2021-05-08, 10:09
Medlem
VÄSTERÅS BILHANDEL OCH SERVICE AB
Brandthovdagatan 10, 721 35 Västerås

VARNING

Köpte en bil av dem för närmare 70 000, motorn haverarade efter en stund på bilen (en månad) killen hade då släkt alla felkoder mm innan köpet och provningen av bilen, när jag reklamerade felet så säger han att det inte är hans problem, när jag säger att det vist är det så säger han att han ska försöka, 4 försök får han totalt samma sak hela tiden, släcker felkoder och säger bilen är fixad. Tillslut går hela motorn sönder pga hans fiflande, han erbjuder då en ny bil men med avdrag för den första då den är sönder???

Den nya bilen samma sak, fast växellådan, nu vill jag häva köpet enligt kosumentköplagen, vilket han inte går med på, verkstaden konstaterar (denna gång en riktig verkstad) att killen släckt även dessa felkoder. Han säger nu att det är han som bestämmer och inte nån konsumentköplag. Googölar man som man kanske skulle gjort från början men man är alltid för godtrogen, så kommer det upp andra som haft liknande problem.

Så köp INTE bil av denna firma om du vill ha problem eller bli lurad på pengar. Bilen, ja den fick en auktoriserad verkstad laga för över 20 000 kr, kvar står obetald skuld som bilfirman i Västerås är skyldig och ärendet ligger hos ARN.

Bilskojare ja det namnet förtjänar han verkligen...
Citera
2021-05-08, 11:20
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billieisback
Hejsan
Min exfru köpte en bil på car center i Bålsta.
Företagsnamn Bålsta car center AB.
Där blev hon lovad 2 månaders garanti på ev fel som skulle dyka upp. Motorlampan började lysa efter ett par dagar och hon åkte dit med bilen.
Åtgärd:dom släckte lampan
Efter ytterligare 2-3 dagar så börjar motorlampan lysa igen. Hon åker dit med bilen och dom byter en givare till motorn.
Efter ytterligare ett par dagar så börjar motorlampan lysa en tredje gång.
Dom kommer överens om att dom ska hämta upp bilen och det tar lite tid så hon hör av sig och undrar när dom ska komma.
Nu börjar dom bli otrevliga och den överenskomna upphämtningen uteblir.
Hon åker ner till mekonomen där hon känner en av mekanikerna och han kör en diagnostik på bilen och det visar sig att det det är problem med ”valvetronic-givare”. Vilket kan bli en dyr reparation om det visar sig att kamkedjan är inblandad.
Är det nån som har erfarenhet av dessa gökar?
Bilens pris låg på 75.000kr så det är ju inte en gammal häck hon köpt. Dom erbjöd henne 45.000kr i inbyte ca 3 veckor efter att hon köpt bilen om hon ville byta till en annan bil.
Lider ni av någon form av självskadebeteende?
Saliba? Vem kommer ens på tanken att köpa något av en sådan?
Citera
2021-05-08, 20:33
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seahawk09

VARNING

Köpte en bil av dem för närmare 70 000, motorn haverarade efter en stund på bilen (en månad) killen hade då släkt alla felkoder mm innan köpet och provningen av bilen, när jag reklamerade felet så säger han att det inte är hans problem, när jag säger att det vist är det så säger han att han ska försöka, 4 försök får han totalt samma sak hela tiden, släcker felkoder och säger bilen är fixad. Tillslut går hela motorn sönder pga hans fiflande, han erbjuder då en ny bil men med avdrag för den första då den är sönder???

Den nya bilen samma sak, fast växellådan, nu vill jag häva köpet enligt kosumentköplagen, vilket han inte går med på, verkstaden konstaterar (denna gång en riktig verkstad) att killen släckt även dessa felkoder. Han säger nu att det är han som bestämmer och inte nån konsumentköplag. Googölar man som man kanske skulle gjort från början men man är alltid för godtrogen, så kommer det upp andra som haft liknande problem.

Så köp INTE bil av denna firma om du vill ha problem eller bli lurad på pengar. Bilen, ja den fick en auktoriserad verkstad laga för över 20 000 kr, kvar står obetald skuld som bilfirman i Västerås är skyldig och ärendet ligger hos ARN.

