2021-06-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Kamrat Dadgostar har ju inbjudit Centern och SAP till diskussioner om bostadsbyggande. Enligt min mening behövs ett nytt miljonprogram, men med lite snyggare bostäder än sist.
Ja eller underlätta bygglovsregler för hyreshus samt frigöra statlig mark.
Tror marknaden kan och vill bygga fina hyresområden men ge dom möjligheten.
Citera
2021-06-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Tror många misstog Daddy-GoGo:s väl tilltagna juver för kulor och trodde att, nu jävlar kommer hon ställa krav på svetsarn! Hennes PK där hon med darrande röst krälade i stoftet och bönade och bad Stefan att komma tillbaka fick nog många att vakna till och inse att V, som vanligt, kommer sälja sig billigt.

Också rimligt. Klassisk Danning-Krüeger i så fall.
Citera
2021-06-21, 19:56
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Säger inte att du har fel, men faktum kvarstår. CENTERN och LIBERALERNA valde att svika alliansen och stödja Socialdemokraterna. Det innnebär för mig att jag inte hyser några som helst tvivel om att Annie kan nå en uppgörelse med VPK "för sveriges bästa"
Centern gjorde bara detta under förutsättning att vänstern skulle hållas utanför. Jag tror att om Annie får välja mellan Vänsterpartiet och SD så väljer hon Vänsterpartiet. Men varför jag misstror att vänstern och centern kommer överens handlar om sakpolitik. De vill helt enkelt för olika saker.

Men visst, jag tror ju att centern släpper kravet och på det sättet kommer de ju "överens".
Citera
2021-06-21, 19:57
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Var finns det info om det, eller är det gissningar?

Finns ju endel info - titta på LAS tjaffset med Sjöstedt..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Tror många misstog Daddy-GoGo:s väl tilltagna juver för kulor och trodde att, nu jävlar kommer hon ställa krav på svetsarn! Hennes PK där hon med darrande röst krälade i stoftet och bönade och bad Stefan att komma tillbaka fick nog många att vakna till och inse att V, som vanligt, kommer sälja sig billigt.

Du gick på den lätta finten alltså? Nej under den masken så är ND stenhård och kommer inte att backa en millimeter.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Han kommer bara tjata på Annie tills hon Eventuellt ger med sig. Kallar man det mästerförhandlare?
Stefan måste bytas ut, undrar när S inser det.

Varför skulle de byta ut Löfvén? Vem ska de ha istället?

Ur deras perspektiv är det enda som räknas att de har statsministerposten. Vi får se hur den här rundan slutar men jag misstänker att det blir Löfvén igen till slut.
Citera
2021-06-21, 19:58
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Ja eller underlätta bygglovsregler för hyreshus samt frigöra statlig mark.
Tror marknaden kan och vill bygga fina hyresområden men ge dom möjligheten.

Företag på den sk marknaden kommer förstås att få gräva och bygga, men allmännyttan kan hålla i rodret så det blir ordentligt. Ordning och reda, ut med de privata fastighetskapitalisterna som bara vill profitera på folks boende.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja visst är det sjukt. Hoppas att inga högerväljare slänger bort sina röster på L bara för att de nu säger samma sak som de sagt innan de två senaste valen. Men det finns extremt naiva personer som låter sig luras en, två, tre gånger.
Exakt, L och C har förått oss.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Stämmer inte riktigt va?
"Lägenheter inom nyproduktionsbeståndet utgör nya lägenheter i
rättsligt hänseende. Det är dock inte endast inom nyproduktions-
beståndet som nya lägenheter återfinns. I det befintliga bostads-
beståndet kan den lägenhet som utgör resultatet av konvertering av
lägenhet som använts för annat ändamål eller sammanslagning eller
uppdelning av olika lägenheter utgöra en ny lägenhet. Även en lägen-
het som genomgått omfattande renoveringar kan betraktas som en
ny lägenhet när ombyggnaden är tillräckligt genomgripande
"

Sedan har vi väl sett tillräckligt med privatiseringar där det skulle bli så mycket billigare med en fri marknad, bilprovningen, apoteken och skolan. Blev helt tvärtom.

Och då skall jag meddela att jag är långt ifrån att staten skall pilla för mycket i olika sektorer och marknader.

Sedan får jag lyfta av hatten för V som stod upp för sina väljare på detta sätt. Det betyder ju helt klart att det inte är makten som är viktigaste för dom!

Citerar:

Citat:
Bedömningen av huruvida ombyggnaden är omfattande får göras från fall till
fall
. En lägenhet som genomgått endast enstaka förbättringsåtgärder
kan däremot inte bedömas som ny. När ombyggnadens omfattning
är motiverad till följd av nödvändiga underhållsåtgärder, kan lägenheten inte anses vara ny
trots att åtgärderna i sig hade kunnat motiverat en annorlunda bedömning.
Citera
2021-06-21, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Efter att ha varit borta från tråden sen igår kväll så finner jag en helt ny ton. Från massiv positivitet om vad som kommer bli utfallet till bottenlös tomhet om att det kommer bli samma utfall som tidigare.

Är det Löfven mästerförhandlaren som knäckt energin? Eller något annat?
Jag trodde först på en ny Löfven-regering men jag är tveksam att mästerförhandlaren får ihop det. Ls besked att de inte tänker ingå i ett regeringsunderlag med sossarna, gör att C blir ensamma som borgligt parti att stötta upp sossar och kommunister. Detta i en situation när det ordinarie valet bara är ett år bort.

Det är illa nog att L och C ingick ett avtal med sossarna EN gång, i den förvirrade situationen efter förra valet. Men att C skulle återupprepa sitt svek och åter en gång välja Löfven, det blir svårt att förklara för den som faktiskt är borgerlig i C. Alla vet ju att SD kommer att få många mandat även i nästa val, och att en borgerlig regering inte kommer kunna tillträda utan att förhålla sig till SD. Därmed vet vi att C kommer välja Löfven och kommunisterna även efter nästa val, vad än Annie kan stå och ljuga om i en valrörelse.
Citera
2021-06-21, 20:00
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Nu när C lämnat alliansen så kommer Stefan inte vara lika frikostig. JÖK är död och det kommer C kanske fatta när Stefan berättar. Skulle tro att det blir betydligt fler punkter än 44 som ryker. Och lite nya skatter, och C får sitta vackert vid bordet och förhandla med V och hela gänget. Alternativt för C är att vara själva och då kommer de inte få gehör för en enda fråga. Och jag tror ganska många C väljare drar om de sätter sig med V.

Huvudet på spiken!

Den största förloraren är nog Centern och speciellt då Annie Lööf, då hennes maktbas, att vara tungan på vågen, numera är borta samt det faktum att hon orsakat kaos i såväl i högerblocket som vänsterblocket gjort henne till en paria i bägge läger.

Annie har nog nått vägs ände…
Citera
2021-06-21, 20:00
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fetat: Men V hade ingen makt, det var en del av JÖK, att inge ge V inflytande. Så V har inte riskerat något.

Jo såklart på pappret, men är väl öppna snurrkors mellan S och V i riksdagen. Klart V haft inflytande annars hade Sjöstedt röstat ner det redan efter valet. Tyvärr har ju V även haft historiken av att bli totalt överkörda av S då dom ändå röstat med S. Men det var det visst slut med num
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in