Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Nej, du fokuserade på att göra en trovärdighetsvinkling där du förbehåller dig rätten att det du säger är fakta och det jag säger är ogrundat.
Du påstår och tycker och jag konstaterar att det inte förhåller sig så. Demokrati är ett begrepp som inte har med det du påstår att göra. Tycker du att det är brott mot demokratin att lova runt opch hålla tunt också?
Nej det jag skrev var att du inte framförde någon argumentation eller något resonemang som underbygger din ståndpunkt. Det blir inte annorlunda för att du upprepar felaktigheter.
Du besvarar heller inte de frågor du får som vid vilken tidpunkt vi fick demokrati. Enligt dig är det ju antingen eller och inte och inte en gråskala så då måste vi ha fått det vid en viss tidpunkt.
Så när fick vi demokrati?
1. när endast ett fåtal män fick rösträtt
2. när de flesta män fick rösträtt
3. när alla myndiga kvinnor fick rösträtt
4. när alla myndiga män fick rösträtt
Citat:
Ursprungligen postat av
dajevlar
Du har rätt. Tack. Den förstnämnda sitter dock kvar som vilde med extrema V-ideologier och den andra är ändå L och ersätts sen av likasinnad, så tror inte det ändrar ett eventuellt utfall - men poängen är värd att notera. Bra där !
Tror alltså att S+C+MP+V tar över stafettpinnen efter några talmansrundor och att detta eventuellt kan vara halvt uttänkt innan...
Det kräver dock just att C klarar av att stå för att de gör upp en budget med V och det verkar de ha väldigt svårt för.
Det här blir en knäckfråga för S, för om de inte kan få C att göra detta saknar S ett regeringsunderlag då S+V+MP har alldeles för lite röster för att kunna vinna ett val. Detta skulle alltså vara ett enormt stort nederlag så sossarnas hela plattform raseras.