2021-05-24, 03:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Fint att Globen fått Aviciis namn! 🙏 Hade tyckt att Avicii Globe var bättre än Avicii Arena, men men...

Vad har ni för förväntningar på boken som kommer i höst?
Jag vill gärna veta mer om honom som person, hans sökande efter bättre mående.
Jaha, nu kommer det en bok också. Är det bara jag som finner det makabra i utnyttjandet av honom som person. Hade ha inte tagit livet av sig så hade inte ens hälften känt igen honom.
Det räcker nu...
Citera
2021-05-24, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jaha, nu kommer det en bok också. Är det bara jag som finner det makabra i utnyttjandet av honom som person. Hade ha inte tagit livet av sig så hade inte ens hälften känt igen honom.
Det räcker nu...

Nu tror ju inte jag att man tänker så utan jag ser det mer som en hyllning. Vi är många som vill veta mer om honom, för att vi ÄLSKAR hans musik och fortfarande är ledsna över att han på ett så abrupt och plötsligt sätt valde den utgången att avsluta sitt liv. Så tragiskt 💔

Det är sällsynt att uppnå sådana enorma framgångar som han gjorde och det skapar en nyfikenhet.

Jag ser det inte som du gör
d v s ett ”makabert utnyttjande” av honom bara för att man skriver en bok om hans liv.
Tvärtom som en fin hyllning.
Senast redigerad av LadyFaz 2021-05-24 kl. 09:26.
Citera
2021-05-25, 08:13
Medlem
Hur många minnesmärken över Avicii tål Stockholm?

https://www.svd.se/hur-manga-minnesmarken-over-avicii-tal-stockholm

SvD behöver tydligen pengar för dom har lagt artikeln bakom en betalvägg 😠
Citera
2021-05-26, 01:27
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Det räcker nu...
Du har missat att Avicii var världskänd redan innan han gick bort alltså?
Citera
2021-05-26, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Du har missat att Avicii var världskänd redan innan han gick bort alltså?

Ha ha precis! 😂

Klockrent svar 👏🏼👏🏼👏🏼
Citera
2021-05-27, 14:58
Avslutad
Citat:
Det räcker nu...

Du är rolig du. Han hade "bara" 8 miljoner följare på Instagram och gjorde 300 spelningar per år och hans musik spelades överallt och han har vunnit Grammy´s. Hans låtar har flera hundra miljoner visningar på Youtube.

"inte ens hälften känt igen honom" prata för dig själv du!
Citera
2021-06-22, 00:14
Medlem
Jag respekterar Aviciis självmord. Som en liberal person tycker jag att det ska vara upp till var och en att bestämma när sitt liv är över, och uppenbarligen blev hans karriär för mycket, bolagen som stod bakom honom ville bara att han skulle fortsätta spela för att tjäna så mycket pengar som möjligt på honom, utan att stämma av med hans psykiska mående. Jag tror han kände att han var klar med sitt liv, han hade hållt på med det han älskade och producerat stora hits i flera år och jag tror det räckte för honom.
Citera
2021-06-23, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigtew
Jag respekterar Aviciis självmord. Som en liberal person tycker jag att det ska vara upp till var och en att bestämma när sitt liv är över, och uppenbarligen blev hans karriär för mycket, bolagen som stod bakom honom ville bara att han skulle fortsätta spela för att tjäna så mycket pengar som möjligt på honom, utan att stämma av med hans psykiska mående. Jag tror han kände att han var klar med sitt liv, han hade hållt på med det han älskade och producerat stora hits i flera år och jag tror det räckte för honom.

Ja och dessutom tror jag att när han var i Oman så ringde eller på annat sätt kontaktade de honom angående fler konserter eller den nya plattan som han inte ens ville släppa.
aldrig att han skulle ha släppt ngt så dåligt. så hur rent mjöl i påsen har p+r sundin mfl?

press angående albumrelease alternativt nya inbokade spelningar plus ngt med tjejen tror jag blev droppen.
Citera
2021-06-23, 13:09
Medlem
Ngt annat:

ni som är insatta vad hade han kört för lineup idag?

Macbook pro 16 med windows, FL studio och Nexus 3 ?
Citera
2021-06-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Ngt annat:

ni som är insatta vad hade han kört för lineup idag?

Macbook pro 16 med windows, FL studio och Nexus 3 ?

Avicii hade nog väntat på att Macbook 16 hade släppts med M1-processorn !
Citera
2021-06-27, 03:51
Medlem
Foolsgames avatar
Alltså jag fattar fortfarande inte hur han kunde ta livet av sig. Jo jag vet en hel del om psykisk ohälsa. Men om jag hade levt det livet han hade så skulle jag vara lycklig! Han var stenrik, levde lyxliv, kunde resa vart han ville, han kunde få vilken tjej som helst, var omtyckt och verkade ha jättemånga vänner, framgångsrik osv. Ett sånt liv man bara kan drömma om! Om han nu mådde så dåligt så kunde han väl betalat för hjälp hos psykolog osv.
Men. Missförstå mig inte. Hans död är tragisk och så onödig! Läste att han sökte hjälp de sista veckorna i sitt liv. Det gör ont att veta!

Har tänkt många gånger att tänk om han fortfarande lever, fejkade sin död för att slippa stå i rampljuset och istället leva ett anonymt liv. Sån drömtanke...
Senast redigerad av Foolsgame 2021-06-27 kl. 03:53.
Citera
2021-06-27, 06:53
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Alltså jag fattar fortfarande inte hur han kunde ta livet av sig. Jo jag vet en hel del om psykisk ohälsa. Men om jag hade levt det livet han hade så skulle jag vara lycklig! Han var stenrik, levde lyxliv, kunde resa vart han ville, han kunde få vilken tjej som helst, var omtyckt och verkade ha jättemånga vänner, framgångsrik osv. Ett sånt liv man bara kan drömma om! Om han nu mådde så dåligt så kunde han väl betalat för hjälp hos psykolog osv.
Men. Missförstå mig inte. Hans död är tragisk och så onödig! Läste att han sökte hjälp de sista veckorna i sitt liv. Det gör ont att veta!

Har tänkt många gånger att tänk om han fortfarande lever, fejkade sin död för att slippa stå i rampljuset och istället leva ett anonymt liv. Sån drömtanke...

Med andra ord; du vet inget om psykisk ohälsa. Så påstå inte något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in