2021-06-21, 13:52
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Okej testar igen. Detta videoklipp visar Stefan Davidsson med systern A. och föräldrarna F. och M.
Drömkvinnan i hans liv H. är också med.

Det här visar på ett avvikande beteende hos Stefan redan på ett tidigt stadium. Det visar även hur relationen mellan H. och Stefan var. Ett par år senare skulle Stefan börjar flörta med Lena och slutligen mörda henne. Detta videoklipp visar hur ett avvikande beteende hos en mördare syns redan tidigare i livet och säkerligen under uppväxten.

VIDEOKLIPPET (NAKENHET BORTTAGET)
--------------------------------------

https://gofile.io/d/P4em3S

-------------------------------------

Alltså, denna SD var verkligen en djupt rubbad individ. Han uppvisar ett omoget och framförallt avvikande beteende i denna video.
Hur kom han liksom ens på tanken att fejkstampa sin sovande nyfödda dotter? Är fan mållös...
Visst förväntade jag mig ett kärlekslöst scenario från psykopaten men hur han hanterade spädbarnet var fan bortom all vett, sans och logik (hade helt ärligt varit tryggare med att en random tvååring gick omkring med spädbarnet i famnen här)!

I övrigt verkade alla andra inblandade normala. SD:s morsa en typisk dam av sin tid (stel, korrekt men moderlig med barnet), SD:s farsa en härlig skånsk farfarstyp (naj naj Stefan) och systern en vanlig random tjej -liksom HD. Huvudpersonen en helt ljuvlig liten bebis.
Citera
2021-06-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ah, tack för det. Jag visste att Lena kände till en del om ekonomin. Kanske hon hotade med att avslöja SD/paret D? Develi tipsade om A 168 (4000 sidor...). JF är väl hon på Irland, psykologen?

Nu ska jag ge mig i kast med dessa aktbilagor.
Det jag citerade är från början av år 2016. Jag har inte läst igenom alla aktbilagor - det är alldeles för mycket. Men Ls och SDs relation är överlag otroligt osund redan från början. Dessa två borde aldrig ha träffats överhuvudtaget.
Citera
2021-06-21, 13:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ah, tack för det. Jag visste att Lena kände till en del om ekonomin. Kanske hon hotade med att avslöja SD/paret D? Develi tipsade om A 168 (4000 sidor...). JF är väl hon på Irland, psykologen?

Nu ska jag ge mig i kast med dessa aktbilagor.

Avslöja vad?

Vi har sett många hot av henne mot SD om att avslöja honom för HD. Om hon hotat att avslöja något om GC-tourens ekonomi så hade det säkert funnits sparat i deras konversationer.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-06-21 kl. 14:07.
Citera
2021-06-21, 14:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ligger (i vanlig ordning) back, men nog höll Honan6 på och rotade i detta? Kanske går att hitta någon sammanställning där någonstans?

Jag är mer inne på att LW visste något eventuella svartaffärer bakom ryggen om sin arbetsgivare, men nog är det konstigt att THOS-GT projektet inte har någon samlad ekonomisk redovisning.

Anledningen till att jag tänker på svartaffärer är att det försvann en stor mängd dyra instrument från SD:s tidigare arbetsgivare som indikerade misstankar mot SD i förhör och för att SD berättade i TR att han hjälpt LW hitta hantverkare till hennes köksrenovering och då nämnde han "vita" trots att ingen hade frågat om det var svartarbete. Den person han hade anlitat verkar vara en av dem han ringde på morgonen dagen efter mordet. Basel, tror jag han hette.
Citera
2021-06-21, 14:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag är mer inne på att LW visste något eventuella svartaffärer bakom ryggen om sin arbetsgivare, men nog är det konstigt att THOS-GT projektet inte har någon samlad ekonomisk redovisning.

Anledningen till att jag tänker på svartaffärer är att det försvann en stor mängd dyra instrument från SD:s tidigare arbetsgivare som indikerade misstankar mot SD i förhör och för att SD berättade i TR att han hjälpt LW hitta hantverkare till hennes köksrenovering och då nämnde han "vita" trots att ingen hade frågat om det var svartarbete. Den person han hade anlitat verkar vara en av dem han ringde på morgonen dagen efter mordet. Basel, tror jag han hette.

Tack för förtydligande.

Jag tror att det förekom en del arbeten ”under bordet” från SD:s sida.
Det grundar jag på att någon väntade en rapport, eller vad det nu var, från SD och att den inte borde förväntas.
I förhör i TR tycker jag att åklagaren ”glider förbi” detta påstående som om hon vet vad det handlar om, men att det är en annan rubricering, så att säga.

SD är också, som du säger, noga med att påpeka när något är ”vitt”. Så då tror jag att det finns ”svart” också.

