2021-06-21, 17:50
Medlem
EBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigtew
Varför inte? Du har inte följt opinionen?
De ligger klart över spärren. Runt 5.5% om jag inte minns fel. Lägg därtill lite stödröster.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Undrar vilket stöd Annie Lööf har i sitt parti? Hur har pedofilavslöjandena hos en rad politiska företrädare + Federleyaffären påverkat?

Jag tror det mumlas i partileden lite här och där. Ska C nu knytas ännu hårdare till statskramarna i S-V-MP? Det finns val ändå lite bondelynne kvar i centern. Att stå på egna ben och att vara sin egen lyckas smed?
Citera
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drebin
Verkligen! Lite ironiskt att hon citerar Tage Erlander från 1962.

Någon som hann uppfatta vilket tal det var hon refererade till?
Det var inget tal, utan boken Valfrihetens samhälle.
Citera
2021-06-21, 17:51
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
https://sverigesradio.se/kanal.aspx?programid=3632

Lyssnar på P1 och intervju med Centerns partisekreterare, som pratar om att söka stöd hos ”den breda mitten”.
Hur bred är den? Centerns 10%?

De ser mitten som alla partier i riksdagen förutom V och SD där C kan ha statsministerposten.
Citera
2021-06-21, 17:52
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Man undrar om han rent av är onykter som han babblar i nattmössan.

Det är tydligt att Mp är ute i kylan hos public service, reportern närmast fräser mot Bolund. Kan bara minnas att jag hört liknande tonläge när SD-företrädare tidigare intervjuats.

Oproffsigt av reportern. Även om han anser Bolund vara hopplös.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Låter som att det blir en del, men långt ifrån alla renoveringar som kan påverkas.
Vad jag förstår kan det göras med vilken lägenhet som helst som blir tillgänglig där inte kontraktsöverlåtelse enl. hyreslagen sker (byte, dödsbo och liknande).

Vad tror du? Hyresvärden kan helt plötsligt dubbla eller tredubbla hyran beroende på efterfrågan efter en "totalrenovering". Gissar att det kommer att avgöras i HD vad det innebär ganska så snart efter lagens genomförande och att man får ett "riktmärke" att rätta sig efter.

Nej, det här är ett fulspel från C och Annie Lööf beställd av näringslivet.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Det bygger ju på fakta, om man ser på verkliga exempel i andra länder, vad det generellt leder till. Även utan verkliga exempel i andra länder, skulle nog den normalbegåvade kunna räkna ut vad det leder till, på kortare eller något längre sikt.

”Så länge det finns bostadsbidrag”. Ja här är det knäckfrågan: Ska vi skattebetalare alltså betala enorma bostadsbidrag å de mindre bemedlades vägnar, så att de skall kunna bo i lägenheter som kostar 20-25 K per månad? Allt för att fastighetspampar skall kunna sko sig (ännu mer) på oss, vanligt folk som jobbar, via skattsedeln….

Dvs en familj behöver typ galna 6.000-10.000 kr i bostadsbidrag varje månad för att ens kunna bo. Detta betalas via skattsedeln av oss andra, åt fastighetsägarna.

Det är i princip detta, eller trailer parks.

Jag går med V och säger nej till hela vansinnet och att det var 100% rätt att rösta bort denna galenskap!

Nu är det bara hoppas att S lägger maktbegäret åt sidan och låter folket ha ett extraval.

Jag säger nej till bostadsbidrag.
Hunger o kyla har format den nordiska självständige bondens mentalitet.

Klarar man inte mat på bordet o tak över huvudet så är det bäst att flytta dit vart man kan få det.

Bostadsbidrag o försörjningsstöd är temporära livlinor. Inte grunden för en ansvarslös livsstil.
Citera
2021-06-21, 17:53
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Lite "from the inside":

Dadgostar blev mycket skärrad tidigare idag:

"Vad har jag ställt till med?"

Vs viktigaste uppgift är enligt dem själva att hålla borta en "konservativ regering stödd på nationalistiska krafter". När man nu har drivit fram misstroendet kan det ju mycket väl bli så att det blir nyval - vilket gör att just detta kan bli vad som händer. Hennes stora popularitet just nu riskerar nämligen att sänka MP helt under fyraprocentsgränsen om det blir val inom kort.

Alltså: Vi ska, typ, se till att det inte blir marknadshyror, men resultatet blev att vi fick en högerregering med Åkesson som migrationsminister.

Det där stressar V något enormt just nu och Nooshi lär ha hållit på att få ett bryt innan presskonferensen tidigare idag. Jag missade den - var det någon som såg den och verkade hon konstig på något sätt?
Hon är kvinna och kan bara känna och inte tänka 5 dagar framåt. Hon kommer naturligtvis att somna gråtande flera kvällar när hon inser att hon initierat Sparken av en statsminister för första gången i svensk historia. Självklart ändras Sverige när vi får kvinnliga partiledare.

Ironiskt nog var det en känslosam icke-resonerande person som krävdes för att stoppa JÖK-helvetet.

Jag kan göra samma inlägg om Lööf. Hon kommer naturligtvis inte att samarbeta, inte att vika sig, inte att samtala, inte att resonera. Hon är kvinna och lagarbete är inte precis hennes hemmaplan. Hon går på sin ryggmärgsreflex som hennes pappa lärde henne när hon växte upp i Småland.

Vet inte om det står tidigare i tråden, men Dadgostars första möte med politiken, enligt en artikel i Expressen, var när hon som ung manade Nej till att sälja ett stort hyresbestånd i någon invandrarförort. Exakt det här är hennes grej, nu och för evigt. Just exakt detta är hennes hjärtefråga och därför har hon gjort detta. Det borde JÖKen-gänget ha listat ut.
Senast redigerad av Paris24 2021-06-21 kl. 17:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
https://sverigesradio.se/kanal.aspx?programid=3632

Lyssnar på P1 och intervju med Centerns partisekreterare, som pratar om att söka stöd hos ”den breda mitten”.
Hur bred är den? Centerns 10%?

”Breda mitten” fick 8,6 % i valet 2018.

91,4 % av svenska folket vill alltså inte Annie Lööfs mittenpolitik !!
Citera
Medlem
Wajis avatar
Gick på bolaget idag och köpte mig en Taittinger Comtes de Champagne samt en flaska rom Plantation 20th Anniversary XO Barbados. Här ska det firas att Svetsaren är borta.

Det roligaste är att Sossarna har C och V som vänner kvar och C kan inte acceptera V vilket gör att dom skjuter sig själva i foten.
Nyval och S hamnar under 20% samt C lär rasa. V och SD kommer gå framåt. Nu är det bara en tidsfråga innan SD är största parti. För det finns väl inget alternativ än nyval?
Citera
2021-06-21, 17:56
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Gick på bolaget idag och köpte mig en Taittinger Comtes de Champagne samt en flaska rom Plantation 20th Anniversary XO Barbados. Här ska det firas att Svetsaren är borta.

Det roligaste är att Sossarna har C och V som vänner kvar och C kan inte acceptera V vilket gör att dom skjuter sig själva i foten.
Nyval och S hamnar under 20% samt C lär rasa. V och SD kommer gå framåt. Nu är det bara en tidsfråga innan SD är största parti. För det finns väl inget alternativ än nyval?
Det finns visst alternativ. Stefan Löfven kommer bli statsminister igen.
Citera
2021-06-21, 17:57
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji

Det är nog stor risk att du tar ut vinsten i förskott. Löfven är nog inte så lätt att bli av med, är jag rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in