2021-06-22, 11:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Klart som fan man får proppar av sars-cov2, det var ju det folk dog som fanken av i början, tills man lärde sig att sätta in propplösande i ett tidigt skede. Hur kan du ha missat en så viktig detalj?
det enda jag hört som ger proppar är vaccinet.

Citat:
En av ungdomarna jag känner var sjuk i september/oktober och har ff ingen lukt och smak, när är det övergående sa du, hur många månader är några månader?
de allra flesta är helt återställda inom 3 månader vad jag hört.

Citat:
Ditt eviga tjatande om folkhälsa är lika tröttande, det finns unga och friska som dött, Adam Alsing gjorde ju ett tappert försök men gick bet.
Adam Alsing var allt annat än frisk. Han var kraftigt överviktig och hade fördiabetes. Snudd på att han skulle få insulinsprutor.

Det är precis detta som så många amerikaner lider av. 1 av 3 har fördiabetes. Tro fan att de kommer få problem med covid.

Citat:
Man kan inte stirra sig blind på folkhälsa, man måste få leva också.
du kan leva mkt gott och samtidigt vara hälsosam. Det är bara vissa saker du ska undvika och framförallt inte äta så jävla ofta.

Citat:
Angående varför vården är underdimensionerad så får du ta den frågan med våra politiker.
det tycker jag alla ska göra.

Citat:
Nu har vi haft en massa restriktioner och förmaningar för att det föreligger en fara, vad fan tror du hade hänt om vi inte haft dessa?
jag är inte helt säker på att det gått så mkt sämre givet att vi satsat på bättre skydd för de äldre och sköra

Citat:
"förstora faran"? Jag tror covid har påverkat dig kognitivt då du verkar lida av någon form av hjärnskada, garanterat sars-cov2 som ligger bakom.
nej men jag förstår att restriktioner leder till andra problem som potentiellt är mkt värre än virusets konsekvenser.

Citat:
Du kan ha fått en minipropp som påverkar din empati?
det har nog du som skiter fullständigt i vad restriktionerna orsaker för skador.
Citera
2021-06-22, 12:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
det enda jag hört som ger proppar är vaccinet.

de allra flesta är helt återställda inom 3 månader vad jag hört.

nej men jag förstår att restriktioner leder till andra problem som potentiellt är mkt värre än virusets konsekvenser.

det har nog du som skiter fullständigt i vad restriktionerna orsaker för skador.

Då har du hört fel. Jag läste precis att det är minst 11 000 som lider av långtidscovid vilket man kan få av genomgången sjukdom som du förespråkar:

https://www.sydsvenskan.se/2021-06-22/11000-med-postcovid-inom-primarvarden

Berätta för mig vad restriktionerna orsakar för skador? Begränsa dig till Sverige.
Citera
2021-06-22, 12:08
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Det här var intressant, azelastin ingår väl i receptfria nässprayer på apoteken i Sverige ?
Vi har ju infon att även Bundesonide verkar mot covid, dock krävs recept när det gäller inhalatorer.
Finns det någon sammanställning på de off-label produkter hos apoteken som kan användas mot Covid, då svenska staten gör allt för att förhindra att ivermectin skulle kunna bli tillgängligt...

(hittade detta från dec 2020: https://ufhealth.org/news/2020/existing-antihistamine-drugs-show-effectiveness-against-covid-19-virus-cell-testing)

Utöver det du nämnt.....

Quercetin
Nac
Capsaicin
C, D, B12,....
Treo (för att minska blodproppar om man får covid)

Finns en undersökning på sjukvårdspersonal som visar att Quercetin har 70% skydd mot att smittas av Sars-2.

Capsaicin lindrar/stoppar cytokinstormen inom 10-20 minuter.

Sök i tråden så hittar du artiklar om ovanstående. Är tyvärr ej i närhet av dator med min artikelsamling
Citera
2021-06-22, 12:08
Medlem
AreYouBacks avatar
Nu efter årtionden av att gett pengar till fattigare länder skall vi nu ge dem vaccin i miljontals och till miljontals dollar. Kanske var covid naturens chans och vi förstör möjligheten för en nystart. Nej, jag vill inte se massdöd men jordens tillväxt är för hög.

Om nu Afrika vill rädda sin befolkningar finns det billionärer i varje afrikansk land som borde få sina rikedomar konfiskerade och betala för allt vaccin de behöver. Det är inte svenska knegare som skall betala detta.
Citera
2021-06-22, 12:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Då har du hört fel. Jag läste precis att det är minst 11 000 som lider av långtidscovid vilket man kan få av genomgången sjukdom som du förespråkar:

https://www.sydsvenskan.se/2021-06-22/11000-med-postcovid-inom-primarvarden
det är inget jag förespråkar. Däremot måste vi acceptera att leva med virus omkring oss. Är du rädd för det är du fri att stanna hemma så mkt du behagar. Men du kan inte tvinga oss andra att göra detsamma.

