Citat:
Ursprungligen postat av
Seahawk09
VÄSTERÅS BILHANDEL OCH SERVICE AB
Brandthovdagatan 10, 721 35 Västerås
VARNING
Köpte en bil av dem för närmare 70 000, motorn haverarade efter en stund på bilen (en månad) killen hade då släkt alla felkoder mm innan köpet och provningen av bilen, när jag reklamerade felet så säger han att det inte är hans problem, när jag säger att det vist är det så säger han att han ska försöka, 4 försök får han totalt samma sak hela tiden, släcker felkoder och säger bilen är fixad. Tillslut går hela motorn sönder pga hans fiflande, han erbjuder då en ny bil men med avdrag för den första då den är sönder???
Den nya bilen samma sak, fast växellådan, nu vill jag häva köpet enligt kosumentköplagen, vilket han inte går med på, verkstaden konstaterar (denna gång en riktig verkstad) att killen släckt även dessa felkoder. Han säger nu att det är han som bestämmer och inte nån konsumentköplag. Googölar man som man kanske skulle gjort från början men man är alltid för godtrogen, så kommer det upp andra som haft liknande problem.
Så köp INTE bil av denna firma om du vill ha problem eller bli lurad på pengar. Bilen, ja den fick en auktoriserad verkstad laga för över 20 000 kr, kvar står obetald skuld som bilfirman i Västerås är skyldig och ärendet ligger hos ARN.
Bilskojare ja det namnet förtjänar han verkligen...
Hade du kollat upp bilfirman innan köpet vilka som står som ansvariga så hade du sluppit detta. Skulle aldrig köpa bil av dessa personer.
En enkel slagning på nätet innan köpet hade besparat dig allt skit. Som köpare kollar man ALLTID upp om man köper från bilfirma.
Förhoppningsvis så lär du dig något av detta?