2021-06-22, 14:11
Medlem
Rollokolans avatar
Att ens gå ut med info om denne dubbelspion/avhoppare gör att man kan misstänka att den info han sitter på inte alls är särskilt viktig. En "superspion" skulle aldrig ha läckt till media, eller snarare, amerikanska myndigheter hade aldrig läckt till media den ev info han hade. Jag tror personligen att det här är spel för de politiska gallerierna för att fortsätta hålla en hård linje mot Kina.
Citera
2021-06-22, 14:24
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det blir ju dock lite konstigt att be om en sådan källa i detta fall. Vad ska journalisterna göra menar du? Säga att det var Joe Biden som var källa? Då är han ju körd eftersom han utan tvekan röjt information som inte skulle komma ut.

Riktigt idiotiskt att sitta och be om källor när du själv bör inse att det är fullständigt omöjligt.
Anser inte du att man som läsare ALLID skall söka ursprungskällan om det är en viktig fråga?
Dvs varifrån har journalistern fått sin info - utan att avslöja sin källa naturligtvis - och finns det info som berättar något annat?
Du har alltså fel.
Citera
2021-06-22, 14:26
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Att ens gå ut med info om denne dubbelspion/avhoppare gör att man kan misstänka att den info han sitter på inte alls är särskilt viktig. En "superspion" skulle aldrig ha läckt till media, eller snarare, amerikanska myndigheter hade aldrig läckt till media den ev info han hade. Jag tror personligen att det här är spel för de politiska gallerierna för att fortsätta hålla en hård linje mot Kina.

Nog är det en riktig avhoppare alltid, men frågan är ju hur skadlig han är för Kina?

Att USA tar i litegrann när dom beskriver vederbörande är inte alls förvånande. Superavhoppare eller liten tönt. Supermakterna tar varje tillfälle att ge varandra en pungspark.
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-06-22 kl. 14:58.
Citera
2021-06-22, 14:51
Medlem
Flera generationer med ettbarnspolitik gör att man inte har några släktingar.

Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Dong Jingwei måste ha fler släktningar än bara sin dotter. Om det ligger en gnutta sanning i ryktena om hans avhopp är han en Dead Man Walking och hans släktingar får det ytterst tufft på jobbet. Förutsätter att hans släktingar inte jobbar på fabriksgolvet med tanke Dong Jingweis ställning.
Citera
2021-06-22, 14:57
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakasemla

Ettbarnspolitiken infördes 1979. Blir inte många generationer normalt vis på så kort tid.
Citera
2021-06-22, 15:19
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakasemla

Jaha, och hans dotter hon med storken då, eller?

Fram till 1960-talet uppmanades kineser ha så många barn som möjligt.
I början av 70-talet rekommenderades kinesiska familjer 1-3 barn.
Ettbarnspolitiken började gälla 1979.
2016 avskaffades ettbarnspolitiken rent officiellt.
Sedan 2021 råder det trebarnspolitik.

Citat:
Under hela 80-talet var nära hälften av alla rapporterade födslar den andra, eller högre i ordningen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ettbarnspolitik

Ettbarnspolitiken har inte varit så strikt som många i Väst tror, samt den har inte pågått i "flera generationer" som du skriver.
Citera
2021-06-22, 15:37
Medlem
Så Hunter Bidens laptop som först lämnades in till någon reperationsaffär för att sedan överlämnas till Rudy Giuliani har nu även hamnat i kinesernas ägo som nystat upp ytterligare material som sedan har lämnats över till DIA. Detta låter ju nästa för bra för att vara sant va?
Citera
2021-06-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Det är inte alls otroligt, då alla utbytesstudenter brukar få skriva rapporter och avhandlingar om sin erfarenhet. Genom att styra ämnesområdena de ska skriva om kan man få ut användbar information. De arbetar alltså inte som James Bond och är ofta heller inte medvetna om att de är ”spioner”... de är bara duktiga patrioter.

Du har rätt, det är i så fall något väldigt enkelt som dom har satt i system som ingen tänker på. Har man info av 100.000 som berättar om sina erfarenheter så kan man säkert hitta något smaskigt.
Så många har säkert råka höra något dom inte borde, ex om dom pluggar tillsammans med andra barn och släktingar till mäktiga personer.
Citera
2021-06-22, 17:04
Medlem
JimmiesRustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crocat
Så Hunter Bidens laptop som först lämnades in till någon reperationsaffär för att sedan överlämnas till Rudy Giuliani har nu även hamnat i kinesernas ägo som nystat upp ytterligare material som sedan har lämnats över till DIA. Detta låter ju nästa för bra för att vara sant va?

Kineserna har själva släppt i en propagandakanal Hunter Bidens sex tape där han röker crack och får en foot job. Skulle inte förvåna mig om de var inne och rotade i hans laptop.
Citera
2021-06-22, 17:34
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Källan duger för Dagens industri. Så jag antar att de är i samma kategori som Samnytt nu.
https://www.di.se/nyheter/kinesisk-spionchef-uppges-ha-hoppat-av-ska-ha-information-om-coronavirusets-ursprung/
De väljer ord med silversked, nu är det förvisso en låst artikel, men ingressen avslutas med: om den så kallade labb-teorin bekräftas. Samnytt växlar upp och menar ju nästan att det är judarna som gjort detta.
Citera
2021-06-22, 17:38
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Om Samnytt anger Fria Tider som i sin tur anger Aftonbladet som källa är det inte källhänvisningar utan mediahänvisningar. Bacon är ingen källa utan en mediaplattform för nykonservativa.
Jag vill fortfarande veta var källan finns som media har hämtat sin info ifrån och jag orkar inte läsa allt för att själv hitta den. Därav frågan.
När media skriver av varandra blir det inga källor bara för det.
VAR ÄR KÄLLAN?
Som jag uppfattar det så är det den journalist för "redstate"-bloggen som är förstahandskälla. Hon är statistiskt sett en nobody och det ter sig mycket osannolikt att hon skulle råka stöta in i en Kinesisk f.d. militär (numera förrädare som aktivt sålt topphemliga uppgifter till USA) på gatan som lättvindigt skulle berätta allt detta. Att läcka detta på som regeringsanställd vore jämställt med att försättas i fängelse. Nej - jag ställer mig skeptisk till sanningshalten jag också...
Senast redigerad av GoUoD 2021-06-22 kl. 17:41.
Citera
2021-06-22, 17:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Låter lite för bra för att vara sant att en person skulle ha tillgång till allt detta från så många orelaterade områden.
Exakt! Man brukar hålla isär sina operativa agenter av uppenbara skäl. Man låter knappast någon enskild få tillgång till alla hemligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in