Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-27, 10:45
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Med andra ord; du vet inget om psykisk ohälsa. Så påstå inte något annat.

Jo faktiskt mer än du tror, så va bara tyst.
Citera
2021-06-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Alltså jag fattar fortfarande inte hur han kunde ta livet av sig. Jo jag vet en hel del om psykisk ohälsa. Men om jag hade levt det livet han hade så skulle jag vara lycklig! Han var stenrik, levde lyxliv, kunde resa vart han ville, han kunde få vilken tjej som helst, var omtyckt och verkade ha jättemånga vänner, framgångsrik osv. Ett sånt liv man bara kan drömma om! Om han nu mådde så dåligt så kunde han väl betalat för hjälp hos psykolog osv.
Men. Missförstå mig inte. Hans död är tragisk och så onödig! Läste att han sökte hjälp de sista veckorna i sitt liv. Det gör ont att veta!

Har tänkt många gånger att tänk om han fortfarande lever, fejkade sin död för att slippa stå i rampljuset och istället leva ett anonymt liv. Sån drömtanke...

Allt det du räknar upp är ytliga ting. Han hade nära vänner och jag-är-vän-med-dig-för-att-du-har-mycket-pengar-vänner.
Jag tror inte dessa ytliga saker betydde särskilt mycket för honom faktiskt.
Och priset för kändisskapet och all stress och press han utsattes för och press han lade på sig själv var alldeles för högt.
Personligen så är jag av den åsikten att pengar inte kan köpa lycka.
Vad tycker du?
Citera
2021-06-28, 12:47
Medlem
Citat:
Alltså jag fattar fortfarande inte hur han kunde ta livet av sig. Jo jag vet en hel del om psykisk ohälsa. Men om jag hade levt det livet han hade så skulle jag vara lycklig! Han var stenrik, levde lyxliv, kunde resa vart han ville, han kunde få vilken tjej som helst, var omtyckt och verkade ha jättemånga vänner, framgångsrik osv. Ett sånt liv man bara kan drömma om! Om han nu mådde så dåligt så kunde han väl betalat för hjälp hos psykolog osv.
Men. Missförstå mig inte. Hans död är tragisk och så onödig! Läste att han sökte hjälp de sista veckorna i sitt liv. Det gör ont att veta!

Har tänkt många gånger att tänk om han fortfarande lever, fejkade sin död för att slippa stå i rampljuset och istället leva ett anonymt liv. Sån drömtanke...

Föreställ dig att du har framgång, pengar, kan resa var som helst som du säger. Samtidigt föreställ dig att oavsett veckodag, tid på dygnet 365 dagar per år alltid ha ångest. Ångest pga dina egna förväntningar på dig själv, ångest för att du är jagad i och av branschen hela tiden som vill att du ska producera, vara med på saker, uppträda etc. Detta även om du kommunicerat att vara ledig. Tänk grupptryck och folk som subtilt visar besvikelse. Tänk att du är känslig och tar åt dig. Tänk tanken på ångest inför att uppträda att stå i blickfånget. Du känner dig skärskådad, hjärtat slår hårt, torr i munnen illamående du känner dig svag, tom benen skakar. Du måste ta något för att hålla dig i schack. Skiten du tar ger dig mer ångest. Speciellt i efterhand.

Du har pengar och framgång. Alla vill hänga med dig. Men är det dig de vill hänga med? Mer ångest. Du vill bara fly…
Citera
2021-06-29, 01:43
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Allt det du räknar upp är ytliga ting. Han hade nära vänner och jag-är-vän-med-dig-för-att-du-har-mycket-pengar-vänner.
Jag tror inte dessa ytliga saker betydde särskilt mycket för honom faktiskt.
Och priset för kändisskapet och all stress och press han utsattes för och press han lade på sig själv var alldeles för högt.
Personligen så är jag av den åsikten att pengar inte kan köpa lycka.
Vad tycker du?

Har funderat mycket på det här och jo jag har lite svårt att förstå varför en del tar livet av sig som verkar ha ”allt”. Ibland är självmord svårt att förstå för personen har det man själv vill ha och man tänker ”jag skulle aldrig ta livet av mig om jag hade ett sånt liv”.
Citera
2021-06-30, 16:20
Avslutad
Senast redigerad av LadyFaz 2021-06-30 kl. 16:32.
Citera
2021-06-30, 16:33
Avslutad
Citat:

Citat:
Jo faktiskt mer än du tror, så va bara tyst.

Tim brydde sig inte ett skit om kändisskapet, Sean skötte hans Instagram och sociala medier.
Han sista anteckning i livet var:

Sprid glädje genom min musik, i budskapet. Och njut av framgången, men inte den materialistiska framgången”. ”Hjälp andra artister framåt”. ”Överför känsla till låten, känslan som sången är skriven i kommer att smitta.

Alltså motsatsen till det som du beskriver borde vara ”lycka”.

”Betalat för hjälp hos psykolog osv” skriver du, men snälla rara du!
Om du tror att han levde med stark ångest och aldrig pratat med psykologer så skulle jag säga så här: Kolla på dokumentären True Stories av Levan. Tror den finns på Svt play.

Det är väl självklart att han gjorde det.

Meditation, ändrad kost, träning han provade allt tror jag.
Senast redigerad av LadyFaz 2021-06-30 kl. 16:49.
Citera
2021-06-30, 21:50
Medlem
Pressade skivbolaget och de andra inblandade fram albumet Tim? för att tjäna en sista slant på honom?

