2021-06-21, 22:02
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Jaha så fick hon provanställning. Underbart.

Kärringen verkar vara den som fick lida för sin idioti so far.
Citera
2021-06-21, 22:16
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Du har rätt. Handlar om en handfull tjejer. Jag är ju egen och inte utvecklingsstörd. Det är ju givet att jag kollar referenser men oftast i mitt fall när det gäller tjejer mellan 16-20 så finns få.

Jag tror att du förstår mig. Jag lever på att min personal är glada och bemöter kunder på ett glatt naturligt sätt. Du kommer säkert vända det till något annat men om jag har 10 sökande till en plats där du vill ha en ung tjej med självkänsla och en förmåga att jobba i ett team så väljer man den som naturligt är glad och positiv?

Jag förstår att du inte ändrar dig här för du antagligen inte driver en verksamhet som lever på att en verksamhet som denna. Du får gärna slå din skalle blodig och försvara rätten men läppförstoring. Dom är ok i min värld med men dom kommer inte länge till en anställningsintervju för jag har för många andra alternativ. Det är enkelt.
Varför ens låta dem komma på anställningsintervju då? Om du på förhand ändå tänkt neka dessa tjejer jobb p.g.a. deras utseende? Dumt att slösa deras tid kan jag tycka.

Sen är det ju inte jag här som redan bestämt mig för att människor med ett visst utseende också alla har en specifik personlighet.

Vore jag egenföretagare så hade jag åtminstone gett dessa människor en chans och lärt känna dem innan jag fattade mitt beslut.
Finns många personer som är trevliga och socialt kompetenta, oavsett om de råkar vara tatuerade eller komma med diverse andra kroppsutsmyckningar.
Citera
2021-06-21, 22:20
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Jaha så fick hon provanställning. Underbart.

Kärringen verkar vara den som fick lida för sin idioti so far.
Yay! Men inte på surtantens företag eller?

Förlåt att jag tjatar om källor här igen men jag kan inte följa Ronja på sociala medier då jag själv inte har några sådana medlemskap.
Citera
2021-06-21, 22:22
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Yay! Men inte på surtantens företag eller?
Förlåt att jag tjatar om källor igen men jag kan inte följa Ronja på sociala medier då jag själv inte har några sådana medlemskap.

Nejdå, på ett annat företag som heter Renthus!
Citera
2021-06-21, 22:28
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Nejdå, på ett annat företag som heter Renthus!
Braviss!

Då ska jag söka upp deras hemsida och ge full pott i betyg. Allt för att stödja öppensinnade företagare som är villiga att se till de anställdas inre kvaliteter istället för att döma folk rakt av efter utseendet.

Skönt och så befriande att läsa att det ändå finns sådana människor. Då är inte allt hopp förlorat
Citera
2021-06-22, 06:09
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Varför ens låta dem komma på anställningsintervju då? Om du på förhand ändå tänkt neka dessa tjejer jobb p.g.a. deras utseende? Dumt att slösa deras tid kan jag tycka.

Sen är det ju inte jag här som redan bestämt mig för att människor med ett visst utseende också alla har en specifik personlighet.

Vore jag egenföretagare så hade jag åtminstone gett dessa människor en chans och lärt känna dem innan jag fattade mitt beslut.
Finns många personer som är trevliga och socialt kompetenta, oavsett om de råkar vara tatuerade eller komma med diverse andra kroppsutsmyckningar.

Jag låter dom inte komma på intervju längre. En tatuering eller 4 spelar ingen roll men täcker det halva kroppen på en ung tjej så finns ofta samma beteende där.
En nöjd tjej gör sällan om sig. Syftet med förändring är att man inte är nöjd med sig själv. Är man inte nöjd med sig själv i en ung ålder så kommer detta i uttryck på ett jobb.
För en ung människa så märks det tydligt om hur den personen kommer att fungera.
Citera
2021-06-22, 10:48
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Man kan vara svensk och ändå prata orten”svenska”

Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Fast det har ju inget med etnicitet att göra. Många förortssvenskar som "bryter". De är ju fortfarande svenskar.

Det är ju lägre än trailer trash! Blir ju problem med anställningar i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Varför vill man bli städare?

Jadu, en del kanske inte har hela spektret på arbetsmarknaden att vraka och välj ur? Urvalet minskar också allteftersom man "modifierar" sig eller låter/beter sig konstigt.

Citat:
Jag låter dom inte komma på intervju längre. En tatuering eller 4 spelar ingen roll men täcker det halva kroppen på en ung tjej så finns ofta samma beteende där.
En nöjd tjej gör sällan om sig. Syftet med förändring är att man inte är nöjd med sig själv. Är man inte nöjd med sig själv i en ung ålder så kommer detta i uttryck på ett jobb.
För en ung människa så märks det tydligt om hur den personen kommer att fungera.

