2021-06-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hele tanken, jeg kidnapper kona hans og krever 100 millioner av ham, siden han ikke vil finansiere en krypto valuta fabrikk i Egypt, er jo helt molbo.

Det er i samme sjanger som å være bitter over pengene TH har tjent på Monero, som var ment som betaling av løsepenger for AE.
Citera
2021-06-22, 15:11
Medlem
Solviuss avatar
På tide å slappe av litt?

Først se saken i et makroperspektiv, dvs se på de store linjene som voldsom økning i sikkerhetsbransjen som resultat av dette og ikke minst politiets åpning for å endevende krypto med legitimt grunnlag.

Forsvinningen har gitt internasjonale konsekvenser for kryptoverden slik jeg tolker det.

Kan ikke si hva eller hvordan forsvinningen påvirker krypto, men man kan ikke utelukke at noen har ønsket seg en slik sak og sikkerhetsbransjen er en gråsone i samfunnet, og har definitivt dratt den største gevinsten med milliard omsetning.

Så hat man politiet
Vårt tvilsomme broderskapsdrevne lille råtne politi som vi ikke kan eller bør stole på overhode.

Det er gode grunner til å analysere dem like godt som den saken man får presentert.

Dersom det er noe semistatlig involvert her eller broderskaps organisert opplegg, blir politiet satt til tåkelegging og selvsabotasje, noe man kan skimte i dene sak.

Advokatene her er også svært begredelig syn med tanke på at barna har valgt en tvilsom arveekspert og hagen selv stiller med tideligere aktor i Breivik saken, som mange med meg mener var et dypstat skuespill nærmest kvalmende fake.

Folk har stupt inn i saken og sett seg blinde på alle microdetaljer i saken og ser ikke det store stygge bakenforliggende scenarie med stor økning i inntekter for eierene av sikkerhetsbransjen, krypto konsekvenser, snuskete politi og advokater.

Snu og vendt litt på det store bildet og ikke glem det
Citera
2021-06-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius

Først se saken i et makroperspektiv, dvs se på de store linjene som voldsom økning i sikkerhetsbransjen som resultat av dette og ikke minst politiets åpning for å endevende krypto med legitimt grunnlag.

Forsvinningen har gitt internasjonale konsekvenser for kryptoverden slik jeg tolker det.

Kan ikke si hva eller hvordan forsvinningen påvirker krypto, men man kan ikke utelukke at noen har ønsket seg en slik sak og sikkerhetsbransjen er en gråsone i samfunnet, og har definitivt dratt den største gevinsten med milliard omsetning.

Så hat man politiet
Vårt tvilsomme broderskapsdrevne lille råtne politi som vi ikke kan eller bør stole på overhode.

Det er gode grunner til å analysere dem like godt som den saken man får presentert.

Dersom det er noe semistatlig involvert her eller broderskaps organisert opplegg, blir politiet satt til tåkelegging og selvsabotasje, noe man kan skimte i dene sak.

Advokatene her er også svært begredelig syn med tanke på at barna har valgt en tvilsom arveekspert og hagen selv stiller med tideligere aktor i Breivik saken, som mange med meg mener var et dypstat skuespill nærmest kvalmende fake.

Folk har stupt inn i saken og sett seg blinde på alle microdetaljer i saken og ser ikke det store stygge bakenforliggende scenarie med stor økning i inntekter for eierene av sikkerhetsbransjen, krypto konsekvenser, snuskete politi og advokater.

Bare det som manglet nå, en konspirasjonsteoretiker
Citera
2021-06-22, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kombinasjonen av naivitet og høye ambisjoner har sikkert vært nok for RU
til å hjelpe TH med nær sagt hva det skulle være av ting som omhandlet
krypto spesielt og tekniske ting generelt. Han hadde vel et håp om at TH
kanskje skulle snu etterhvert.

Det ville ikke være nødvendig for TH å si noe om sine egentlige planer.

Planene til TH ville bli avslørt så fort saken ble offentliggjort. Hvis RU ikke visste at han var med på en alvorlig kriminell handling, så kan han vel bare fortelle politiet hva han hjalp TH med?
Citera
2021-06-22, 15:23
Medlem
Citat:
Spørs vel om det er han som har nevnt visse navn i avhør.