ALDRIG ATT HAN SKULLE SLÄPPA NGT SÅ DÅLIGT.

Jag tror de pressade honom om nya spelningar mm när han var i Oman plus ngt med tjejen det blev proppen ur. vad säger Goaldigger?
Citera
2021-07-01, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Pressade skivbolaget och de andra inblandade fram albumet Tim? för att tjäna en sista slant på honom?

Jag tror de pressade honom om nya spelningar mm när han var i Oman plus ngt med tjejen det blev proppen ur. vad säger Goaldigger?

Fast så där säger du bara för att han inte finns med oss….

Vad skulle tycka om han hade släppt detta och fortfarande varit vid liv då?

Det kanske är en av anledningarna till hans val att inte leva mer…
Han kanske hade tappat formen även på att producera låtar på det sättet han gjorde när hans hjärna var friskare.

OBS! endast mina tankar säger inte att det är så eller att det är rätt!
Citera
2021-07-01, 16:24
Medlem
perpensionaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen

Jag tror hans sista album helt enkelt inte var färdigt bara eller att han blev stressad av de att släppa något. Tycker verkligen han var sjukt stabil över åren som DJ.
Citera
2021-07-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyFaz
Fast så där säger du bara för att han inte finns med oss….

Vad skulle tycka om han hade släppt detta och fortfarande varit vid liv då?

Det kanske är en av anledningarna till hans val att inte leva mer…
Han kanske hade tappat formen även på att producera låtar på det sättet han gjorde när hans hjärna var friskare.

OBS! endast mina tankar säger inte att det är så eller att det är rätt!

nej jag hade fortfarande tyckt det var rätt så dåligt jämfört med allt han tidigare gjort som var helt magiskt.

dessutom finns mängder osläppta låtar som mer är hans stil men som rätt människor inte kan tjäna pengar på därför släpps de inte. dvs de står inte med som medproducenter. tex in your arms som blev skitlåten tough love. att de även gjorde om den låten så att Agnes står med som medproducent och får pengar.

Jag tror skivbolaget plus de inblandade pressade fram ett album och att det är skitsnack att det var så han ville ha det.

Hade jag fått välja hade jag tex valt

In your arms
I´ll be gone
Black and Blue
stay with you

varför släpps inte I´ll be gone? Vill inte Jocke Berg? får de för lite pengar? är inte skivbolaget inblandat?
Citera
2021-07-02, 03:29
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyFaz
Tim brydde sig inte ett skit om kändisskapet, Sean skötte hans Instagram och sociala medier.
Han sista anteckning i livet var:

Sprid glädje genom min musik, i budskapet. Och njut av framgången, men inte den materialistiska framgången”. ”Hjälp andra artister framåt”. ”Överför känsla till låten, känslan som sången är skriven i kommer att smitta.

Alltså motsatsen till det som du beskriver borde vara ”lycka”.

”Betalat för hjälp hos psykolog osv” skriver du, men snälla rara du!
Om du tror att han levde med stark ångest och aldrig pratat med psykologer så skulle jag säga så här: Kolla på dokumentären True Stories av Levan. Tror den finns på Svt play.

Det är väl självklart att han gjorde det.

Meditation, ändrad kost, träning han provade allt tror jag.

Och hur vet du att det var hans sista anteckning i livet? Idiot.
Jag menar bara att det är svårt att få hjälp här i Sverige att t.ex få prata med en psykolog och många har inte råd med den. Ja jag har sjävklart sett dokumentären! Mådde dåligt när jag såg den och har inget alls emot Tim utan tvärtom. Hans öde är tragiskt och jag (och många andra) undrar varför fast det kanske vi aldrig får reda på, bara den närmsta familjen.

När han började göra musik igen (2017?) så tror jag det bästa vore om han slapp vara i rampljuset och bara vara producenten bakom låtarna. Eller så började han med musik igen för tidigt. Men de hade gjort ett slags varumärke av honom och det är för jävligt!
Kanske pausen skulle varit längre och han skulle hålla sig borta från instagram m.m men han fick väl ens inte bestämma det
Citera
2021-07-02, 06:49
Medlem
Citat:
Och hur vet du att det var hans sista anteckning i livet? Idiot.
Jag menar bara att det är svårt att få hjälp här i Sverige att t.ex få prata med en psykolog och många har inte råd med den. Ja jag har sjävklart sett dokumentären! Mådde dåligt när jag såg den och har inget alls emot Tim utan tvärtom. Hans öde är tragiskt och jag (och många andra) undrar varför fast det kanske vi aldrig får reda på, bara den närmsta familjen.

När han började göra musik igen (2017?) så tror jag det bästa vore om han slapp vara i rampljuset och bara vara producenten bakom låtarna. Eller så började han med musik igen för tidigt. Men de hade gjort ett slags varumärke av honom och det är för jävligt!
Kanske pausen skulle varit längre och han skulle hålla sig borta från instagram m.m men han fick väl ens inte bestämma det

Precis, det bästa hade nog varit om de lagt ner hela avicii grejen och han hade startat ett eget bolag där han kunde producera anonymt men där ngn annan frontade.typ ghost producer. då kunde han sätta villkoren helt själv och vara den som styr över hyr ngn annan turnerar. han kunde säkert ändå fortfarande gjort låtar under varumärket avicii och fortfarande producerat för avicii. de första konserterna hade folk blivit sura om ngn annan stod på scen men sen hade man glömt det och bara varit glad över hans musik som kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in