2021-06-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Det här är ju intressant; det är alltså inte hans vapen och det är en pistol? Har du lust att utveckla? Det skulle ju få min hypotes om känslomässig instabilitet och bristande impulskontroll att bli lite mindre trolig.

Man funderar även på vilken vinning hon skulle ha av att skjuta honom? Om det var planerat så måste hon ha något form av motiv? Och trodde hon att hon skulle komma undan om hon inte hade en ljuddämpare på vapnet? Jag menar villan ligger ju i ett tätbebyggt område och det var värmebölja så man behöver ju inte vara ett geni för att räkna ut att grannarna skulle höra när skottet avlosssdes. Balkongdörren lär ju ha stått på vid gavel just denna fredagskväll.
2021-06-22, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Man funderar även på vilken vinning hon skulle ha av att skjuta honom? Om det var planerat så måste hon ha något form av motiv? Och trodde hon att hon skulle komma undan om hon inte hade en ljuddämpare på vapnet? Jag menar villan ligger ju i ett tätbebyggt område och det var värmebölja så man behöver ju inte vara ett geni för att räkna ut att grannarna skulle höra när skottet avlosssdes. Balkongdörren lär ju ha stått på vid gavel just denna fredagskväll.
Vet du vad det var för typ av vapen?
Antar att anledningen är svartsjuka.
2021-06-22, 21:15
Medlem
Citat:
Det är mycket som blir märkligt om man utgår från antagandet att det var överlagt. Att hon har skaffat sig ett vapen och tagit med det till hans hem är inte förenligt med så väldigt många alternativ. Det är nästan bara hämnd som återstår i så fall. Hon har ingen ekonomisk vinning (knappt sambo), hade hon varit rädd så hade hon inte behövt vara där etc. Sen kanske hon hade ett vapen där av helt andra anledningar och att vi faller tillbaka på en känslomässig impulshandling. Jag hade ju gissar att det var hans vapen och att det var på jaktlicens.
Vet vi förresten att brottsplatsen är inne i huset?
2021-06-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Det är mycket som blir märkligt om man utgår från antagandet att det var överlagt. Att hon har skaffat sig ett vapen och tagit med det till hans hem är inte förenligt med så väldigt många alternativ. Det är nästan bara hämnd som återstår i så fall. Hon har ingen ekonomisk vinning (knappt sambo), hade hon varit rädd så hade hon inte behövt vara där etc. Sen kanske hon hade ett vapen där av helt andra anledningar och att vi faller tillbaka på en känslomässig impulshandling. Jag hade ju gissar att det var hans vapen och att det var på jaktlicens.
Vet vi förresten att brottsplatsen är inne i huset?

Och vet vi att det inte fanns andra där då?
2021-06-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Har sett att andra också här i tråden frågat hur det kunde varit skjutklart vapen? Varför måste det ha varit det? Hon kanske visste var vapnet låg, laddade själv och skjöt?

Tror någon dessutom skrev tidigt i tråden att hon hade någon form av vapenvana, men är inte helt säker dock.

Strikt hur vapen skall förvaras. Inget som bara ”ligger” för att användas. Tvivlar på att hon hade tillgång till vapenskåp, om det fanns behov av något. Vad som ev kan hända i berusat tillstånd är en annan sak.
2021-06-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Strikt hur vapen skall förvaras. Inget som bara ”ligger” för att användas. Tvivlar på att hon hade tillgång till vapenskåp, om det fanns behov av något. Vad som ev kan hända i berusat tillstånd är en annan sak.
många jägare har vapen liggande. kommer nån så "ja håller på o rengör"
2021-06-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Och vet vi att det inte fanns andra där då?
Vittnesuppgifter pratar ju om att det har varit fest åtminstone tidigare på kvällen. Är det rimligt att det är ett ensamt par som festar så hela kvarteret tycker att det är störande? Jag får ju intrycket av att det har varit en del folk i rörelse. Om man har en sån jävla fest, är alla därifrån klockan 23? Vem larmade? Vittnen talar om ett skott; ett dödande skott med pistol (om det stämmer) låter mer som en avrättning är tumult.
Men jag står nog fast vid att den här kvinnan har en personlighetsstörning med emotionell instabilitet och bristande impulskontroll. Att det där vapnet fanns där var inte bra för någon men det här var inte överlagt, det tror jag inte.
2021-06-22, 23:08
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26

Jag menade mer att varför kunde hon inte ha laddat vapnet själv? Det har ju varit frågor om hur vapnet kunde varit skjutklar, var kommer den infon ifrån? Om dom nu var i en relation så är det väl inte helt otänkbart att hon kunde ta sig in i vapenskåpett själv och gjort iordning vapnet?
2021-06-23, 00:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Är lite udda att ingen av barnen är skrivna med mgm. Och hennes skrivna adress idag. Vet någon vad henens bakgrund i Norge är?
2021-06-23, 07:26
Medlem
Verkar som om det finns mer information om BO än MGM. Är folk rädd för henne?
2021-06-23, 09:41
Medlem
Citat:
Verkar som om det finns mer information om BO än MGM. Är folk rädd för henne?
Drar en koppling till "Lambertz-kvinnan"
En "sån" typ av tjej, att Lambertz sen inte kunde låta bli att taffsa och klagga och penetrera är sorgligt
2021-06-23, 09:51
Medlem
Ok kan medela att Märsta förenade har lagt upp hylning på Facebook till han ”vår kollega ” så var han EF jobbade där och är garanterat BO

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in