2021-06-15, 12:58
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är faktiskt tvärtom då man nu efter 70 års seriös forskning i en rad länder ännu inte kunnat hitta någonting alls som skulle peka på att förintelsen skulle vara en bluff. Det man funnit och kan bevisa är att alla påståenden (att det ena eller andra skulle peka på att förintelsen inte skulle ha hänt) är just bluff och lögner.

Så ev förbud för att förneka förintelsen och andra folkmord har alltså inget alls med nåt sånt som du påstår att göra.

Du kanske skulle testa att kolla upp vilka fakta som faktiskt kunnat bevisas om förintelsen i form av forensiska fynd, bekräftade vittnesmål, autentiska dokument etc etc av den etablerade forskningen, och inte svälja all skit och lögner som sprids för sidor på nätet som förnekar förintelsen.
Du har ju inte kunnat bevisa ett endaste dugg. Du saknar helt forensiska bevis och kan inte få ihop sex miljoner mördade judar. Inte ens hälften kan din etablerade forskning få ihop och även det är ett luftslott. Skit och lögner är vad en bluffmakare som du sprider. Blir det olagligt att förneka förintelsen finns bara en vinnare och det är lögnaren.
Citera
2021-06-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är faktiskt tvärtom då man nu efter 70 års seriös forskning i en rad länder ännu inte kunnat hitta någonting alls som skulle peka på att förintelsen skulle vara en bluff. Det man funnit och kan bevisa är att alla påståenden (att det ena eller andra skulle peka på att förintelsen inte skulle ha hänt) är just bluff och lögner.

Så ev förbud för att förneka förintelsen och andra folkmord har alltså inget alls med nåt sånt som du påstår att göra.

Du kanske skulle testa att kolla upp vilka fakta som faktiskt kunnat bevisas om förintelsen i form av forensiska fynd, bekräftade vittnesmål, autentiska dokument etc etc av den etablerade forskningen, och inte svälja all skit och lögner som sprids för sidor på nätet som förnekar förintelsen.

Det finns inte ett enda bevis för att några människor skulle ha gasats. Enbart motstridiga 'vittnesmål' håller inte i en rättegång.

Dokument som fabricerats efter kriget är inget att gå på.

Inte heller gamla duschrum och högar med kläder.
Senast redigerad av Befelhafvarn 2021-06-15 kl. 13:16.
Citera
2021-06-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du har ju inte kunnat bevisa ett endaste dugg. Du saknar helt forensiska bevis och kan inte få ihop sex miljoner mördade judar. Inte ens hälften kan din etablerade forskning få ihop och även det är ett luftslott. Skit och lögner är vad en bluffmakare som du sprider. Blir det olagligt att förneka förintelsen finns bara en vinnare och det är lögnaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Det finns inte ett enda bevis för att några människor skulle ha gasats. Enbart motstridiga 'vittnesmål' håller inte i en rättegång.

Ah… är det så enkelt. Tja, men varför drar ni då inte detta till rättegång i valfritt demokratiskt land, och där lägger fram alla de bevis ni påstår att ni har på att förintelsen är bluff, så får sakkunniga och rätten avgöra om era bevis håller måttet mot det som den etablerade vetenskapen samlat under 70 år i saken. Då får vi se hur det går för er, kanske ni har tur denna gång om ni har nåt nytt att komma med, eller så så går det för er som det gått alla de andra gångerna detta prövats i domstol. Att ni blir överbevisade i sak.

Vill ni vara riktigt trovärdiga och seriösa så är det ju nu ni ska påstå att alla rättegångar etc är styrda av judar och en internationell konspiration så ni kan aldrig vinna fast ni ska ha alla ”bevis”….
Citera
2021-06-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Om du hade gjort det hade du varit världens mest kände svensk.
Ditt fotografi hade varit på förstasidan i samtliga stora tidningar och du hade intervjuats av Opra och andra kända TV personligheter.
Det hade skrivits böcker, kilometrar av dom, med ditt porträtt på framsidan.

Nej, du har inte visat någonting.
Du sitter hemma i din skrubb med nerdragna gardiner och hatar och förnekar.

/VV

För det första har jag inte offentliggjort min kritik mot gaskammarmyten, och kan redan av det skälet inte hamna hos Oprah eller i några tidskrifter.

