2021-06-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Gillar feminister tortyr av saudiska feminister?

gillar de inte att saudiska kvinnor får köra bil precis som män, det är ju trots allt samma man som tog bägge besluten, påängen är väll att femenister inte bryr sig om endera, om det inte kommer dem personligen till gagn.
Citera
2021-06-22, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
gillar de inte att saudiska kvinnor får köra bil precis som män, det är ju trots allt samma man som tog bägge besluten, påängen är väll att femenister inte bryr sig om endera, om det inte kommer dem personligen till gagn.

Det är skitbra att saudiska kvinnor får lov att köra bil nu. Det har de velat länge. Gör dem friare och mer självständiga.

Saudiarbien styrs av det saudiska kungahuset. Medlemmar ur det saudiska kungahuset tar alla besluten.

I detta fallet kom det verkligen saudiska feminister väl till personlig gagn.
Citera
2021-06-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nä, det är våldtäkt i boken.

Men du har rätt om BDSM, det är något annat,

Finns ganska mycket info om det, men här är en kort artikel
https://www.al.com/entertainment/2015/02/lines_from_50_shades_of_grey_t.html

ja, när det är inom consent, det kryllar av "icke" consent , och det är skillnaden mellan bdsm och våldtäkt tex.

Inte helt olikt iden om att "saudiska kvinnor är förtryckta" (de är ju uppenbart förtryckta), även när deras härskare låter dem köra bil så gör han det parrallet med att fängsla de gapigaste Femi(terror)nisterna och torterar dem....

kvinnorörelsen i väst tycker ju uppenbarligen inte att det är ett problem, så varför skulle någon annan göra det? dvs det är tydligen inte "alltid våldtäkt" utan "bara lite bdsm" beronde på vad "kvinnorörelsen" tycker är viktigt från gång till annan.....

en bok/film om bdsm hade nog inte eggat så pass många som en bok/film som även får med den långt populärare fantasin hos sin "target audiance".

Har du läst boken? Jag har inte läst den. Men osmakligt om det handlar om regelrätt våldtäkt.
Jag trodde den bara handlade om BDSM.

Men vad har "kvinnorörelsen" i väst med den där boken att göra?
Citera
2021-06-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du läst boken? Jag har inte läst den. Men osmakligt om det handlar om regelrätt våldtäkt.
Jag trodde den bara handlade om BDSM.

Men vad har "kvinnorörelsen" i väst med den där boken att göra?

Samma drivkrafter, dvs, en undermedveten fascinationen för att bli dominerad (utifrån ett könsmaktspektiv ) manifester sig i att "bortse" från realla övergrepp av "patriarker"
tillskilnad från att protedstera mot ihopfantiserat västerländskt förtryck.

det finns ju en trådstart, och även ett klipp att utgå ifrån.

"bdsm" delen är väll någon flummpels osubstaniserade post tror jag. bdsm bygger på samtycke, respekt och trygghet, och mekanism är kring "kontroll" och "kontrollförlust" är ju lite annorlunda.

inte att man rövar bort någon eller stalkar den, eller för den delen inte respekterar stop ord osv, mm.
Senast redigerad av slö 2021-06-22 kl. 18:46.
Citera
2021-06-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Precis, inte mitt citat. Du lägger ord i munnen på folk och bygger värdelösa halmgubbar istället för att ens försöka föra en vettig diskussion, precis som vanligt. Jävla tröttsamt, intellektuellt ohederligt och slött.

Om du anser att det finns en motsättning mellan att gilla BDSM och att vilja ha samma rättigheter etc i samhället så förklara hur du menar istället för att försöka förklara vad dina meningsmotståndare menar.

Saudi lyfts konstant upp som ett skräckexempel när det gäller jämställdhet, så jag förstår inte vad det är för jävla "gotcha" du försöker komma med. Orkar inte bry mig heller...

Om en person förespråkade en kulturell transformation tillbaka till den kristna konservativa moraliska kulturen som fanns i början av 1900-talet och samtidigt våldtog barn i det privata hemmet, skulle du se det som en konflikt i värderingar?

Att vilja bli sexuellt dominerad och ha våldtäktsfantasier och samtidigt vara för den moderna feminismen som förespråkar en matriarki där männen ska buga är precis likadant

Kvinnliga instinkter och feminism kan inte existera tillsammans länge, eftersom de paradoxalt vill göra män undergivna kvinnor på ett kulturellt och socialt skikt samtidigt som de vill bli personligt dominerade av den arketypiska krigaren, precis som hur Sverige och majoriteten av västvärldens nationer antingen kommer vara muslimska kalifat eller konservativa nationalistiska nationer om något decennium, enbart på grund av kvinnors inflytande i politiken och samhället
Citera
2021-06-28, 21:27
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Feminismen handlar inte om religion. Jag ser absolut feminister kritisera religioner (inklusive islam) men det är inte nödvändigt för att inse att det inte finns någon ohelig allians mellan lägren. Det är högerextremt trams och Jordan hundvisslar allt mer.

Det är sällan jag ser feminister tar islam i försvar på ett teologiskt eller annat intellektuellt sätt. Däremot är det ju väldigt vanligt att dom gastar om islamofobi så fort någon annan kritiserar islam. Det kan du väl ändå inte förneka
Citera
2021-07-12, 22:24
Medlem
Det kan inte vara så att många är rädda att bli kallade rasister?

Eller, som någon visst skrev, att man tar itu med det som är i ens eget land först?
Citera
2021-07-13, 02:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Svaret är enkelt. Feminister hade aldrig i världen vågat att stå upp mot Saudiarabien eller andra muslimska länder med stränga sharia regler.
Citera
2021-07-13, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Svaret är enkelt. Feminister hade aldrig i världen vågat att stå upp mot Saudiarabien eller andra muslimska länder med stränga sharia regler.

Svaret är mer cyniskt än så; det finns ingen argumentatoriskt 'vinst' i att attackera Islams 'kulturyttringar'. Visserligen kan Svenska feminizter använda Saudis kvinnors lidande till egen gagn på hemmaplan (parasitering på andras lidande) men risken och associerad kostnad för att bli kallad rasist anses högre än vinsten.

..ren och skär kalkyl. Är det makt man är ute efter är riskkalkylering verktyget man använder först.
Citera
2021-07-13, 21:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Svaret är mer cyniskt än så; det finns ingen argumentatoriskt 'vinst' i att attackera Islams 'kulturyttringar'. Visserligen kan Svenska feminizter använda Saudis kvinnors lidande till egen gagn på hemmaplan (parasitering på andras lidande) men risken och associerad kostnad för att bli kallad rasist anses högre än vinsten.

..ren och skär kalkyl. Är det makt man är ute efter är riskkalkylering verktyget man använder först.
Feminister, liberalister o vänstersidan förövrigt vågar helt enkelt inte att stå upp mot muslimska länder som tex Saudiarabien. Ursäkterna om risken att bli anklagad för rasism, är bara en dålig ursäkt.
Citera
2021-07-13, 21:23
Medlem
Den islamkritiska högern brukar ju heller inte stå upp mot Saudiarabien. Trump pratade mycket om farorna med radikal islam, men som president var han Saudis bästa kompis.

Saudiarabien är ett viktigt land av geopolitiska, ekonomiska och andra skäl, som man gärna är på god fot med.
Citera
2021-07-13, 21:29
Bannlyst
Men idioten fattar ju inte att Saudiarabien är en rent strategisk allierad partner till USA m fl. Och om feminister attackerar Saudi så kommer det uppfattas som attack från väst vilket makthavare inte vill. Av den anledningen skiter feminister i Saudiarabien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in