2021-06-22, 12:50
Moderator
oilslicks avatar
Borde inte BO som nämnts i tråden stå som rapporterad avliden vid det här laget?
Är det rätt kille som är utpekad?
2021-06-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Borde inte BO som nämnts i tråden stå som rapporterad avliden vid det här laget?
Är det rätt kille som är utpekad?
kan ta 1 vecka innan mrkoll Ratsit osv har plockar bort en avliden.
2021-06-22, 13:21
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
kan ta 1 vecka innan mrkoll Ratsit osv har plockar bort en avliden.

Jag har vänner som gått bort och dom rapporterades som avlidna på Ratsit rätt omgående (nån dag efter).
Visserligen blev ingen av dom mördade, så det kan vara därför.
2021-06-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Jag har vänner som gått bort och dom rapporterades som avlidna på Ratsit rätt omgående (nån dag efter).
Visserligen blev ingen av dom mördade, så det kan vara därför.

tar ju ett tag för skattemyndigheten att fixa det där de ska ha dödsintyg osv
sen har det vart helg, så i praktiken är vi inne på 2 vardagar..det är väl " nån dag"
2021-06-22, 13:53
Avslutad
Kan någon med insyn bekräfta huruvida det hos brottsoffret fanns missbruk, droger, vapen etc, eller om den misstänkta kvinnan ens var i ett förhållande med BO?
Vad känner man till om GM? Verkar vara lätt på foten.
Droger, eller psykisk sjukdom?
2021-06-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan någon med insyn bekräfta huruvida det hos brottsoffret fanns missbruk, droger, vapen etc, eller om den misstänkta kvinnan ens var i ett förhållande med BO?
Vad känner man till om GM? Verkar vara lätt på foten.
Droger, eller psykisk sjukdom?
Att de hade ett förhållande har ju framgått i media efter hon vart häktad.

citat: svt
Kvinnan i 35-årsåldern som suttit anhållen misstänkt för mordet i Bålsta häktas. Hon erkänner att hon skjutit mannen i 40-årsåldern och enligt åklagaren hade de en relation.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/man-skjuten-till-dods-i-balsta-kvinna-haktas
2021-06-22, 15:18
Medlem
Vems var vapnet? Om brottsoffrets, hur kom L till det - skjutklar till och med! ? 🤔
BO verkar inte vara jägartypen, enlgt vad som kommit fram här.
2021-06-22, 16:54
Medlem
Någon som fått ut häktningsframställan?
2021-06-22, 18:19
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Vems var vapnet? Om brottsoffrets, hur kom L till det - skjutklar till och med! ? 🤔
BO verkar inte vara jägartypen, enlgt vad som kommit fram här.

Har sett att andra också här i tråden frågat hur det kunde varit skjutklart vapen? Varför måste det ha varit det? Hon kanske visste var vapnet låg, laddade själv och skjöt?

Tror någon dessutom skrev tidigt i tråden att hon hade någon form av vapenvana, men är inte helt säker dock.
2021-06-22, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pcg04k
han hade börjat som säljare på märsta förenade och innanför avspärrningarna står just en märsta förenade bil..

Samt att jag känner andra personer som jobbar på märsta förenade som har bekräftat att han jobbade där. Bellmans var ett avslutat kapitel samt abt.

Han verkar ha haft det rätt fett. Tjänar man så bra som säljare?
2021-06-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Han verkar ha haft det rätt fett. Tjänar man så bra som säljare?

Emil hade tidigare en taxi verksamhet samtidigt som han själv jobbade heltid på en annan firma så jo han har haft det rätt gott ställt tidigare iallafall men just på senaste tid så vet jag inte riktigt.

Angående vapnet så är det inte Emils. Hon måste ha planerat detta för vem går annars runt med en pistol. Tragiskt det som har hänt iallafall
2021-06-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pcg04k
Emil hade tidigare en taxi verksamhet samtidigt som han själv jobbade heltid på en annan firma så jo han har haft det rätt gott ställt tidigare iallafall men just på senaste tid så vet jag inte riktigt.

Angående vapnet så är det inte Emils. Hon måste ha planerat detta för vem går annars runt med en pistol. Tragiskt det som har hänt iallafall

Det här är ju intressant; det är alltså inte hans vapen och det är en pistol? Har du lust att utveckla? Det skulle ju få min hypotes om känslomässig instabilitet och bristande impulskontroll att bli lite mindre trolig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in