Citat:
Ursprungligen postat av
gofigur
Allmännyttan är vår största ägare av hyreslägenheter. Pengarna från hyran kommer det allmänna tillgodo.
Pamparna kan man alltid beskatta och pengarna kommer tillbaka där också.
Blev finlands fastighetspampar så rika av marknadshyrorna som infördes?
Jag förstår att innerstadsborna med billiga hyror som subventioneras blir rädda att mista sina privilegier om det beslutas om marknadshyror även i befintliga beståndet.
Stackars Öfvremalmbrats och Södermalmshipsters med köpta svartkontrakt.

Orkar inte dra hela politiska harangen igen.
Men rent praktiskt. Sverige har väl flest singelhushåll i EU kanske rentav världen.
Hur skall alla dessa betala en flera tusen kr höjd hyra? De som dessutom inte ens har rätt till bostadsbidrag (om de inte har barn)…. Det är en ekvation som inte går ihop! När många redan ligger på smärtgränsen av vad som går att klara av att betala i hyra.
Och nej nu talar jag inte om innerstan. Utan såväl närförort som ytterförort också, i Sthlm.
Ska man verkligen tvinga folk i tusental från hus och hem helt plötsligt. Vad är det för j-a välfärdsstat! Horribelt.
Nej. Rätt agerat av V. Hoppas det blir extraval. Så att V får utveckla sina argument kring detta och att det fortsatt blir en het fråga. Har för mig att typ runt 75-80% av svenskar är emot marknadshyror. Så inte mer än rätt att folket får säga sitt. Egentligen borde man ha en folkomröstning också.