Citat:
Ursprungligen postat av
Baradino
Efter att ha varit borta från tråden sen igår kväll så finner jag en helt ny ton. Från massiv positivitet om vad som kommer bli utfallet till bottenlös tomhet om att det kommer bli samma utfall som tidigare.
Är det Löfven mästerförhandlaren som knäckt energin? Eller något annat?
Jag trodde först på en ny Löfven-regering men jag är tveksam att mästerförhandlaren får ihop det. Ls besked att de inte tänker ingå i ett regeringsunderlag med sossarna, gör att C blir ensamma som borgligt parti att stötta upp sossar och kommunister. Detta i en situation när det ordinarie valet bara är ett år bort.
Det är illa nog att L och C ingick ett avtal med sossarna
EN gång, i den förvirrade situationen efter förra valet. Men att C skulle återupprepa sitt svek och åter en gång välja Löfven, det blir svårt att förklara för den som faktiskt är borgerlig i C. Alla vet ju att SD kommer att få många mandat även i nästa val, och att en borgerlig regering inte kommer kunna tillträda utan att förhålla sig till SD. Därmed vet vi att C kommer välja Löfven och kommunisterna även efter nästa val, vad än Annie kan stå och ljuga om i en valrörelse.