För det andra är Du oerhört naiv om Du tror att man skulle få det mediala utrymme Du beskriver om man offentligen avviker från gaskammartramset. En kortare tids negativ exponering, det vore nog allt man fick.

För det tredje; jo, jag har bevisligen framlagt de kritiska kommentarer Du efterfrågade. I den mån era påståenden varit kontrollerbara har jag kontrollerat dem, och majoriteten har inte visat sig hålla för en närmare granskning. Det finns inga inspelningar från Trent Park, Krema 1 är inte i originalskick, några massgravar som motsvarar påstått antal dödsoffer har man inte påträffat i Treblinka, "gaskammaren" i Dachau var inte en gaskammare, Himmlers anteckningar nämnde ingenting om några gasmord, och så vidare.

Jag upprepar således min förfrågan; har Du ytterligare att komma med vill jag gärna se det, så kan vi granska och diskutera även det.

Hatar gör jag inte, men förnekar gör jag sannerligen, med stolthet och med glädje. Jag förnekar att det finns häxor, jag förnekar att jorden är platt eller att solen cirkulerar runt densamma, och jag förnekar att miljontals människor bragts om livet medelst avlusningsmedlet ZyklonB utan att, vilket Yad Vashem erkänner, några tydliga bevis finns att se.
Citera
2021-06-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej de hittade inte på, titta bakom historien om den siffran 4 miljoner så vad de uppskattade antal som dödades i lägret inkl ryssarna som dog innan lägret fanns till. Så det var inte bara judar utan ALLA som dog där ...
Och nu gäller siffran en dryg miljon för alla som dog där. På vilket sätt är den nya siffran bättre underbyggd än den tidigare?

Citat:
Fast ingenting som du säger motbevisar att de inte skede något dödande i gaskammarna
Sant. Jag kan, för att referera till James Randi, inte bevisa att det inte finns flygande renar heller. Men jag kan granska det som framläggs till stöd för ett påstående, och kan jag då visa att att en stor del av argumenten inte håller vad de lovar, då skapar detta rimligt tvivel.

Citat:
Nej det har du inte, du har spekulerat med de uppgifter du har fått!
Är det verkligen spekulationer att Krema 1 är en "rekonstruktion", att Himmlers anteckningar inte nämner gasmord, att inga inspelningar dykt upp från Trent Park, att förstahandsvittnen talar om att andas genom nyckelhål och tryckas bakåt i köer, och så vidare? Nej, det håller jag inte med om. Jag hävdar att det är på det viset, dvs. de flesta kontrollerbara påståenden ni kommit med har inte visat sig hålla för en närmare granskning.
Citera
2021-06-18, 17:38
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastarien
”Förintelseförnekelse” som gummiargument har inte visat sig vidare demokratiskt.

Förintelsen med stort F var mot armenierna och bör erkännas som det.

Inte enligt NSDAP! Så vad utgår du det i från?
Citera
2021-06-18, 18:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Och nu gäller siffran en dryg miljon för alla som dog där. På vilket sätt är den nya siffran bättre underbyggd än den tidigare?.
Därför ryssarna räknade med alla inkl ryssar som dog där innan kriget började. Franciszek Piper som har kunnat bevisa 1,1 Miljoner MÄNNISKOR dog där av dem så runt 990 000 judar. Men han anser det är mer, men han kan inte bevisa det. Så du menar han har gjort fel? Eller du vill att ryssarna skulle räkna med sina som dog där innan kriget började?

Citat:
Sant. Jag kan, för att referera till James Randi, inte bevisa att det inte finns flygande renar heller. Men jag kan granska det som framläggs till stöd för ett påstående, och kan jag då visa att att en stor del av argumenten inte håller vad de lovar, då skapar detta rimligt tvivel.

Man kan tvivla på allt om man vill! Fast om vetenskapen har kommit fram med en sak, som är serisöt så borde det accepteras som den officiella versionen, eller hur? Tycker man de som har kommit fram till en viss resultat(godkänd) så ska den i så fall komma med sådan saker så det stjälper rådande teorier.

Citat:

Är det verkligen spekulationer att Krema 1 är en "rekonstruktion", att Himmlers anteckningar inte nämner gasmord, att inga inspelningar dykt upp från Trent Park, att förstahandsvittnen talar om att andas genom nyckelhål och tryckas bakåt i köer, och så vidare? Nej, det håller jag inte med om. Jag hävdar att det är på det viset, dvs. de flesta kontrollerbara påståenden ni kommit med har inte visat sig hålla för en närmare granskning

Fast vi vet att den byggdes om från krematorium till skyddsrum/operation rum. Det finns hur mycket som helst inkl kort innan de ändra om den, där man ser tex skorstenen.

