2021-06-22, 07:54
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Det här var intressant, azelastin ingår väl i receptfria nässprayer på apoteken i Sverige ?
Vi har ju infon att även Bundesonide verkar mot covid, dock krävs recept när det gäller inhalatorer.
Finns det någon sammanställning på de off-label produkter hos apoteken som kan användas mot Covid, då svenska staten gör allt för att förhindra att ivermectin skulle kunna bli tillgängligt...

(hittade detta från dec 2020: https://ufhealth.org/news/2020/existing-antihistamine-drugs-show-effectiveness-against-covid-19-virus-cell-testing)

Ja Azelastine är receptfritt. Köpte mitt som vividrin från Tyskland. Budesonide som köps som Bisolvon är en annan.

Sen finns Quercetin o NAC också.
Citera
2021-06-22, 08:03
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ha ha, ja det var ju en tanke. Det är väl också lite mer konformistiska länder.

I många konformistiska länder är man vana vid att använda munskydd för att inte smitta andra. Krävs att man har det tänket för att använda munskyddet på rätt sätt o vid rätt tillfällen.

Där folk ser det som fascism o motsträvigt använder det så sätter de inte på skydden ordentligt o slarvar med användningen där det går.

Sverige är ett ganska konformistiskt fortfarande så om myndigheterna här hade gjort en munskyddsrekommendation tidigt hade det troligen fungerat väldigt bra.
Citera
2021-06-22, 08:08
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Intressant. Vet inte hur det ser ut nu, var någon månad sedan, men Ivermectin gick tidigare enkelt att införskaffa utan att blanda in staten.

Du får gärna pm:a hur fasen du fått tag i Ivermektin, jag hittar bara massa skojar-annonser med dito risker att posttullen snor allt...

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja Azelastine är receptfritt. Köpte mitt som vividrin från Tyskland. Budesonide som köps som Bisolvon är en annan.

Sen finns Quercetin o NAC också.
Tror du har rört ihop Bromhexine (som också funkar) med Bundesonide, finns inget Bundesonide i Bisolvon när jag kollade FASS.

Kanske läge att starta en tråd enbart för fungerande off-label mediciner mot Covid, sån här info drunknar i denna megatråd på 40386 sidor...
Citera
2021-06-22, 08:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Du får gärna pm:a hur fasen du fått tag i Ivermektin, jag hittar bara massa skojar-annonser med dito risker att posttullen snor allt...

Tror du har rört ihop Bromhexine (som också funkar) med Bundesonide, finns inget Bundesonide i Bisolvon när jag kollade FASS.

Kanske läge att starta en tråd enbart för fungerande off-label mediciner mot Covid, sån här info drunknar i denna megatråd på 40386 sidor...

Ja, du har rätt. Bromhexine ska det va.

Här kan du hitta mer info om mediciner som möjligen funkar.

https://c19early.com/
Citera
2021-06-22, 08:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
I många konformistiska länder är man vana vid att använda munskydd för att inte smitta andra. Krävs att man har det tänket för att använda munskyddet på rätt sätt o vid rätt tillfällen.
Tycker inte vi ska jämföra oss med extremt trångbodda länder i östra asien och deras kultur. Vi bor i en glesbefolkad del av världen med en helt annan kultur.

Citat:
Där folk ser det som fascism o motsträvigt använder det så sätter de inte på skydden ordentligt o slarvar med användningen där det går.
Det är självklart att det inte kommer att fungera.

Citat:
Sverige är ett ganska konformistiskt fortfarande så om myndigheterna här hade gjort en munskyddsrekommendation tidigt hade det troligen fungerat väldigt bra.

Ja fast vi följde vad vetenskapen säger om munskydd och det skulle vara gångbart som skydd i allmänheten finns det ingen som helst evidens för. Tvärtom vore det extremt skadligt och folk felaktigt fått för sig att munskydd skyddar och fortsätter att leva som vanligt med munskydd. Det är misstaget som södra europa gjorde.

Tror du på allvar att om alla skulle leva som vanligt och godhetssignalera för varandra med munskydd att vi inte haft någon smittspridning?
Citera
2021-06-22, 08:21
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Gå till läkaren o säg att du är deprimerad. Samt att du tvunget måste ha fevarin:-) ( fluvoxamin )
Citera
2021-06-22, 08:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tycker inte vi ska jämföra oss med extremt trångbodda länder i östra asien och deras kultur. Vi bor i en glesbefolkad del av världen med en helt annan kultur.

