Citat:
Ursprungligen postat av
Ken Dryden
Lite "from the inside":
Dadgostar blev mycket skärrad tidigare idag:
"Vad har jag ställt till med?"
Vs viktigaste uppgift är enligt dem själva att hålla borta en "konservativ regering stödd på nationalistiska krafter". När man nu har drivit fram misstroendet kan det ju mycket väl bli så att det blir nyval - vilket gör att just detta kan bli vad som händer. Hennes stora popularitet just nu riskerar nämligen att sänka MP helt under fyraprocentsgränsen om det blir val inom kort.
Alltså: Vi ska, typ, se till att det inte blir marknadshyror, men resultatet blev att vi fick en högerregering med Åkesson som migrationsminister.
Det där stressar V något enormt just nu och Nooshi lär ha hållit på att få ett bryt innan presskonferensen tidigare idag. Jag missade den - var det någon som såg den och verkade hon konstig på något sätt?
Hon är kvinna och kan bara känna och inte tänka 5 dagar framåt. Hon kommer naturligtvis att somna gråtande flera kvällar när hon inser att hon initierat Sparken av en statsminister för första gången i svensk historia. Självklart ändras Sverige när vi får kvinnliga partiledare.
Ironiskt nog var det en känslosam icke-resonerande person som krävdes för att stoppa JÖK-helvetet.
Jag kan göra samma inlägg om Lööf. Hon kommer naturligtvis inte att samarbeta, inte att vika sig, inte att samtala, inte att resonera. Hon är kvinna och lagarbete är inte precis hennes hemmaplan. Hon går på sin ryggmärgsreflex som hennes pappa lärde henne när hon växte upp i Småland.
Vet inte om det står tidigare i tråden, men Dadgostars första möte med politiken, enligt en artikel i Expressen, var när hon som ung manade Nej till att sälja ett stort hyresbestånd i någon invandrarförort. Exakt det här är hennes grej, nu och för evigt. Just exakt detta är hennes hjärtefråga och därför har hon gjort detta. Det borde JÖKen-gänget ha listat ut.