2021-06-22, 12:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Men gängkriminalitet försvinner inte för att man kastar pengar på den.
Vad politiker säger i Malmö som redan före de stora gängkrigen låg ständigt överbelånade och skuldsatta i hopp om att "vinsten kommer sen".
Men det funkar inte så. När Jammeh och andra galningar vägrar se de verkliga problemen kommer ingenting att lösas om man så plöjer ner hela Sveriges budget i ett krondike där och gräver igen.
Uttalanden och politisk propaganda som det där håller inte i den riktiga världen.

Ok låt se.

Först klagar du över att det är för mycket fokus på "mäns våld mot kvinnor" och att det borde fokuseras mer på att "pojkar och män skjuts ihjäl varje dag hela tiden"

Då påpekar jag att det satsas enormt mycket på att "pojkar och män skjuts ihjäl varje dag hela tiden"

Då kommer du med en lång harang om att det inte fungerar.

Citat:
Och jo, du missar fortfarande HELA poängen.

Och sen påstår du att jag missar poängen.

VILKEN JÄVLA POÄNG?!

Kan du förklara det för mig klart och tydligt? Blanda INTE in en jävla massa annat. Försök fokusera på att förklara poängen SÅ KLART OCH TYDLIGT DU BARA KAN.

Jag blir så jävla frustrerad på den här vaga och oseriösa debattstilen. VAD ÄR DIN POÄNG?!

Jag citerar DIG:

"Precis hela jävla tiden!
Hela tiden surras det om "mäns våld mot kvinnor" från både regering och media fast det skjuts på män och pojkar precis hela tiden och varje dag."

Fast det är inte detta som du vill diskutera? Denna "psykiska misshandel" enligt dig. Du har en poäng.....?
Senast redigerad av Jenny9 2021-06-22 kl. 13:02.
Citera
2021-06-22, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej inte nära noll.

I övrigt - försök häng med i diskussionen.

Män har det inte värre.
Män står framför spegeln därhemma - oh ser mina biceps stora ut i denna tröjan? Aww nähh, börjar jag bli tunnhårig 😱 Varför ringer hon inte eller sms:ar tillbaka, det har gått 30 minuter redan. Ska jag på Freddes eller Patriks fest på lördag? Fan ser inte dessa byxorna bögiga ut?

Osv.

Det är en projicering gumman lilla. Vi män identifierar oss mer på vad vi åstadkommit i jobb, gym och sport när vi bygger vår självsäkerhet. ..och vi ljuger inte heller för oss själva eller mot andra män heller. NI sminkar er (lögn), säger att väninnan ÄR jättefiiin (lögn) fastän hon är för fet och har en förkärlek till skräpmedia som Veckorevyn och allsköns skräp. Ni konsumerar mest med råge, jobbar mindre och är (hittepå)sjukskriven mer. Ni lever som i en jävla Sim-City värld med era gamnackar i telefonene hela dagarna letandes efter (falsk) bekräftelse istället för att gå ut och bryta svetten för att bli nån.

..sånej du. Vi lever i den hårda verkligheten.
Citera
2021-06-22, 14:22
Avslutad
Citat:
Ok låt se.

Först klagar du över att det är för mycket fokus på "mäns våld mot kvinnor" och att det borde fokuseras mer på att "pojkar och män skjuts ihjäl varje dag hela tiden"

Då påpekar jag att det satsas enormt mycket på att "pojkar och män skjuts ihjäl varje dag hela tiden"

VILKEN JÄVLA POÄNG?!

Kan du förklara det för mig klart och tydligt? Blanda INTE in en jävla massa annat. Försök fokusera på att förklara poängen SÅ KLART OCH TYDLIGT DU BARA KAN.

Jag blir så jävla frustrerad på den här vaga och oseriösa debattstilen. VAD ÄR DIN POÄNG?!

Jag citerar DIG:

Hela tiden surras det om "mäns våld mot kvinnor" från både regering och media fast det skjuts på män och pojkar precis hela tiden och varje dag."

Fast det är inte detta som du vill diskutera? Denna "psykiska misshandel" enligt dig. Du har en poäng.....?

Som svar klipper jag in här ditt svar på ett inlägg lite tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av slö
precis på samma sätt som jag förklarade varför det inte behöver finnas någon motsätning mellan att vara femenist enligt samma defenition som du uppgivit och "privat" pyssla med eller gillla våldtäkt, sexuella övergrepp och stalking, eller i kungariket saudis enväldshärskares fall, tortyr av "kvinnosakskämpar" och drakonisk rättskipning.

så nu har vi båda bidragit med kall micropizza och gorbys.

Citat:
Gillar feminister tortyr av saudiska feminister?

