2021-06-21, 18:20
Bannlyst
S+MP+V+C har 174 mandat. Allt kommer hänga på Kakabaveh om Löfven ens kommer kunna ha en chans om C och V mot all förmodan ens börjar kompromissa.
Citera
2021-06-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
och om C återgår till det "borgerliga lägret", vart går då C:s väljare? dessa är ju som bekant inte bönder längre, utan multikulturalister, hudingar och invandringsliberaler. dagens politiska verklighet är i mångt och mycket bunden till att nya väljargrupper stödjer gamla partier.

En stor del av C:s väljare verkar ju rösta på C för att Annie är emot SD. Annie bedriver ju politik som inte ens hennes röstare önskar (t.ex. marknadshyror). Om hon kan tänka sig att plötsligt samarbeta med SD försvinner väl hälften av C:s röster.
Citera
2021-06-21, 18:21
Medlem
KalleNixons avatar
Definitionen på cynism är att tro andra människor har de lägsta och fulaste motiv. Alltså är Löfven cynisk. Han fiskar röster från en medelklass som han tror är så egoistisk att de föredrar en extra betald ledig vecka framför att de inser att 32 miljarder behövs bättre i äldrevård och sjukvård mm. Det säger en hel del om politikers människosyn, deras syn på alla som inte hör till politisk elit, väljarna ses som dumma får som går att manipulera. Löfven kan helt enkelt inte föreställa sig att väljare ska säga att de inte behöver familjevecka utan hellre ser att 32 miljarder går till andra som bättre behöver det
Citera
2021-06-21, 18:22
Medlem
Är det egentligen så besvärligt läge? Lööf kommer ta ett Vinnie Jones grepp om Stefans testiklar och viska ömt i hans öra om en ministerpost för att glömma punkt 44. V kommer bli nöjda, rödtotten kommer få en klapp på huvudet av Bilderberg gruppen och L samt MP har inget förhandlingsutrymme med sitt låga väljarstöd bara att vara nöjda med att få sitta kvar i riksdagen ett år till.
Citera
2021-06-21, 18:23
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
och om C återgår till det "borgerliga lägret", vart går då C:s väljare? dessa är ju som bekant inte bönder längre, utan multikulturalister, hudingar och invandringsliberaler. dagens politiska verklighet är i mångt och mycket bunden till att nya väljargrupper stödjer gamla partier.

Det kan vara färre multikulturalister och hbtq-förespråkare som röstar på Centern än vad man tror, tar tid innan poletten trillar ner för äldre väljare.

Jonny Cato, migrationspolitisk hbtq talesperson i centertoppen är ett tydligt exempel på hur partiet spårat ur. Samma med Mp som totalt förlorat kompassen in i identitetspolitiska vindlingar (förenat med en utopisk miljöpolitik som saknar verklighetsförankring).
Senast redigerad av Passepartout 2021-06-21 kl. 18:31.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag tycker att nuvarande riksdag skall ändra grundlagen med syfte att ersätta extraval och ordinarie val med ett nyval. D.v.s. att genom ett nyval väljs en ny riksdag för kommande fyra efterföljande år från nyvalsdagen.

Att en nyvald riksdag genom extraval röstar för att vidimera grundlagsändringen.

Sverige behöver inga kommande talmansrundor, Sverige behöver välja en ny riksdag!
Det säger allt om Sverige att våra grundlagsfäder inte tänkte på detta. I alla andra länder har man nyval för att slippa dessa idiotiska situationer med ett extra val som kanske står alldeles för nära ett ordinarie fast val.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag kan inte garantera det här, då det kan vara överdrifter, missförstånd, "hittepå", and what have you. Men det kan vara sant också.

Vad jag mer fick höra var att V inte hade räknat med att Lib skulle lämna JÖKen och att detta hade skärrat upp Nooshi rejält. Inte för att jag förstår varför just detta skulle gripa henne så.

Min fråga kvarstår - eftersom JAG SJÄLV vill bedöma sanningshalten i vad jag hört - om det var någon som såg presskonferensen och om hon verkade konstig.

Skulle inte tro det. Dadgostar vet exakt vad hon gör. Låt mig exemplifiera det från twitter:

Nabila Abdul Fattah:

En sak ska ni veta om
‪@dadgostarnooshi‬ Hon må kunna mycket om mycket. Men när det kommer till bostadsfrågan i Sverige är hon på topp. Jag har sett henne göra köttfärs av folk när det pratas bostäder sen 2013. Det var HON som ställde sig upp i en matsal i Alby

Och meddelade boenden om att det finns alternativ till att kommunen säljer ut folks bostäder. Det var hon som slogs emot beslutet internt i kommunen och Botkyrkabyggen.

Och det var hon som när hon ställde sig upp och synade lögnerna som vi kände inspirationen till att starta Alby är inte till salu.

Vem va hon då? Ingen sådär, men bostäder kunde hon som the back of her hand. Den här diskussionen är en jävla barnlek för henne.
Citera
2021-06-21, 18:24
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det absolut härligaste är att se hur bitter Strandhäll är på twitter.
Bästa tjejgänget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Gick på bolaget idag och köpte mig en Taittinger Comtes de Champagne samt en flaska rom Plantation 20th Anniversary XO Barbados. Här ska det firas att Svetsaren är borta.

Det roligaste är att Sossarna har C och V som vänner kvar och C kan inte acceptera V vilket gör att dom skjuter sig själva i foten.
Nyval och S hamnar under 20% samt C lär rasa. V och SD kommer gå framåt. Nu är det bara en tidsfråga innan SD är största parti. För det finns väl inget alternativ än nyval?

Lägga en röst på SD är en röst rakt ner i sjön då inget parti vill ha med gruppen att göra. Däremot om folket vill ha en ny regering så är det endast M man ska rösta på. Lärde mig det förra valet då trots sina 19% så fick de ingen talan alls men partier som L och MP som knappt kommer upp i 4% spärren får gärna va med och styra. Svensk politk aså. Sämsta i Europa.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ghooleh
Är det egentligen så besvärligt läge? Lööf kommer ta ett Vinnie Jones grepp om Stefans testiklar och viska ömt i hans öra om en ministerpost för att glömma punkt 44. V kommer bli nöjda, rödtotten kommer få en klapp på huvudet av Bilderberg gruppen och L samt MP har inget förhandlingsutrymme med sitt låga väljarstöd bara att vara nöjda med att få sitta kvar i riksdagen ett år till.
Går inte. C vill inte sitta i regeringen.
Citera
2021-06-21, 18:25
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vem var det. Jag har inte hört talas om det trots att jag följt rapporteringen.

Helena Lindahl
https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartist-rostade-nej-till-lofven
Citera
2021-06-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
S+MP+V+C har 174 mandat. Allt kommer hänga på Kakabaveh om Löfven ens kommer kunna ha en chans om C och V mot all förmodan ens börjar kompromissa.

Hon förvirrar mig lite. Vad jag läst är hon emot hedersvåld och islamism, så vänstern sparkade ut henne. Men ändå så röstar hon emot SD fast honv erkar dela deras åsikter? Man blir minst sagt förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in