Citat:
Berätta för mig vad restriktionerna orsakar för skador? Begränsa dig till Sverige.
nu tycker jag för det mesta vi föregått med gott exempel och inte haft så mkt onödiga restriktioner. Det är mer utomlands det har varit problem där man tagit i alldeles för mkt och förstört ekonomin för vanligt folk

Dock så går ju såklart idrotten på knäna, liksom många småföretagare. Hotell och restaurangnäringen har nog haft det mkt tufft även här hemma
Citera
2021-06-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag vet!

Trodde fan inte mina ögon.
Förmodligen för att man inte är van..

Vi måste ju tillbaka till normaliteten snart dock, men kanske skall vänta lite med just fotbollsmatcher.
Sångförbud var det ju inte heller..

Blir sång när alla har full tillgång på öl😄.

Danskarna har verkligen öppnat ordentligt på sistone.
Citera
2021-06-22, 12:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Enligt Emanuel Karsten har delta mer än dubblats i antal på mindre än en vecka.

https://emanuelkarlsten.se/kartlaggning-deltamutationen-sprids-allt-snabbare-mer-an-dubblerad-pa-en-vecka/
Citera
2021-06-22, 12:38
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Enligt Emanuel Karsten har delta mer än dubblats i antal på mindre än en vecka.

https://emanuelkarlsten.se/kartlaggning-deltamutationen-sprids-allt-snabbare-mer-an-dubblerad-pa-en-vecka/
Deltavarianten kommer sannolikt att öka sin relativa dominans successivt även i Sverige. Den är betydligt mer smittsam än alfa. Och det är först efter 2 doser vaccin man är skyddad (ett skydd att tala om), vilket tar betydligt längre tid att åstadkomma än endast 1 dos.

Vilka problem vi får av den beror på hur många som tackar nej till vaccin. Sannolikt erbjuder sommaren andrum. Och de som tackar ja till vaccin kommer att dämpa effekterna av den i både avseende på spridning och sjukvårdsresurser även för de som tackar nej till vaccin.

Att de som tackar nej till vaccin ska vara tacksamma mot de som tackar ja, kommer de dock aldrig att förstå. De är helt enkelt för korkade.
Citera
2021-06-22, 12:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur

Att de som tackar nej till vaccin ska vara tacksamma mot de som tackar ja, kommer de dock aldrig att förstå. De är helt enkelt för korkade.

Det här är en helt rubbad åsikt. Ingen ska känna sig pressad att ta ett ofärdigt vaccin och ha dåligt samvete för att man vill vänta tills studierna är 100% klara.

Lägg ner dumheterna tack.
Citera
2021-06-22, 12:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Adam Alsing var allt annat än frisk. Han var kraftigt överviktig och hade fördiabetes. Snudd på att han skulle få insulinsprutor.

Ytterligare ett fall där du hittar på.
Är det din vaccinskräck som får dig att komma med sådan här skit om en avliden person?

Adam Alsing hade börjat motionera, var viktväktare och var på god väg att gå ner 20kg som han hade som mål till sin 50 årsdag.

Troligen hade han bättre kondition än vad du har som sitter inlåst i ditt pojkrum och skriver skit om andra.

https://www.expressen.se/noje/adam-alsings-viktras-efter-det-tuffa-loftet/

Bläddra ned så ser du en bild som visar en frisk person som tråkigt nog gått bort i denna vidriga covid-19.
Citera
2021-06-22, 12:57
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Deltavarianten kommer sannolikt att öka sin relativa dominans successivt även i Sverige. Den är betydligt mer smittsam än alfa. Och det är först efter 2 doser vaccin man är skyddad (ett skydd att tala om), vilket tar betydligt längre tid att åstadkomma än endast 1 dos.

Vilka problem vi får av den beror på hur många som tackar nej till vaccin. Sannolikt erbjuder sommaren andrum. Och de som tackar ja till vaccin kommer att dämpa effekterna av den i både avseende på spridning och sjukvårdsresurser även för de som tackar nej till vaccin.

Det intressanta är om delta ökar i absoluta tal vilket detta talar för.

Att alpha sjunker fort maskerar ju att delta kanske ökar kraftigt. Först när delta är vanligare än alpha kommer dess tillväxt synas i statistiken.
Citera
2021-06-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ytterligare ett fall där du hittar på.
Är det din vaccinskräck som får dig att komma med sådan här skit om en avliden person?

Adam Alsing hade börjat motionera, var viktväktare och var på god väg att gå ner 20kg som han hade som mål till sin 50 årsdag.

Troligen hade han bättre kondition än vad du har som sitter inlåst i ditt pojkrum och skriver skit om andra.

https://www.expressen.se/noje/adam-alsings-viktras-efter-det-tuffa-loftet/

Bläddra ned så ser du en bild som visar en frisk person som tråkigt nog gått bort i denna vidriga covid-19.
En person som under hela sitt liv misshandlat sin kropp med skräpmat och sittastillande, men sedermera skärper till sig, kan fortfarande ha ärr från alla dessa år av egentillverkad misshandel. Att ens behöva gå ner 20 kilo är tecken på att något har gått fel väldigt länge. Det tär på kroppen. Tragiskt oavsett, verkade vara en genuint trevlig person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in