Bara en känsla jag har, så klart.
Citera
2021-06-21, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså, denna SD var verkligen en djupt rubbad individ. Han uppvisar ett omoget och framförallt avvikande beteende i denna video.
Hur kom han liksom ens på tanken att fejkstampa sin sovande nyfödda dotter? Är fan mållös...
Visst förväntade jag mig ett kärlekslöst scenario från psykopaten men hur han hanterade spädbarnet var fan bortom all vett, sans och logik (hade helt ärligt varit tryggare med att en random tvååring gick omkring med spädbarnet i famnen här)!

I övrigt verkade alla andra inblandade normala. SD:s morsa en typisk dam av sin tid (stel, korrekt men moderlig med barnet), SD:s farsa en härlig skånsk farfarstyp (naj naj Stefan) och systern en vanlig random tjej -liksom HD. Huvudpersonen en helt ljuvlig liten bebis.

Uppenbarligen är han avundsjuk på sin egen bebis för att den får mer uppmärksamhet än han och det gillar han inte. Hela tiden kommer han in från sidan i bild med 2 fingrar i luften. (Har sett detta tidigare på vanliga stillbilder).

Han är tydligen TVUNGEN att spela apa i filmsnutten i sin kamp att för att vara mittpunkten. Alltid. En gräsligt omogen och sjuk individ. Även om han nog menar att skämta så kan man, utan att vara psykolog eller beteendevetare, se att det ligger något riktigt sjukt och djupt oroande i hans beteende. Bebisen verkar vara ett neutrum för honom.

Han gör dessutom fula miner och ger bebisen fula öknamn :-(

Hur kan han ens tro att det är roligt när han låtsasstampar på den bedårande bebisen, som ligger i sängen? Han utstöter konstiga läten UFF UFF UFF och ingen säger ifrån. Bara hans pappa som lamt säger "najnaj Steffe", ett par gånger vilket SD inte bryr sig om.

Att barnen fortfarande lever är ett mirakel.
Citera
2021-06-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Avslöja vad?

Vi har sett många hot av henne mot SD om att avslöja honom för HD. Om hon hotat att avslöja något om GC-tourens ekonomi så hade det säkert funnits sparat i deras konversationer.

Aktbilaga 168 är mastodont med sina 4000 sidor....så jag fortsätter lite då och då för att hitta det jag letar efter.
Citera
2021-06-21, 15:17
Medlem
Citat:
Aktbilaga 168 är mastodont med sina 4000 sidor....så jag fortsätter lite då och då för att hitta det jag letar efter.
Kring sidan 3670 i ab 168 (del E) skrivs en del om pengarna i geotouren. Jag begriper inte mycket av det hela - men GC är definitivt inte min grej och jag har inte en aning om hur dessa pengar förväntas användas eller om det skall finnas nån redovisning.
Citera
2021-06-21, 15:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Vad letar du efter?
Citera
2021-06-21, 16:01
Medlem
ballobass avatar
I videoklippet kallar han sitt barn för *den* ca 12.29 minuter in i videon helt otrolig vilken empatistörd människa han är.
Citera
2021-06-21, 17:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Precis så ser även jag på LW vs HD, de har inte varit i samma utsatta position.
Av det man kan utläsa i fup och förhör så finns ingenting som tyder på att HD har varit gaslightad och i fara.

Att lyssna på YT-länken högg verkligen till i hjärtat, med tanke på L*enas önskan om något bättre i framtiden

Lena och HD är två olika individer, och säkert har SD agerat olika i förhållande till dom.
Men nog tror jag att SD använt sig av de svagehetr som HD har precis som han använt Lenas svageheter till sin fördel. Bara det att SD kunnat ha ett utomäktenskpligt förhålande med Lena i sex år och att HD sedan skyller allt på Lena, är ett tecken för mig.

Lena är väldigt insiktsfull och jag tycker absolut att det här är ett exempel på grov manipulation. Så mycket att man kan prata om gaslighting:

