2021-06-22, 15:47
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Bara i Sverige skulle statsministern sitta kvar när han har blivit utröstad med en misstroendeförklaring. Nu sitter han där och jönsar sig och Annie Lööf vågar inte visa sig i viktiga TV program.
Statsministern har blivit bortröstad 2 gånger minst, men nu har riksdagen röstat för att han inte har förtroendet att ledan landet.
Alltså borde han avgå omedelbart och även avgå som ledare för S partiet.
Istället så försöker många bara låssas som om ingenting har hänt.
Jag tycker att Kristersson ska bilda regering med KD, L ,SD och M förstås. Rösten som fattas för majoritet kan de säkert övertala med ett bra erbjudande.
Men jag hoppas att inte Kristersson försöker bilda regering med hjälp av C, L och MP, men det går väl inte. Som tur är.
Citera
2021-06-22, 15:47
Medlem
Karmans avatar
Det blir väl som vanligt i demokraturen Sverige: det blir Socialkommunisterna, Miljökommunisterna, Vänsterkommunisterna och Centerkommunisterna som fortsätter regera med en urvattnad kompromisspolitik som inte orkar ta tag i de svåra frågorna, utan långsamt kör landet i botten.
Citera
2021-06-22, 15:49
Medlem
kyrkstockens avatar
Naturligtvis är kvaliten på den svenska demokratin så där:
folkomröstningar är bara rådgivande (vid alla utom en har politikerna kört över medborgarna som röstat fel).
Det finns en kompakt majoritet för en borgerlig regering i riksdagen ändå har vi en vänsterregering.
Det finns en kompakt majoritet för att styra upp invandringen i riksdagen ändå görs inget 8mest av rädsla för att utpekas som rasister i media.

Men någon snyftande ser jag inte från flashback. Tycker det mest är hånskratt.
Citera
2021-06-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Bara i Sverige skulle statsministern sitta kvar när han har blivit utröstad med en misstroendeförklaring. Nu sitter han där och jönsar sig och Annie Lööf vågar inte visa sig i viktiga TV program.
Statsministern har blivit bortröstad 2 gånger minst, men nu har riksdagen röstat för att han inte har förtroendet att ledan landet.
Alltså borde han avgå omedelbart och även avgå som ledare för S partiet.
Istället så försöker många bara låssas som om ingenting har hänt.
Jag tycker att Kristersson ska bilda regering med KD, L ,SD och M förstås. Rösten som fattas för majoritet kan de säkert övertala med ett bra erbjudande.
Men jag hoppas att inte Kristersson försöker bilda regering med hjälp av C, L och MP, men det går väl inte. Som tur är.

Precis, hade han inte varit så hjärntvättad av makt och PK hade han haft vett att avgå. Han är en skam för Sverige, och ändå är Lööf flera dimensioner värre
Citera
2021-06-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så är det. Utan L ingen borgerlig regering.

Inte om dom flesta struntar i att rösta på dom och tar nått annat blått part istället.
Liberalerna har inget syfte längre...
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
Det är ju dock rätt många partier som har den linjen nu, med minskad invandring. Nästan alla till och med. Borta är ju de nivåer som regeringen Reinfeldt lade grund för. Syrienkrisen hade iofs uppstått oavsett med tanke på hur Europa såg ut just då men förutsättningarna för den stora invandringsperioden grundlades under alliansen.
Borta?

8000/ månad är Reinfeldtnivåer.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så är det. Utan L ingen borgerlig regering.

Innan ett val så räcker inte L för att få en borgerlig regering och efter nästa val är L borta.

Förhoppningsvis har inte Annie ännu accepterat att hon måste kindpussa kommunisterna och det ökar chansen för ett extra val vilket ger åtminstone en chans att M+SD+KD får egen majoritet.

Full pott blir det om även MP åker ut men det är mindre sannolikt så en del sossar säkert kommer stödrösta på MP så störst chanser har Löfven.
Citera
2021-06-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Innan ett val så räcker inte L för att få en borgerlig regering och efter nästa val är L borta.

Förhoppningsvis har inte Annie ännu accepterat att hon måste kindpussa kommunisterna och det ökar chansen för ett extra val vilket ger åtminstone en chans att M+SD+KD får egen majoritet.

Full pott blir det om även MP åker ut men det är mindre sannolikt så en del sossar säkert kommer stödrösta på MP så störst chanser har Löfven.

Om MP åker ut kan det gå med M+KD+SD, även om L med försvinner, för C+S+V är oftast mindre..
Citera
2021-06-22, 15:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Falskheten eskalerar.
Var säger jag att jag vill ha Åkesson?
Varför försöker du stämpla mig som något orelaterat till ämnet?
Din logik håller inte heller för granskning, inte ens av en 5 åring, som flera redan påpekat.

Han går medvetet in för att fördumma debatten när han märker att hans argument inte håller. Tråkigt att folk inte vill hålla en intellektuell och ärlig debatt.
Citera
2021-06-22, 15:54
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag har redan svarat på detta. Vill man som du ha Åkesson som statsminister röstar man På Åkesson. 83% röstade 2018 på partier som då inte kunde tänka sig att förhandla med Åkesson.

KD+M och troligtvis L är villiga att förhandla med Åkesson.

Vart får du dina 83% ifrån?
Citera
2021-06-22, 15:54
Medlem
JustZlatans avatar
Om inte Lööf accepterar och förhandlar med V ser jag inget annat alternativ en nyval.
Citera
2021-06-22, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Tror du på detta?

82518 personer invandrade till Sverige 2020. År 2000 ( före den 15% befolkningsökningen genom invandring) föddes 90441, år 2020 113077. 20 % av boende i Sverige är födda i utlandet.
Det invandrar alltså ungefär lika många som "etniska svenskar" som föds.
De flesta som invandrar är anhöriga till tidigare invandrare inräknat "flyktingar" eller arbetskraftsinvandrare i icke-bristyrken.

Kvotflyktingar 3220: togs emot 2020 ( 3,1 per 10000 invånare - exvis tog USA emot 18000 = 0,5 per 10k) dessutom beviljades 4420 asylansökningar ( 4,3 per 10k ungefär EU-snitt per capita, Sverige har dock legat på drygt 10 gånger EU-snitt de senaste 15 åren - som mest 68 per 10k och år 2016 )
för övrigt har 55 svenskar flytt landet, 44 av dem är fortsatt asylsökande.

så EU skulle acceptera väldigt få av sina medlemsländer. Inga.

Detta kommer naturligtvis att vara en resonansbotten i regeringsförhandlingarna. Men partierna gör ju allt för att trixa med statistiken då de får sin näring genom flödena.

( källa diverse tex https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Integration/Flyktinginvandring---internationellt/?graph=/25666/1,2,3/all/ och https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/ )
Två miljoner födda i annat land, varav mer än häften (gissning 1,2 miljoner?) inte är flyktingar och födda i Europa, Amerikas eller östra Asien. Du får det att framstå som vi har två miljoner flyktingar. Använd gärna relevanta siffror om du vill påvisa fakta, annars tappar du trovärdighet. Vill för övrigt tillägga att jag är för minskad invandring, eller åtminstone minskat flyktingmottagande. Ser gärna rörlighet för arbetskraft inom eu.
Senast redigerad av VanJon 2021-06-22 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in