2021-06-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Slik var det nok ikke. Mining-delen ble slått ned relativt raskt, noe TH selv har bekreftet at han ikke var interessert i og "aldri lot seg friste".

Så hva brukte de all tiden til gjennom de mange timelange møtene gjennom 2017 og store deler av 2018?
Det tar ikke over 1 år å presentere en forretningsidé som TH har null interesse for.

Den presentasjonen ble nok unnagjort i det første møtet RU hadde med TH og TEH. Men i de påfølgende møtene skal TH ha hatt mange andre spørsmål knyttet til kryptovaluta som RU måtte følge opp - som for eksempel Monero og spørsmålet om anonymiteten den gir.
Nei, det er helt feil. VG skrev:

«Etter kun få møter avviste han blankt en slik investering i det afrikanske landet, ifølge «kryptomannens» forklaring. Likevel fortsatte møtene utover høsten 2017. Ifølge «kryptomannen» snakkes det fortsatt om en miningfabrikk – men da i Norge.»

Skjønner at du vil møtene skal handle om noe annet. Men det gjorde de ikke.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-22 kl. 16:19.
Citera
2021-06-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Hvordan fikk broren til ru råd til en villa til 6,5 mill noen måneder etter at th hadde overført 10 mill i monero til en ukjent konto? Han solgte sitt gamle hus for bare 3,2 mill. Vant i lotto eller noe?

Solgte sitt gamle hus? Hvor bodde broren da?
Citera
2021-06-22, 16:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Vedkommende kjenner jo ikke RU. De har aldri møtt hverandre eller hatt noen form for kontakt. Det vet også politiet, og det har de visst lenge før vedkommende var omsider blir kalt inne til avhør.

Tror ikke TB trenger å ha møtt RU for å ha en viss idé om hvem han er.
Om de ikke har noen direkte forbindelse, har de felles bekjente via
businesspartneren til RU.

Citat:
Eneste grunnen til at vedkommende har blitt innkalt til avhør er på grunnlag av spekulasjoner gjort i denne tråden.

Nei. TB sitt navn har etter sigende dukket opp i avhør tidlig i saken, og det var angivelig ikke RU som sa det.
Citera
2021-06-22, 16:18
Medlem
Jeg bare ser for meg at RU kun har laget instruksjonene om hvordan opprette kryptokontoer og hvordan kjøpe og sende bitcoins og Monero.

Om RU har forfattet og skrevet ut instruksjonene, og gitt de til TH, forstår han at politiet vil kunne finne spor etter instruksjonene på hans eget datautstyr.

Innholdet i trusselbrevet var strengt hemmelig lenge. RU burde ikke kjenne til innholdet. Så lenge RU var uvitende om angivelig kidnapping, hadde han ingen grunn til å renske datautstyret sitt for spor etter kontakten med TH. Eventuelt destruere datautstyr.

Før eventuelt politiet konfronterte han med det. Spesielt om det fantes samsvar mellom trusselbrevet og innhold på RUs dataenheter.

RU har i tillegg forklart hvordan gå frem for å sikre anonymitet på nettet, kanskje vært med og demonstrert hvordan kjøpe falsk ID, og hvordan bruke falsk ID. Muligens vist og demonstrert hvordan bruke tor til usporbare mailer.

Resten av trusselbrevet har et gammelmodig preg. TH har nok fikset selv. My guess.
Citera
2021-06-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
du tror intet på hva ru sier uansett. Feks om monero og antall møter med th. Nå matet jeg trollet igjen.
Tanken er at RU skal si hvem som kidnappet AEH. Noe som da igjen skal kunne sjekkes om er riktig.
Citera
2021-06-22, 16:20
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Spørs vel om det er han som har nevnt visse navn i avhør.
Det vet vi vel ikke, men jeg mener det var noen som skrev
at det ikke var han eller noen i hans krets som hadde satt
politiet på sporet av TB.

Og ja, sistnevnte har nok vært i kikkerten før brukeren med
ett innlegg slengte inn navnet i tråden.

RU kan ikke ha nevnt TB i noen avhør. RU aner jo ikke hvem TB er før RU selv løslates og evt leser navnet til TB i det nevnte innlegg.

