2021-06-22, 17:55
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Visa mig på något liknande i storlek som Samu, Qibya eller Suezkrisen mellan initiala kriget 1948 och 1967 från arabstaternas sida.

Det är den där attityden som omöjliggör fred.
Citera
2021-06-22, 18:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Det är den där attityden som omöjliggör fred.
Vilken attityd?
Citera
2021-06-22, 18:13
Medlem
Citat:
Vilken attityd?

Whataboutismen.
Citera
2021-06-22, 18:14
Avstängd
Citat:
Whataboutismen.
Föredrar du om man bara tittar på allt arabstaterna gjort eller sagt och ignorerar Israels agerande?
Citera
2021-06-22, 18:16
Medlem
Citat:
Visa mig på något liknande i storlek som Samu, Qibya eller Suezkrisen mellan initiala kriget 1948 och 1967 från arabstaternas sida.

De var ju också ganska nystartade alle samman och det tog tid för dem att beväpna sig överhuvudtaget.

Det var först just 1967 i sexdagarskriget de mobiliserade trupper som Israel aldrig hade kunnat klara av i ett försvarskrig på tre fronter.

Nej... Syrien bildades 1946. Att de inte varit med i storkrig de första två decennierna är ju ganska självklart när man tänker efter?

Vad skulle de kriga med? Farfars flintlåspistol?
Citera
2021-06-22, 18:22
Medlem
Citat:
Föredrar du om man bara tittar på allt arabstaterna gjort eller sagt och ignorerar Israels agerande?

Som sagt anser jag båda parterna vara lika stora kålsupare och att man inte vinner ett dyft på att stödja någon av parterna om man som utomstående endast har ytliga kunskaper om konflikten och ofta styrs av någon märklig neo 68-agenda.
Citera
2021-06-22, 18:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Som sagt anser jag båda parterna vara lika stora kålsupare och att man inte vinner ett dyft på att stödja någon av parterna om man som utomstående endast har ytliga kunskaper om konflikten och ofta styrs av någon märklig neo 68-agenda.
De flesta har samma åsikter som Israel och USA.
Citera
2021-06-22, 18:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
De var ju också ganska nystartade alle samman och det tog tid för dem att beväpna sig överhuvudtaget.
Nystartade till skillnad från Israel då, förstår jag

Vanligen brukar man ju annars få höra hur välbeväpnade och organiserade dessa stater var redan 1948 och vilket mirakel det var att sionisterna vann, men ni israelsupporterar är experter på att vända allt så att det passar agendan för stunden.
Citera
2021-06-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
De flesta har samma åsikter som Israel och USA.

Nja, inte (f.d) företrädare för den svenska regeringen som kör 68-stilen fullt ut:

Citat:
Wallström fick palestinsk "soldatorden"
Utrikesminister Margot Wallström mottog på torsdagen en prestigefylld utmärkelse från palestiniernas president, Mahmoud Abbas. Denna ges, enligt reglerna, till "en soldat som har utfört en framstående handling".

https://www.varldenidag.se/nyheter/wallstrom-fick-palestinsk-soldatorden/Bbbplp!x@XxYDqvqmXpCFblhzy5rg/

Vilket lågvattenmärke.....
Citera
2021-06-22, 18:42
Avstängd
Citat:
Bothsiderism alltså. Själv har jag inga problem att se skillnad mellan ockupationsmakt och de ockuperade.
Citera
2021-06-22, 18:49
Medlem
Citat:
Bothsiderism alltså. Själv har jag inga problem att se skillnad mellan ockupationsmakt och de ockuperade.

Jag hoppas att det får dig att känna dig som en riktigt god människa!
Citera
2021-06-22, 18:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Nja, inte (f.d) företrädare för den svenska regeringen som kör 68-stilen fullt ut:

https://www.varldenidag.se/nyheter/wallstrom-fick-palestinsk-soldatorden/Bbbplp!x@XxYDqvqmXpCFblhzy5rg/

Vilket lågvattenmärke.....
Det mesta stödet går dock till Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in