2021-06-21, 18:53
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Man får bygga först, införa marknadshyrorna därefter.

Blir inga marknadshyror. Vi får tacka borgarna för att de röstade med Dadgostar för att fälla marknadshyrorna. Denna fråga lär inte komma tillbaks på mycket länge.
Citera
2021-06-21, 18:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Blir inga marknadshyror. Vi får tacka borgarna för att de röstade med Dadgostar för att fälla marknadshyrorna. Denna fråga lär inte komma tillbaks på mycket länge.

Nej, det dröjer till det blir en regering utan röda inslag.
Citera
2021-06-21, 18:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag har inte läst hela förslaget, utan pratar mer generellt om att vi snart måste påbörja processen mot maknadshyror.
Men inte så här.
Citera
2021-06-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nej tack. Hon har gjort sitt nu, och kan tyna bort tillsammans med sitt parti. Mer inflytande till V är det sämsta som skulle kunna hända Sverige. De är knee-deep i identitetspolitik.

Kan fortfarande komma någon otäck backlash från allt detta.
Jag tror inte hon tillhör identitets sidan av V, hade varit mera orolig om Rossana Dinamarca blivit
partiledare
Citera
2021-06-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Hur är det en militärkupp om militären endast lyder grundlagen och säkerställer ordning och reda mot en ensam maktfullkomlig politiker? Löfven skulle inte ens fängslas. Han skulle bara bli av med sina befogenheter. Inte svårare än så.
Var i grundlagen står det att militären har sådana befogenheter?
DU HÅLLER JU MED MIG om att grundlagen är en chimär som ingen bryr sig om!
Det du inte fattar att svenskt rättsväsende och svensk militär och hela svenska folket är totalt maktlös och likgiltig. Du väljer att hålla dig dum och vägra fatta att det enda våldskapital och den enda politiska vilja som existerar i Sverige idag är islamisterna. Så det är DE som med våld tar makten hära. Se islamisternas historia för många många exempel på det. Även när de har mött sekulärt militärt och folkligt motstånd, vilket de helt och hållet slipper i Sverige idag.
Citera
2021-06-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Nej den lär dröja men att inte göra något åt bostadsmarknaden är en tickande bomb.
Synd att MP har haft taktpinnen och misslyckats totalt.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Helena Lindahl tryckte på gult idag 21 juni liksom alla andra centerpartister utom frånvarande Lars Thomsson.

https://www.riksdagen.se/globalassets/210621-voteringsresultat-misstroende.pdf

Så du menar att SVTs artikel är hittepå?

Citat:
”Jag kan inte stoppa Löfven från att bli vald, men han är inte och kommer aldrig att bli min statsminister. Därför är det för mig självklart att inte stödja hans fortsatta regerande”, skriver Lindahl.

Lööf visste om beslutet
Centerns partiledare Annie Lööf var medveten om att en partikamrat skulle gå emot partipiskan.
https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartist-rostade-nej-till-lofven

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Innan du anklagar andra för att ljuga bör du kanske notera att det inte längre är 2019. Idag avstod mycket riktigt samtliga närvarande centerpartister.
Edit: My bad, fel av mig, tack för infon, ber om ursäkt. Då är Centern enade.
Senast redigerad av Passepartout 2021-06-21 kl. 19:04.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Hon skulle fråga någon av dessa

- Ni nämnde att den här punkten är oviktig och bara handlar om mindre än 1% av alla lägenheter, varför är ni villiga att låta regeringen falla för en punkt som inte betyder något?

- Varför är ni förvånade att vänstern riktar misstroendeförklaring, när de redan lovade det för 2,5 år sedan om man går framåt med marknadshyror?

- Ni nämner pandemi och ekonomisk kris, varför kan man inte skjuta upp denna fråga till efter pandemin?

- Varför betyder det en kris när folket får säga sitt i ett eventuellt extra val?
Det jag tänker mig är att det blir en del rundgång och politikersvar
1. Det är väl samma svar som han öppnade med: "Vi tycker vi har gjort en rimlig kompromiss här som V borde acceptera. Det är flera partier med här och vi måste förhålla oss till alla"
2. "V hade som krav att få förhandla fram det hela, vi gav dom det. Nu vill de ha mer"
3. "Vi vill gjärna skjuta upp frågan men V vill inte det"
4. "Du sa ju nyss själv i fråga 3att det känns sisådär att fälla en regering mitt i en pandemi"

Inte för att på nåt vis försvara Socialdemokraterna.

Men menar bara att det snabbt går i cirklar tillbaka till samma svar som innan.
Citera
2021-06-21, 18:57
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför skulle hon inte kunna göra det.
M sätter sig i knäet på V. Bara någon dag efter att UK förklarat att M INTE skulle vara nyttig idiot åt V.

Det är väl tvärtom en väl motiverad kommentar.

Vad då sätter sig i knäet på? Det enda dom gjort är att vara överens om att man inte har förtroende för Löfven?

Det är ju hon som radat upp en massa krav på en S ledd regering, som med stöd av mp och v skulle försöka driva igenom effektiv politik i riksdagen. Det är ju hon som klivit över mittstrecket och sällat sig till samma skara hon öste ovilja över innan förra valet. Snacka om ohelig allians.
Citera
2021-06-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja fast tiderna förändras sakta men säkert. Lööf är fast i år typ 2017 års politik. Nu är det 2021 och SD är i princip normaliserade. Det håller inte med SD-hat längre. Alla känner någon SD:are och vet att SD:are är som folk är mest.
Ja, det går inte att låtsas vara någorlunda klok och fortfarande svamla om att mer än en femtedel av svenskar är rasistnazistfascister. Gick sisådär att måla SD:are som det när de var ett litet parti, men nu är de alldeles för stora för samma taktik.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Nej den lär dröja men att inte göra något åt bostadsmarknaden är en tickande bomb.
Synd att MP har haft taktpinnen och misslyckats totalt.

Det kommer bli panikåtgärder med nya attefallsförslag, avdrag för uthyrning av delar av bostad och mer vinster vid andrahandsuthyrning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Håller islamister om ryggen är nog det värsta. Obegripligt.

70-80% av muslimer röstar S, väldigt (!) viktig väljargrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in