Jeg tenkte ikke at RU hadde "tystet" noen navn inn i saken, men at diverse kjeltringer kan være forbanna på RU dersom de på grunn av ham blitt satt under lupen. At dette kan legge press på RU.
Citera
2021-06-22, 15:23
Medlem
Solviuss avatar
Begynner å bli tett med gjørmehuer, tv-tittere og hobby diagnostisere her ser jeg.

Tror jeg lar dere fortsette å endevende søpla som ble lagt ut i microdetaljer og lar barn være barn og voksne voksne
Citera
2021-06-22, 15:30
Medlem
Citat:
Kombinasjonen av naivitet og høye ambisjoner har sikkert vært nok for RU
til å hjelpe TH med nær sagt hva det skulle være av ting som omhandlet
krypto spesielt og tekniske ting generelt. Han hadde vel et håp om at TH
kanskje skulle snu etterhvert.
Enig dette, men jeg tror faktisk RU etterhvert skjønte dette dreide seg om en kidnapping. Min mening.
Lurer på om han skjønte det da han postet på nettet, eller om den forståelsen kom i slutt-fasen.
Citera
2021-06-22, 15:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Planene til TH ville bli avslørt så fort saken ble offentliggjort. Hvis RU ikke visste at han var med på en alvorlig kriminell handling, så kan han vel bare fortelle politiet hva han hjalp TH med?

Han har allerede fortalt politiet at han ga TH opplysninger om krypto.
Men vi kjenner jo ikke detaljene. Alt RU forteller er nok av interesse, men
han vet kanskje ikke nok til at det kan settes i direkte sammenheng med
selve forsvinningen, eller gjøre noe annet enn å sette TH i et dårlig lys.
Altså - nok til å vekke mistanke, men ikke til å felle noen i retten.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Jeg tenkte ikke at RU hadde "tystet" noen navn inn i saken, men at diverse kjeltringer kan være forbanna på RU dersom de på grunn av ham blitt satt under lupen. At dette kan legge press på RU.

Jo, du har et poeng. Men det ville være lite klokt av disse kjeltringene å
foreta seg noe aktivt i forhold til RU. Men han bør kanskje passe seg, og
ikke "trø dem for nære". Holde seg unna hiphop-jams og denslags.
Citera
2021-06-22, 15:48
Medlem
Hvordan fikk broren til ru råd til en villa til 6,5 mill noen måneder etter at th hadde overført 10 mill i monero til en ukjent konto? Han solgte sitt gamle hus for bare 3,2 mill. Vant i lotto eller noe?
Citera
2021-06-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius

Så hat man politiet

For sikkerhetsbransjen var nok dette et drømme scenario, milliardær fru kidnappet. De må ha tjent 100 millioner hos landets rikinger i tiden som fulgte.
Citera
2021-06-22, 16:09
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Ikke mat trollene.

Kan det forresten begynne å bli ubehagelig for RU & co dersom tungt kriminelle blir dratt inn i saken mot sin vilje?

Kan det medføre at RU for eksempel må balansere sin frykt for gjerningspersoner opp mot frykten for andre kriminelle som nå blir kikket i kortene?

Vi vet så langt om én drapsdømt person som ikke er spesielt interessert i å bli assosiert med RU.

Vedkommende kjenner jo ikke RU. De har aldri møtt hverandre eller hatt noen form for kontakt. Det vet også politiet, og det har de visst lenge før vedkommende var omsider blir kalt inne til avhør. Eneste grunnen til at vedkommende har blitt innkalt til avhør er på grunnlag av spekulasjoner gjort i denne tråden.
Citera
2021-06-22, 16:12
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Hvordan fikk broren til ru råd til en villa til 6,5 mill noen måneder etter at th hadde overført 10 mill i monero til en ukjent konto? Han solgte sitt gamle hus for bare 3,2 mill. Vant i lotto eller noe?

Salgspantet på det nye huset i Drøbak tilhører DNB og er pålydende salgssum. Så det huset er det basicly DNB som eier og ikke MPU & kona. Dette er bare å gå inn i grunnboken til kartverket for å sjekke. Så trenger ikke dramatisk bak at MPU hadde råd til å kjøpe nytt hus. Kan være kausjonist inne bildet også. Det sier jo ikke det tinglyste dokumentet noe om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in