Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Klart som fan man får proppar av sars-cov2, det var ju det folk dog som fanken av i början, tills man lärde sig att sätta in propplösande i ett tidigt skede. Hur kan du ha missat en så viktig detalj?
det enda jag hört som ger proppar är vaccinet.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
En av ungdomarna jag känner var sjuk i september/oktober och har ff ingen lukt och smak, när är det övergående sa du, hur många månader är några månader?
de allra flesta är helt återställda inom 3 månader vad jag hört.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Ditt eviga tjatande om folkhälsa är lika tröttande, det finns unga och friska som dött, Adam Alsing gjorde ju ett tappert försök men gick bet.
Adam Alsing var allt annat än frisk. Han var kraftigt överviktig och hade fördiabetes. Snudd på att han skulle få insulinsprutor.
Det är precis detta som så många amerikaner lider av. 1 av 3 har fördiabetes. Tro fan att de kommer få problem med covid.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Man kan inte stirra sig blind på folkhälsa, man måste få leva också.
du kan leva mkt gott och samtidigt vara hälsosam. Det är bara vissa saker du ska undvika och framförallt inte äta så jävla ofta.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Angående varför vården är underdimensionerad så får du ta den frågan med våra politiker.
det tycker jag alla ska göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Nu har vi haft en massa restriktioner och förmaningar för att det föreligger en fara, vad fan tror du hade hänt om vi inte haft dessa?
jag är inte helt säker på att det gått så mkt sämre givet att vi satsat på bättre skydd för de äldre och sköra
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
"förstora faran"? Jag tror covid har påverkat dig kognitivt då du verkar lida av någon form av hjärnskada, garanterat sars-cov2 som ligger bakom.
nej men jag förstår att restriktioner leder till andra problem som potentiellt är mkt värre än virusets konsekvenser.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Du kan ha fått en minipropp som påverkar din empati?
det har nog du som skiter fullständigt i vad restriktionerna orsaker för skador.