A 150/149 chatt med JF nov- 15:
"L: Det har börjat bli väldigt mycket bilder i vår chatt
J: Gissade det...
L: Bilder som definitivt inte tål offentlighet, inte ens nära. Bilder jag aldrig trodde jag ens skulle ta
Han gjorde nån ominstallation så två hamnade i deras gemensamma dropbox. Bilder på mig såklart
Hur slätar man över det? Han har faktiskt försökt
J: Hon såg dem!
L: Men det var han som tabbade sig
Och ALLTID kommer det vara så att det är han som är otrogen. Inte jag!
Och ändå blir det jag som får skulden
J: Han är en skitstövel och ynkrygg,
L: Väcker mycket primitiva hämdkänslor hos mig, fantiserar om att gå hem till henne och berätta
precis allt, visa bilder, visa chatt, vad han skriver till mig
J: Det förstår jag verkligen
L: Skulle såklart krossa dem. Och sen skulle de KANSKE fortsätta, med den lögnen han levererar, det
har vi ju pratat om
Det skulle bli ett helvete även för mig. Men det är otäckt hur mycket det ibland frestar att få bara
säga som det är, låta det få synas att det VERKLIGEN är HAN som är otrogen, slippa bära skulden
själv för det han själv initierat
Påminn mig att aldrig göra det, det skulle bli min död
J: Får ändå känslan av att verkligheten och sanningen kommer att komma ikapp dem ... med eller
utan din hjälp ...
L: Det hände redan i USA, drygt nån vecka innan de kom hem
Han sa inget förrän de var hemma igen, nog lika bra det
Men han sa det första kvällen vi träffades, vilket också var kvällen de kom hem
Efter vi haft smygsex i soffan, barnen sov där uppe
Insåg inte först vidden av det, inte riktigt han heller
Han var osäker på vad det var för bilder, det finns olika "tyngd" (herregud jenny, HERREGUD)
Det kommer inte att försvinna nu. Bilder gör inte det.
så typ i förrgår kväll blev det en grej. han var ute och gick och kom hem till mig efter, var kvar nån
timme
när han sen kom hem ställde hon på honom var han varit, hon hade sett på endomondo att han varit
ute i två timmar, men pausat nån timme innan där man viker av in till mig
han förnekade allt

såklart
förklarade att han visst det varit hemma
"Men jag har inte kunnat somna, du har inte varit hemma"
Jo, kollade att allt var okej, sen gick jag bort till Soft och pratade om bilderna
Men du var inte hemma
jo, du sov, alla sov

Det kommer inte att hålla ... hon kommer inte att kunna ljuga för sig själv längre. Och därför fortsätta
konfrontera honom. Inte efter bilder.
dividerat en stund, sen till slut hade hon sagt "jag kanske somnade till då"
11
Ja11, end of discussion
Nästa dag hade hon svår ångest, hade haft hela natten och dagen
Hon jobade kväll
Ett korthus som håller på att rasa ... ångesten hon känner kommer inte släppa förrän sanningen är
ute.
Senare den kvällen, det som alltså var dagen efter endomondoincidenten
då kom det plötsligt begäran om "radiotystnad" - har jag berättat om den? hatar den!
Han är så förbannat feg och dessutom kontrollerande
typ "rörigt här, kommer inte kunna chatta mera ikväll, godnatt"
världens sämsta meddelande, blev såklart tokorolig
Och det var precis som jag trodde, de "pratade"
hon sa sitt hjärtas mening
1
1Du vet inte när soptunnan ska ut1 men vet när hon har sina barn11
"Du är så frånvarande, ute om kvällarna, smusslar med telefonen"
"Du pausar endomondo vid hennes gata"
osv
Och allt är ju sant
J: Hon vill verkligen inte att det ska vara det och det är enda anledningen till att det inte har kollapsat
totalt ännu. För att hon så innerligt vill tro hans lögner.
Klart allt vore bättre om hans lögner var sanna
L: Hon ÄR svag, det vet jag, han säger det ofta och jag ser det själv
Kan "styras" som han uttrycker det

och som han VERKLIGEN också gör på ett sjukligt och symibotiskt sätt
De hjälps åt att upprätthålla bilden av att hon är hjälplös och han en hjälte
Bara att använda ordet styra på det sätter känns ju lite obehagligt ...
hon i evig tacksamhetsskuld, han i evig maktposition
och där är de, konstruktionen har blivit deras livsluft
"

För mig är det tydligt hur SD har fört HD bakom ljuset på ett otäckt sätt, HDs ångest ökar... för egentligen vet hon hur det ligger till, men försöker förtränga det.

Att det här endast skulle vara den enda gången han lurat henne, gaslightat henne, det tror jag inte.
Senast redigerad av notknapparen 2021-06-21 kl. 17:43.
Citera
2021-06-21, 17:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Leno och HD är två olika individer, och säkert har SD agerat olika i förhållande till dom.
Men nog tror jag att SD använt sig av de svagehetr som HD har precis som han använt Lenas svageheter till sin fördel. Bara det att SD kunnat ha ett utomäktenskpligt förhålande med Lena i sex år och att HD sedan skyller allt på Lena, är ett tecken för mig.

