2021-06-21, 18:01
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag gillar sådana här små iakttagelser. De säger ofta mer än man tror. Det är väl klart att C är välkomna tillbaks till det borgerliga lägret om de accepterar att få det elaka epitetet "höger" på sig och även accepterar att få stöd från SD. Allt är möjligt. I värsta fall får väl Annie Lööf avgå. Hon har låst fast sig för mycket i 2017 års politiska verklighet.

och om C återgår till det "borgerliga lägret", vart går då C:s väljare? dessa är ju som bekant inte bönder längre, utan multikulturalister, hudingar och invandringsliberaler. dagens politiska verklighet är i mångt och mycket bunden till att nya väljargrupper stödjer gamla partier.
Citera
2021-06-21, 18:02
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det finns visst alternativ. Stefan Löfven kommer bli statsminister igen.

Jag har ju svårt att se det om det blir nyval. Motståndarna kommer visa allt som de lovat och inte funkat. Svenskarna kommer överge sossarna mer och mer. Jag är säker på att Löfven inte kommer få den makten igen vid nyval.
Citera
2021-06-21, 18:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hittepå från dig, insidan av din kreativa hjärnhalva. Nooshi har inte agerat själv, hon har hela sitt parti bakom sig och hon är inte en liten ficka.

Jag kan inte garantera det här, då det kan vara överdrifter, missförstånd, "hittepå", and what have you. Men det kan vara sant också.

Vad jag mer fick höra var att V inte hade räknat med att Lib skulle lämna JÖKen och att detta hade skärrat upp Nooshi rejält. Inte för att jag förstår varför just detta skulle gripa henne så.

Min fråga kvarstår - eftersom JAG SJÄLV vill bedöma sanningshalten i vad jag hört - om det var någon som såg presskonferensen och om hon verkade konstig.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Lite "from the inside":

Dadgostar blev mycket skärrad tidigare idag:

"Vad har jag ställt till med?"

Vs viktigaste uppgift är enligt dem själva att hålla borta en "konservativ regering stödd på nationalistiska krafter". När man nu har drivit fram misstroendet kan det ju mycket väl bli så att det blir nyval - vilket gör att just detta kan bli vad som händer. Hennes stora popularitet just nu riskerar nämligen att sänka MP helt under fyraprocentsgränsen om det blir val inom kort.

Alltså: Vi ska, typ, se till att det inte blir marknadshyror, men resultatet blev att vi fick en högerregering med Åkesson som migrationsminister.

Det där stressar V något enormt just nu och Nooshi lär ha hållit på att få ett bryt innan presskonferensen tidigare idag. Jag missade den - var det någon som såg den och verkade hon konstig på något sätt?
Låter som hittepå faktiskt. Visst kan vi få en borgerlig regering av detta men V kommer nog att gå framåt rejält och Nooshis ställning starkare vid ett extra val t.ex. Och kanske mer att säga till om faktiskt. T.o.m. överta rollen från S som en stark kraft på vänstersidan.
Citera
Medlem
BIB3ls avatar
261 är svaret på din fråga.

Myndighetsaktivism med vanliga ord.
Citera
2021-06-21, 18:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du spekulerar i att Lööf spräcker C beroende på vad hon hittar på den kommande veckan? Det är inte helt otippat. Måste finnas några med maktambitioner inom C som ser sin chans om hon dumpar JÖKen och samarbetar med V t.ex. Eller om hon framstår som oregerlig.

Det vore i så fall för bra för att vara sant. Att en centerpartist röstade mot partilinjen och tryckte på grön istället för gul knapp idag betyder att det finns minst en centerpartist i riksdagen som inte ställer upp på Lööfs direktiv. Finns det flera?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det är nog stor risk att du tar ut vinsten i förskott. Löfven är nog inte så lätt att bli av med, är jag rädd.

Möjligt men jag känner mig trygg, för det blir svårt för Svetsaren att förklara alla rutna löften.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Men ska man ha en riktig marknadsekonomi, så kan man inte ha en massa bidrag. Det blir ju helt skevt. Inte heller en massa avdrag. Antingen eller. Eller just ja...Det är ju den socialdemokratiska modellen vi har haft i evigheter. Det är först nu vi börjar se effekterna, då vi importerat så många tärande. Systemet är inte designat för detta.

Nej, vi måste börja bygga om systemet.
Citera
2021-06-21, 18:05
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Jo, det finns förhalning och nya talmansrundor !

En besvärlig fråga skjuts på framtiden som brukligt är ! Det är sossarnas specialgren.

Fira snabbt , för svetsaren dyker snart upp igen !

Det vet jag men jag kan inte se en lösning på talmansrundor. Jag firar detta som första stora steg i att vi måste byta ut den svagaste regeringen vi haft någonsin.
Citera
2021-06-21, 18:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Alternativet till nyval är Lööfven II: Nu ännu mer dimma.

Löfven III
Citera
2021-06-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det vore i så fall för bra för att vara sant. Att en centerpartist röstade mot partilinjen och tryckte på grön istället för gul knapp idag betyder att det finns minst en centerpartist i riksdagen som inte ställer upp på Lööfs direktiv. Finns det flera?
Vem var det. Jag har inte hört talas om det trots att jag följt rapporteringen.
Citera
2021-06-21, 18:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Det bygger ju på fakta, om man ser på verkliga exempel i andra länder, vad det generellt leder till. Även utan verkliga exempel i andra länder, skulle nog den normalbegåvade kunna räkna ut vad det leder till, på kortare eller något längre sikt.

”Så länge det finns bostadsbidrag”. Ja här är det knäckfrågan: Ska vi skattebetalare alltså betala enorma bostadsbidrag å de mindre bemedlades vägnar, så att de skall kunna bo i lägenheter som kostar 20-25 K per månad? Allt för att fastighetspampar skall kunna sko sig (ännu mer) på oss, vanligt folk som jobbar, via skattsedeln….

Dvs en familj behöver typ galna 6.000-10.000 kr i bostadsbidrag varje månad för att ens kunna bo. Detta betalas via skattsedeln av oss andra, åt fastighetsägarna.

Det är i princip detta, eller trailer parks.

Jag går med V och säger nej till hela vansinnet och att det var 100% rätt att rösta bort denna galenskap!

Nu är det bara hoppas att S lägger maktbegäret åt sidan och låter folket ha ett extraval.

Fast hela marknaden skulle må bra av både marknadshyror och samtidigt ett ökat bestånd av bostäder ägda av allmännyttan. Bygger kommunala bostadsbolag mer så kommer inte byggherrarna kunna mjölka ut extremhyror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in