MPU har også gitt politiet innsyn i messenger-loggen sin med TB. I den loggen kommer det også frem av MPU varselet TB om innlegget med navnet hans. Dette fremkommer av politiets avhør med MPU.
Citera
2021-06-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Bare det som manglet nå, en konspirasjonsteoretiker
Alle som tror på konspirasjonsteorien TH/RU er konspirasjonsteoretikere. Så det mangler det ikke på i tråden.
Citera
2021-06-22, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Enig dette, men jeg tror faktisk RU etterhvert skjønte dette dreide seg om en kidnapping. Min mening.
Lurer på om han skjønte det da han postet på nettet, eller om den forståelsen kom i slutt-fasen.
Tror ikke RU skjønte ideen hans var virkelighet før 31. Oktober 2018, da han straks fjernet bildet av seg selv på Facebook forsiden.
Citera
2021-06-22, 16:27
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg bare ser for meg at RU kun har laget instruksjonene om hvordan opprette kryptokontoer og hvordan kjøpe og sende bitcoins og Monero.

Om RU har forfattet og skrevet ut instruksjonene, og gitt de til TH, forstår han at politiet vil kunne finne spor etter instruksjonene på hans eget datautstyr.

Innholdet i trusselbrevet var strengt hemmelig lenge. RU burde ikke kjenne til innholdet. Så lenge RU var uvitende om angivelig kidnapping, hadde han ingen grunn til å renske datautstyret sitt for spor etter kontakten med TH. Eventuelt destruere datautstyr.

Før eventuelt politiet konfronterte han med det. Spesielt om det fantes samsvar mellom trusselbrevet og innhold på RUs dataenheter.

RU har i tillegg forklart hvordan gå frem for å sikre anonymitet på nettet, kanskje vært med og demonstrert hvordan kjøpe falsk ID, og hvordan bruke falsk ID. Muligens vist og demonstrert hvordan bruke tor til usporbare mailer.

Resten av trusselbrevet har et gammelmodig preg. TH har nok fikset selv. My guess.

Og hvilken maskin skulle i såfall TH gjort dette fra? Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at TH er i stand til å kjøre vpn/tor på noen maskin og klare å slette sporene etter en installert programvaren på sine gamle datamaskiner. Og tror nok datatrafikkloggene til S4 og kontoret er nøye ettergått av politiet. Selv med indisier på ikke sporbar datatrafikk til og fra de byggene ville jo styrket mistanken mot TH og blitt brukt mot ham. Men at de trusselbrevet har et gammelmodig preg over seg skal jeg være enig i.
Citera
2021-06-22, 16:30
Medlem
Citat:
Vedkommende kjenner jo ikke RU. De har aldri møtt hverandre eller hatt noen form for kontakt. Det vet også politiet, og det har de visst lenge før vedkommende var omsider blir kalt inne til avhør. Eneste grunnen til at vedkommende har blitt innkalt til avhør er på grunnlag av spekulasjoner gjort i denne tråden.
Om jeg forstod FlashBaronen rett. Så ser han for seg at politiet skremmer livet av RU ved å trekke inn slike som TB i saken. Alt fordi siktelsen mot RU ikke fungerer og han ikke vil prate.
Citera
2021-06-22, 16:30
Medlem
Citat:
RU kan ikke ha nevnt TB i noen avhør. RU aner jo ikke hvem TB er før RU selv løslates og evt leser navnet til TB i det nevnte innlegg.

MPU har også gitt politiet innsyn i messenger-loggen sin med TB. I den loggen kommer det også frem av MPU varselet TB om innlegget med navnet hans. Dette fremkommer av politiets avhør med MPU.
Du jobber også i Politiet?
Citera
2021-06-22, 16:33
Medlem
Citat:
Vedkommende kjenner jo ikke RU. De har aldri møtt hverandre eller hatt noen form for kontakt.

Dette kan godt stemme, men jeg mener altså at det også kan være andre enn TB som blir kikket i kortene pga RU og som misliker det.

For alt jeg vet er også TB i dag en harmløs fyr, jeg kjenner ham ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in