Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Hm, ditt resonemang är således att väljarna ser att V kämpar hårt för att behålla gammal Sovjet-politik. Och det skulle göra att folk säger till varandra att "jo, men Sovjet och Stalin var bra. Låt oss rösta på V".
Jag vill inte göra mig till tolk för hur väljarna gör, men är inte helt övertygad om det händelseförloppet.
Du har flera ggr fått förklarat för dig att C skiter i V.
Vad skulle du själv säga är orsaken till att du inte kan ta in den informationen.
Jag har levererat logik. Du har levererat svammel och personangrepp.
Tja, det har jag förklarat flera ggr så att en lågstadieelev kan förstå.
Det där är ju förklarat 50-11 ggr. Vad hindrar dig att ta emot informationen?
Säger S att vi avser följa avtalet. Då kommer C+L släppa fram Löfven. Och V rimligen stoppa Löfven.
Säger S att de inte tänker följa avtalet får dom röster från V men stoppas av C+L.
Ett barn kan förstå detta.
UK kan ta sig igenom riksdagen OM, notera nu OM UK kan hala fram ett tillräckligt bra avtal till C.
(Finns lite fler om också).
En försvårande omständighet för UK är att han måste dras med Ebba som ständigt trampar i klaveret.
Men jag skulle tro att Lööf är väldig professionell och ignorerar Ebbas beteende. Och snarare beklagar att UK måste dras med henne.
Ljuger opinionsmätningarna? Att V företräder arbetarrörelsen istället för S har V mycket att vinna på.
C kan skita i V hur mycket de vill. Men nu vet vi att V inte kommer acceptera att ett nytt januariavtal ens kommer till stånd. Man är inget dörrmatteparti längre. Så vad är centerns strategi för att få igenom ett nytt januariavtal som har majoritet i riksdagen?
Förklara igen då, för uppenbarligen har du ingen förmåga att argumentera för din sak. Vid ett extra val kan M/KD/SD få majoritet om MP och L åker ur vilket är fullt möjligt. Du säger att det inte är möjligt vilket är skevt.
Säger S att de ska följa avtalet så kommer V rösta ner avtalet. Och då kan inte centern göra ett skit.
UK är inte i beroendeposition till C. UK gör helt rätt som går all in med SD och försöker säkra majoritet med SD i ett framtida val. Att samarbeta med massinvandringspartiet C vore politiskt självmord för M. Dessutom kommer aldrig M och C få ett majoritetsunderlag i riksdagen.
Lööf professionell? Hon har ju blivit grundlurad. Låtit stefan glassa som statsminister i 2,5 samtidigt som Januariavtalet bryts nu på måndag.