..såattteeee..! Kasta sten i glashus? Du och några till här har börjat på sistone med att svara rent trams bara för att flytta målstolparna. Så städa upp själv först.
Citera
2021-06-22, 15:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det är en projicering gumman lilla. Vi män identifierar oss mer på vad vi åstadkommit i jobb, gym och sport när vi bygger vår självsäkerhet. ..och vi ljuger inte heller för oss själva eller mot andra män heller. NI sminkar er (lögn), säger att väninnan ÄR jättefiiin (lögn) fastän hon är för fet och har en förkärlek till skräpmedia som Veckorevyn och allsköns skräp. Ni konsumerar mest med råge, jobbar mindre och är (hittepå)sjukskriven mer. Ni lever som i en jävla Sim-City värld med era gamnackar i telefonene hela dagarna letandes efter (falsk) bekräftelse istället för att gå ut och bryta svetten för att bli nån.

..sånej du. Vi lever i den hårda verkligheten.

Du behöver nog fan vakna och försöka dig på en reality check.
Citera
2021-06-22, 15:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Som svar klipper jag in här ditt svar på ett inlägg lite tidigare:

..såattteeee..! Kasta sten i glashus? Du och några till här har börjat på sistone med att svara rent trams bara för att flytta målstolparna. Så städa upp själv först.

På idioti svarar jag med idioti. Bästa sättet att dra fram idiotin i ljuset.

Vad ditt jävla svammel går ut på det vete gudarna.
Citera
2021-06-22, 15:38
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ok låt se.

Citat:

VILKEN JÄVLA POÄNG?!

Jag citerar DIG:

Ja, vi tar det sakta och ifrån början, så även du fattar.
Jag trodde inte du var så otroligt trög, men även jag kan ha fel ibland.

Jag säger inte att det är fel att uppmärksamma våld i nära relationer och mäns våld mot kvinnor ÄR en stor del av det.

Är du med så långt?
Jag tror jag förlorat dig redan, för när jag vill göra ett tillägg.
Våld är inte bundet till ett kön.
Alla drabbas.

Ska vi nånsin komma ifrån mäns våld mot kvinnor, får ensamstående mammor sluta behandla sina söner sm skit och straffa dem för att den man DE SJÄLVA VALT visade sig inte vara den "prince charming" de trodde, eller att det där de förr tyckte var lite coolt, inte alls ser lika häftigt ut med lite ölkula.

Min poäng är att ALLT våld är fel, om man kan göra något åt det, men när man ritar upp en social konstruktion som helt glömmer bort allt våld som drabbar män, för att man dels håller män som ytterst ansvariga, alternativt inte vill dela på resurserna för att man vägra se den andra sidan, så är det motsatsen till "alla människors lika värde" och "jämställdhet".
Då är det bara ensidig gynocentrism och egocentriskt baserat på kön tomt joller.

Så, "everything you can do, I can do better", som de sjunger i Volvoreklamen.

Varsågod.
Lös skiten, ni kan inte få mer än alla media, hela akademin, hela skolverket, hela kultureliten, hela main stream media och hela regeringen med er.

Jag backar och låter er hållas med ert falska narrativ tills ni ser att ekvationen inte bara innehåller en höna utan även ett ägg.

Varför skulle jag bryr mig om vilka män ni väljer att dejta och hur de behandlar er när ni gått för långt?

Det är ert problem.
Så, fuck right.
Citera
2021-06-22, 15:39
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du behöver nog fan vakna och försöka dig på en reality check.
Sorry, jag ser inte ditt motargument här.
Citera
2021-06-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Vad skulle skillnaden vara om de erkände detta som grund? Skulle det vara tillåtet att misshandla någon bara för att man är sjuk? Våld ska bestraffas oavsett sjukdom eller ej.

Naturligtvis skulle det inte vara mer acceptabelt men det skulle kanske bli effektivare behandlingar.
Citera
2021-06-22, 21:05
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Naturligtvis skulle det inte vara mer acceptabelt men det skulle kanske bli effektivare behandlingar.
Finns inte direkt någon behandling mot låg IQ ännu. Du vet det gamla talesättet. Där nävarna tar vid har intelligensen tagit slut.
Citera
2021-06-23, 01:32
Medlem
Den rådande trenden är väl att, rent allmänt, vägra att acceptera psykisk ohälsa som orsak till våldsbrott? (Alternativen uttalas sällan; men de är väl ungefär antingen 1) demonisk besättelse; eller 2) ren ondska (i sig ett tämligen metafysiskt begrepp, kan tyckas!))

Har det verkligen någon betydelse om vissa individer begår våldsbrott på grund av avvikelse från den gällande psykiska normen eller av andra orsaker? Det viktiga är väl att de förhindras att begå brott i framtiden, samt att skaffa avkomma som med någon grad av sannolikhet förmodligen skulle ärva deras våldstendenser!
Citera
2021-06-23, 05:14
Avslutad
Citat:
Finns inte direkt någon behandling mot låg IQ ännu. Du vet det gamla talesättet. Där nävarna tar vid har intelligensen tagit slut.

Dumheter. Finns gott om våldsmän med hög IQ.

"När argumenten tryter tar nävarna vid" heter det.
Citera
2021-06-23, 17:26
Medlem
Citat:

Man behöver inte vara dum för att man har psykisk ohälsa. Det är en fråga om attityder till våld, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in