Det är självklart att det inte kommer att fungera.

Ja fast vi följde vad vetenskapen säger om munskydd och det skulle vara gångbart som skydd i allmänheten finns det ingen som helst evidens för. Tvärtom vore det extremt skadligt och folk felaktigt fått för sig att munskydd skyddar och fortsätter att leva som vanligt med munskydd. Det är misstaget som södra europa gjorde.

Tror du på allvar att om alla skulle leva som vanligt och godhetssignalera för varandra med munskydd att vi inte haft någon smittspridning?

Eftersom ditt egentliga problem är att du lider av munskyddsfobi så är det meningslöst att diskutera det med dig.

Ungefär som att diskutera en elinstallation med en elallergiker
Citera
2021-06-22, 08:32
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Gå till läkaren o säg att du är deprimerad. Samt att du tvunget måste ha fevarin:-) ( fluvoxamin )

Har just nu Mirtazapin hemma som vi ger till katten som matvägrar pga infektioner i bukspottkörteln, där medicinen är mot depression där biverkningen är ökad matlust, därav förskrivningen av den medicinen. Man kanske skulle fråga veterinären om hen kan skriva ut fluvoxamin istället.. (mjauuuu)
Citera
2021-06-22, 08:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Har aldrig påstått att coronan inte sprids på skolorna. Du menar dock att skolorna är ensamt avgörande för spridningen. Där har du fel. Du ser när skolorna stänger för lov, "stänger" flera miljoner vuxna sina kontor också.

Nej, det är inte jag som har fel. Det är du som har fel. Jag har stöd av all seriös forskning inom området.
Lena Einhorn har exempelvis varnat för detta från dag1 och hon har haft helt rätt.
Citera
2021-06-22, 08:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Eftersom ditt egentliga problem är att du lider av munskyddsfobi så är det meningslöst att diskutera det med dig.

Ungefär som att diskutera en elinstallation med en elallergiker

Jag har inget emot munskydd där de har effekt, dvs inom vården. I allmänheten är det totalt värdelöst som folk använder munskydden och lever sina liv.

Jag vet inte om du sett på fotbolls-EM och matcherna från exempelvis Spanien. Det är ungefär ett tvärsnitt på hur folk använder munskydd skulle jag gissa på.

Hur det ska stoppa covid är du svaret skyldig som fortsätter att tro att det fungerar?!
Citera
2021-06-22, 08:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad snackar du om?? Barn ska vara i skolan. Att barn inte tillåtits gå i skolan är en praktskandal som kommer att kosta. I vissa länder har barnen varit borta från fysisk undervisning i över ett år nu.

Det är vad som krävs om man vill pressa tillbaks smittan. Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk. Varför ska föräldrar sitta och jobba hemma om de ändå har skolbarn som drar hem skiten?
Citera
2021-06-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
En massa verksamheter har drabbats av epidemin, och påföljande restriktioner. Epidemin har kostat samhället enorma pengar. Förutom den ekonomiska aspekten, så har vi också drabbats av en mängd sjuk- och dödsfall. Sjukvården har belastats hårt. Viktig vård har skjutits upp. Relationen med grannländerna har försämrat. Epidemin har påverkat samhället och medborgarna på många olika sätt.

Allt detta har sitt ursprung i galna idéer som gick ut på att medvetet låta viruset spridas. Planen var att bygga upp immunitet genom infektion. Det gick inte så bra. Som tur är kom vaccinerna till undsättning.
En pandemi är bara ett ord som man använder när tillräckligt många länder drabbats av samma sak samtidigt. Restriktioner däremot är ett resultat av mer eller mindre välmotiverade politiska beslut och det är de som kostat samhället pengar. Vad gäller svensk sjukvård var den under isen redan innan denna förkylning bröt ut, på Södersjukhuset i Stockholm rådde kaos redan före det, något sjukhus gick upp i sk stabsläge pga it- problem, förlossningsvården har varit ett sorgebarn i decennier osv.
Och dödsfall, tja, gamla och redan sjuka människor har en tendens att dö när de får en sjukdom till, händer varje år när influensan slår till, det var bara några fler denna gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in