Den firman föll bort redan i första testet:
https://www.merinfo.se/foretag/Väste...yrelse-koncern
Missade du det?
Citera
2021-06-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vilka bolag har du hittat då?

Jag vet att detta är ett av dom:
E.F cardealing AB
SÖDERBYTORPSGATAN 1
136 67 Vendelsö
https://www.merinfo.se/foretag/E.F-c.../2khf2gm-1w2el
EF cardealing AB verkar stämma. Huvudmannen heter Frank och en Frank förekommer i de inte alltför översvallande recensionerna på Google. Mest 1 stjärnor.

Kul att dåliga recensioner kommenteras med att de inte hittar någon med det Google användarnamnet som köpt bil. De vill alltså att recensenterna ska använda sina riktiga namn medan de själva kör med förnamn och oregistrerade mobiler.
Citera
2021-06-11, 19:53
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMrBrum
Bilgården i Hjärnarp.
Det är en bilskojare helt utan samvete.
Tar noll ansvar och lovar massor.
Vore ju bra om du skrev lite exempel så vi vet vad det handlar om.
Bara att skriva att någon är skojare tillför ingenting.
Citera
2021-06-21, 20:48
Medlem
VoktorDodkas avatar
Inte en varning utan mer en fundering; Den här firman tar ut en "registreringsavgift" på 399:- för varje bil; https://www.blocket.se/butik/automobil-norra-ab-balsta Vad är det för avgift. Den här saaben är t ex i trafik, dvs ingen påställning behövs; https://www.blocket.se/annons/uppsal...150hk/96238600

Finns det en sån avgift eller är det zigenare som driver firman?
Citera
2021-06-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Inte en varning utan mer en fundering; Den här firman tar ut en "registreringsavgift" på 399:- för varje bil; https://www.blocket.se/butik/automobil-norra-ab-balsta Vad är det för avgift. Den här saaben är t ex i trafik, dvs ingen påställning behövs; https://www.blocket.se/annons/uppsal...150hk/96238600

Finns det en sån avgift eller är det zigenare som driver firman?

Har själv funderat på det. Men snarare verkar det vara tvärtom att större/seriösa bilhandlare tar ut den avgiften. Det roliga att man kanske kan lyckas pruta ned en bil från 350K till 315K men avgiften på 395 kr den går inte att förhandla :-). Jag var tvungen att betala avgiften senast jag handlade hos Brandt bil, stor volvoåterförsäljare i Västsverige. Säljaren sa redan innan att avgiften inte går att ta bort, han är väl van att få frågan antar jag.
Citera
2021-07-03, 11:59
Medlem
utan.att.stannas avatar
Varnar för antes bil i segeltorp. Mycket ohjälpsam och ohyffsad när papprena är påskrivna och allvarliga fel visar sig med bilen. Undvik.
Citera
2021-07-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Varnar för antes bil i segeltorp. Mycket ohjälpsam och ohyffsad när papprena är påskrivna och allvarliga fel visar sig med bilen. Undvik.

Da firman inte finns registrerad [iallafall inte som Antes Bil] sa gjorde du inte din hemlaxa.
Citera
2021-07-03, 23:25
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Da firman inte finns registrerad [iallafall inte som Antes Bil] sa gjorde du inte din hemlaxa.
Sedär! Kanske har vi hjälpt någon annan att gå i samma fälla iaf.
Citera
2021-07-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Sedär! Kanske har vi hjälpt någon annan att gå i samma fälla iaf.

Sa kan man ocksa se det.
Mitt misstag kan hjalpa nagon annan att inte bega ett.

Pa hemsidan visas mest gamla langmilare....sadant koper man privat istf att goda en flottig nasare.
Citera
2021-07-25, 20:44
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seahawk09

VARNING

Hade du kollat upp bilfirman innan köpet vilka som står som ansvariga så hade du sluppit detta. Skulle aldrig köpa bil av dessa personer.
En enkel slagning på nätet innan köpet hade besparat dig allt skit. Som köpare kollar man ALLTID upp om man köper från bilfirma.

Förhoppningsvis så lär du dig något av detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in