Lena är väldigt insiktsfull och jag tycker absolut att det här är ett exempel på grov manipulation. Så mycket att man kan prata om gaslighting:

A 150/149 chatt med JF nov- 15:
"L: Det har börjat bli väldigt mycket bilder i vår chatt
J: Gissade det...
L: Bilder som definitivt inte tål offentlighet, inte ens nära. Bilder jag aldrig trodde jag ens skulle ta
Han gjorde nån ominstallation så två hamnade i deras gemensamma dropbox. Bilder på mig såklart
Hur slätar man över det? Han har faktiskt försökt
J: Hon såg dem!
L: Men det var han som tabbade sig
Och ALLTID kommer det vara så att det är han som är otrogen. Inte jag!
Och ändå blir det jag som får skulden
J: Han är en skitstövel och ynkrygg,
L: Väcker mycket primitiva hämdkänslor hos mig, fantiserar om att gå hem till henne och berätta
precis allt, visa bilder, visa chatt, vad han skriver till mig
J: Det förstår jag verkligen
L: Skulle såklart krossa dem. Och sen skulle de KANSKE fortsätta, med den lögnen han levererar, det
har vi ju pratat om
Det skulle bli ett helvete även för mig. Men det är otäckt hur mycket det ibland frestar att få bara
säga som det är, låta det få synas att det VERKLIGEN är HAN som är otrogen, slippa bära skulden
själv för det han själv initierat
Påminn mig att aldrig göra det, det skulle bli min död
J: Får ändå känslan av att verkligheten och sanningen kommer att komma ikapp dem ... med eller
utan din hjälp ...
L: Det hände redan i USA, drygt nån vecka innan de kom hem
Han sa inget förrän de var hemma igen, nog lika bra det
Men han sa det första kvällen vi träffades, vilket också var kvällen de kom hem
Efter vi haft smygsex i soffan, barnen sov där uppe
Insåg inte först vidden av det, inte riktigt han heller
Han var osäker på vad det var för bilder, det finns olika "tyngd" (herregud jenny, HERREGUD)
Det kommer inte att försvinna nu. Bilder gör inte det.
så typ i förrgår kväll blev det en grej. han var ute och gick och kom hem till mig efter, var kvar nån
timme
när han sen kom hem ställde hon på honom var han varit, hon hade sett på endomondo att han varit
ute i två timmar, men pausat nån timme innan där man viker av in till mig
han förnekade allt

såklart
förklarade att han visst det varit hemma
"Men jag har inte kunnat somna, du har inte varit hemma"
Jo, kollade att allt var okej, sen gick jag bort till Soft och pratade om bilderna
Men du var inte hemma
jo, du sov, alla sov

Det kommer inte att hålla ... hon kommer inte att kunna ljuga för sig själv längre. Och därför fortsätta
konfrontera honom. Inte efter bilder.
dividerat en stund, sen till slut hade hon sagt "jag kanske somnade till då"
11
Ja11, end of discussion
Nästa dag hade hon svår ångest, hade haft hela natten och dagen
Hon jobade kväll
Ett korthus som håller på att rasa ... ångesten hon känner kommer inte släppa förrän sanningen är
ute.
Senare den kvällen, det som alltså var dagen efter endomondoincidenten
då kom det plötsligt begäran om "radiotystnad" - har jag berättat om den? hatar den!
Han är så förbannat feg och dessutom kontrollerande
typ "rörigt här, kommer inte kunna chatta mera ikväll, godnatt"
världens sämsta meddelande, blev såklart tokorolig
Och det var precis som jag trodde, de "pratade"
hon sa sitt hjärtas mening
1
1Du vet inte när soptunnan ska ut1 men vet när hon har sina barn11
"Du är så frånvarande, ute om kvällarna, smusslar med telefonen"
"Du pausar endomondo vid hennes gata"
osv
Och allt är ju sant
J: Hon vill verkligen inte att det ska vara det och det är enda anledningen till att det inte har kollapsat
totalt ännu. För att hon så innerligt vill tro hans lögner.
Klart allt vore bättre om hans lögner var sanna
L: Hon ÄR svag, det vet jag, han säger det ofta och jag ser det själv
Kan "styras" som han uttrycker det

och som han VERKLIGEN också gör på ett sjukligt och symibotiskt sätt
De hjälps åt att upprätthålla bilden av att hon är hjälplös och han en hjälte
Bara att använda ordet styra på det sätter känns ju lite obehagligt ...
hon i evig tacksamhetsskuld, han i evig maktposition
och där är de, konstruktionen har blivit deras livsluft
"

För mig är det tydligt hur SD har fört HD bakom ljuset på ett otäckt sätt, HDs ångest ökar... för egentligen vet hon hur det ligger till, men försöker förtränga det.

Att det här endast skulle vara den enda gången han lurat henne, gaslightat henne, det tror jag inte.

Så illa alltihop -förstår inte vad någon utav LW eller HD hade för nytta utav SD ?
Känslomässigt sårade han ju dem båda två ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in