi försökskaniner för ett experiment som rymde från virusinstitutet i Wuhan.
Ja du det har jag deltagit i över ett år nu och det har gått hur bra som helst för de allra flesta. Ser inte så många munskydd på stan längre så det känns toppen.

Citat:
Vet vi det? Vet vi vilka effekter viruset har på längre sikt? Jag vet att vaccin-motståndarna ofta påpekar att det finns en risk att vaccinerna kan ha okända effekter på lång sikt. Det är en befogad invändning. Men samma personer vägrar att tillämpa samma resonemang på viruset. Dom beskriver viruset som ofarligt, enbart genom att hänvisa till låg dödlighet utanför riskgrupperna. Vaccinmotståndarna struntar i andra hälsorisker än rena dödsfall, åtminstone när det gäller viruset.
Ja tittar man på statistiken så kan jag inte påstå att det är speciellt farligt för de allra flesta. Det är väl 3 miljoner som dött av 8 miljarder. De allra flesta är över 80 år i vårt land.

Citat:
Jag är inte helt bekväm med tanken på bred vaccinering av barn med ett vaccin som inte är väl beprövat. Men jag är inte heller bekväm med att utsätta barn för ett virus med okända effekter på lång sikt.
Ja du hur har det gått för barn hittils? Att oroa sig för barnen är foliehatteri deluxe. Jag är glad att barnen verkar klara av det här viruset utan några större bekymmer.

Citat:
Därför hoppas jag att tillräckligt många vuxna vaccinerar sig för att bygga upp immunitet bland folket, utan att vi behöver ge vaccin till barn.
Ja vi har en hög vilja att vaccinera oss och dessutom många som redan haft viruset så det bådar nog gott. Tycker absolut inte vi ska vaccinera några barn. Barnen ska inte ingå i något experiment när de knappt ens blir sjuka.
Citera
2021-06-22, 21:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Varje gång jag läser dina kommentarer kommer jag tänka på den där historien om mannen som sitter i bilen och kör hem och då hör på radion när de varnar för en galning som kör på fel sida av motorvägen, och mannen muttrar för sig själv "EN, det är ju flera hundra!!".

Det är inte bara jag som har dessa tankar. Jag förstår inte alls hetsen att vaccinera sig om man redan haft viruset och är ung och frisk i övrigt. Det är väl inte så konstigt?
Citera
2021-06-22, 21:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej poängen är att få ner smittspridningen, inte att godhetssignalera.

Jo många gillar att godhetssignalera med munskydd på och visa upp sitt plåster.
Citera
2021-06-22, 21:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Har man följt med i tråden så är det vad de hypokondriska alarmisterna har skrivit om – mer lockdowns mer, mer munskydd och ve den som ägnade sig åt sportslig aktivitet under sportlovet i form av utförsåkning i slalombackarna.

Tja, tredje vågen inleddes väl ganska precist med just sportlovet?
Citera
2021-06-22, 21:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vilka pandemier menar du har givit ett nästintill livslångt skydd?

Alla de tidigare innan covid? Då höll man inte på med lockdown och sådant tjafs... Inte så konstigt med tanke på att internet och sociala medier inte fanns på den tiden.
Citera
2021-06-22, 21:50
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Om vaccineringarna i yngre åldersgrupper 20-30 inte når upp till önskade minst 80% får vi leta upp dem och tvångsvaccinera dem. Insatsstyrkan kan vara en god hjälp. Husundersökning kan man göra samtidigt alltid hittar de något, vapen, röksvamp, metamfetamin, kokain etc.

En annan idé är att vi tvångsavrättar fascisitiska sängvätare som dig, så slipper friska 20-30 åringar injicera det otestade experimentmedlet i sina kroppar
Citera
2021-06-22, 21:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Har du påvisad t-cellsimmunitet? Jag har inte heller påstått att vaccinerna skyddar till 100%.

Det tror jag mycket väl att jag har, men det krävs extra test för.
Citera
2021-06-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Fel? Hur har det gått i England, USA och kanada? Vi har redan facit..
Ej relevant går inte att jmf
Citera
2021-06-22, 21:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Studierna är ju klara. Vill du ha länk till fas 3 studierna?

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2035389

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)32661-1/fulltext

Dessa ligger till grund för godkännandet.
Ja fast den långsiktiga studien pågår ju fortfarande i minst två år till. Det är det som är kruxet.

Citat:
Om du tar ett skutt är det också en chansning. Du kan inte veta att gravitationen gäller dig när du hoppar och en tid efter. Kanske du hamnar på månen och dör på vägen dit? Inget tyder på det dock. Detsamma gäller med ospecifik långtidsbiverkningar.
Hur kan du uttala dig så tvärsäkert om någonting du inte har en aning om?

Citat:
Studierna som publicerats är som sagt klara.
Hmm ja det är klart att man måste göra studier innan man vaccinerar jordens befokning?

Citat:
De studier som påbörjats, men ännu inte publicerats, pågår fortfarande. Det är riktigt.
mm i minst två år till. Jag kan vänta till dess.

Citat:
Varför förstår du inte det?

Citat:
Du har inte ens definierat vilket experiment du menar. Vilket experiment pratar du om? Se tidigare fråga.
Det pågår just nu eftersom vi inte vet hur det blir med de långsiktiga biverkningarna. Det fattar du väl själv att det inte går att ta fram vacciner så fort utan att trixa på något sätt?
Citera
2021-06-22, 21:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Ej relevant går inte att jmf
Med vad? Alla länder som gett sig på lockdown har hela tiden skjutit upp den.. det tar aldrig slut verkar det som. Vi ska vara glada att vi bott här. Lik förbannat gnälls det. Helt jävla otroligt.

Vi bor i ett av de länder i världen som klarat pandemin bäst och folk har mage att gnälla....
Citera
2021-06-22, 21:58
Medlem
Barn smittar, en nedstängning total kan mer eller mindre stoppa en smitta och jag pratar 3 till 4 veckor inte flera år som en del verkar tro lite märkligt, vaccin är generellt bra men detta vaccin vet vi ingenting om eftersom det är framhastat så är det bara..... ex en total nedstängning i mars förra året 3 veckor och Sverige hade haft en annan situation istället för att det vällde in folk från jordens alla hörn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in