Det borde vara förbjudet att förstöra sig innan man är mogen. Men det är ju många inte inte en är det väldigt långt upp i åldrarna.
Citera
2021-06-22, 13:54
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetteful
Ja, eller hur!

Person: Ursäkta, vet du var [den valfria onyttig matvaran] är?
Hursomhelsting: Ja, men det talar jag inte om för dig, för du är fet och ful. Och luktar illa.
Person: Va fan sa du?!
Hursomhelsting: Vadå? Fler borde behöva höra sanningen för sitt eget bästa.

Helt riktig, sådan är jag men att ovanstående det säger jag till när och kär i all välmening, tuff kärlek.., övriga rör mig inte. Vill man vara fet, ful o dum i huvudet, ett billigt löske osv så varsågod men kom aldrig till mig och älta en idioti eller försök sälja in tok som att vara något normalt för då kommer sanningen snabbare än kvickt.

Mer sanning och vi hade ett betydligt bättre samhälle.
Citera
2021-06-22, 15:24
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
De flesta kvinnor är väl knappast nöjda med sig själva om du ska dra det argumentet.

Räcker med att tjejer sminkar sig för att markera att de inte är nöjda med sitt naturliga utseende. Du anställer väl tjejer med läppstift och mascara? Ja, naturligtvis gör du det eftersom sminkning är normaliserat och det där om "nöjda tjejer" bara ett svepskäl för att du ska kunna utesluta folk som ännu ses som lite annorlunda helt efter dina egna och andras fördomar.

När läppfillers eller halstatueringar blivit tillräckligt vanligt och avdramatiserat så kommer ingen längre att ha några problem med att anställa personer med sådana attribut.

För att komma till kärnan här så handlar det återigen om rädsla och fördomar inför det som är annorlunda samt oviljan att ta itu med dessa rädslor. Det är väl mer bekvämt att bara låta instinkterna ta över helt och slippa tänka efter lite.
Citera
2021-06-22, 16:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
De flesta kvinnor är väl knappast nöjda med sig själva om du ska dra det argumentet.

Räcker med att tjejer sminkar sig för att markera att de inte är nöjda med sitt naturliga utseende. Du anställer väl tjejer med läppstift och mascara? Ja, naturligtvis gör du det eftersom sminkning är normaliserat och det där om "nöjda tjejer" bara ett svepskäl för att du ska kunna utesluta folk som ännu ses som lite annorlunda helt efter dina egna och andras fördomar.

När läppfillers eller halstatueringar blivit tillräckligt vanligt och avdramatiserat så kommer ingen längre att ha några problem med att anställa personer med sådana attribut.

För att komma till kärnan här så handlar det återigen om rädsla och fördomar inför det som är annorlunda samt oviljan att ta itu med dessa rädslor. Det är väl mer bekvämt att bara låta instinkterna ta över helt och slippa tänka efter lite.

Fast ankläppar, andra fillers, ögonfransförlängningar som ser ut som om man skulle ha använt ben från en fågelspindel, och synliga tatueringar (i synnerhet i ansiktet, på halsen och på händerna) kommer aldrig att bli normaliserat. Gud ske lov.
Citera
2021-06-22, 16:18
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast ankläppar, andra fillers, ögonfransförlängningar som ser ut som om man skulle ha använt ben från en fågelspindel, och synliga tatueringar (i synnerhet i ansiktet, på halsen och på händerna) kommer aldrig att bli normaliserat. Gud ske lov.
Hur vet du det? Och vissa av de saker du nämner är ju redan normaliserade. Har själv aldrig hört om någon som diskriminerats för sina ögonfransar direkt. Bröstimplantat är det heller inte många som höjer ögonbrynen till numera. På tal om plastighet då.

Och antalet tatuerade syns ju lite här och varstans bland vanliga civila som det ser ut nu. Det är nog du som får vänja dig vid att alla inte vill se precis likadana ut. Individualitet som det kallas.
Citera
2021-06-22, 16:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hur vet du det? Och vissa av de saker du nämner är ju redan normaliserade. Har själv aldrig hört om någon som diskriminerats för sina ögonfransar direkt. Bröstimplantat är det heller inte många som höjer ögonbrynen till numera. På tal om plastighet då.

Och antalet tatuerade syns ju lite här och varstans bland vanliga civila som det ser ut nu. Det är nog du som får vänja dig vid att alla inte vill se precis likadana ut. Individualitet som det kallas.

Då umgås vi i olika kretsar.

Det ironiska är ju, att hela den där looken är allt annat än individuell. Alla kvinnor som har anammat hela looken, ser likadana ut - som stora, förvrängda barbiedockor. Allt personligt är utsuddat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in