Fast de har hittat spår av HCN i hår! Hur förklaras det?
De har hittat tillräcklig mängd spår av HCN i ventilationsgaller det i form av Zinkoxider, som lätt omvandlas när det zink kommer i kontakt med HCN. OSV....

David Irving kunde ej förklara bort Zyklon B skulle vara mordvapnet! Hur menar du ska kunna förklara bort det?

Hur förklarar du bort de två olika beställningar av Zyklon B, det fanns en med varnings lukt och en utan varningslukt!! Robert Mulka (Höss aduntant) hade svårt förklara bort det!!
Citera
2021-06-21, 20:00
Medlem
Citat:
Inte enligt NSDAP! Så vad utgår du det i från?

Vad menar du, att NSDAP inte erkände Förintelsen? D v s det regelrätta försöket att utrota armenierna. Vad spelar det för roll vilken åsikt de hade, är de enväldiga vad gäller information? Dessutom bör du inte sätta för stor tyngd på det som kom fram i Nürnberg, då tortyr har en förmåga att förvanska.

Det är positivt att fler, som Joe Biden, inte förnekar Förintelsen. Som skedde mot armenierna.
Citera
2021-06-22, 00:22
Medlem
Citat:
Vad menar du, att NSDAP inte erkände Förintelsen? D v s det regelrätta försöket att utrota armenierna. Vad spelar det för roll vilken åsikt de hade, är de enväldiga vad gäller information? Dessutom bör du inte sätta för stor tyngd på det som kom fram i Nürnberg, då tortyr har en förmåga att förvanska.

Det är positivt att fler, som Joe Biden, inte förnekar Förintelsen. Som skedde mot armenierna.

Finns inga som helst belägg för att de åtalade i Nürnberg blev torterade.
Du kommer kanske dragandes med den eviga skrönan om krossade pungkulor, men alla kan ju se att de åtalade promenerar in och ut ur rättegångssalen utan minsta antydan till att ha fått utstå nån tortyr. Så lägg ner dessa skrönor.

Dessutom, det som framkom i dem rättegången vilar inte endast på vittnesmål, utan man hade tusentals dokument med. Men du kanske menar att även nazisternas egna dokument blivit torterade….?

Du kan ju kolla i länken…
https://nuremberg.law.harvard.edu/
Citera
2021-06-23, 16:33
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Du påstod att Förintelsen med stort F var mot armenierna och bör erkännas som det.

Enligt NSDAP var det inte endast armenierna, utan alla judar. Det enligt samtliga propagandan från den tiden.

I NSDAP partiprogram står följande: 18. Vi kräver en skoningslös kamp mot de som genom sin verksamhet skadar allmänintresset. Gemena folkförbrytare, ockrare, profitörer etc måste bestraffas med döden, utan hänsyn till religion eller ras.
Där bland räknades judarna, som ett stort hot emot tyska airens överlevnad.

Jag vet inte varför du blandar in Nürnberg i detta, det eftersom det är så uppenbart innan Nürnberg vad som gällde!!

Det är bara titta på de propagandan som tyskarna genomförde med stora mått.
Citera
2021-06-23, 16:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn

Fel! det finns bevis på människor gasades.
Det i en några glasburkar som förvarade likdelar från gasade judar. Det skulle användas som anatomiforskning.

Vi har hår med spår av HCN (väte cyanid gas) osv.....
Citera
2021-06-26, 02:41
Medlem
Inte många överlevares "vittnesmål" skulle hålla i utredningar med förhör och motfrågor.

Tyskarna förlorade kriget , det är bara att acceptera alla beskyllningar.
Visst dog människor i kriget , arbetslägrena och efterdaningarna men folket i koncentrationslägrena hade det inte sämre ställt än människorna i som stod i vägen för armeerna och slagfälten. Det fanns hunger , nöd och död överallt i där det sköts.
Paris mådde som bäst under nassarnas tid , fransmännen gjorde inga uppror , de fruktade främlingslegionärerna fruktade tysken eller tyckte det var lättare att döda svarta afrikaner och nordafrikanska kvinnor och barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in