2021-06-20, 21:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Läkare har inte högre intelligens än övriga befolkningen. Läkare kan vem som helst bli det är bara att kunna läsa. Einstein var rimligt intelligent, han kunde saker utan att lära dem, han liksom insåg hur det fungerar.

Normalbegåvning, disciplin och motivation torde man komma långt med.
Citera
2021-06-20, 21:40
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Normalbegåvning, disciplin och motivation torde man komma långt med.
Absolut.
Citera
2021-06-21, 00:52
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Vet du hur otroligt mycket tid, resurser och pengar samhället lägger på gängkriminaliteten? På att "det skjuts på män och pojkar precis hela tiden och varje dag"?

Och invandrarna duger tydligen när man ska göra en poäng av "mäns våld mot kvinnor".....

Både samtyckeslagen och sexköpslagen skyddar pojkar och män också. Många pojkar/män säljer sex. Pojkar och män blir också våldtagna.
Nu låter det precis som att du anser att man ska låta dem vara, så slutar de av sig själva?

Alltså, jag vet ju att det finns tjejer som har problem med allt möjligt, som "ingenting att ha på sig", "sitter den här tröjan bra" och "vad ska jag ha på mig inför nästa dejt", ska jag skaffa fillers, eller större bröst? Eller kan jag anmäla killen som lovade ringa och inte gjorde det för våldtäkt eller nåt, ett halvår senare för att man suttit och väntat i onödan vid sin telefon?

Tjejer har massor av problem. Måste vi lägga så mycket resurser på män och pojkar hela tiden?
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-06-21 kl. 00:54.
Citera
2021-06-21, 04:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nu låter det precis som att du anser att man ska låta dem vara, så slutar de av sig själva?

Alltså, jag vet ju att det finns tjejer som har problem med allt möjligt, som "ingenting att ha på sig", "sitter den här tröjan bra" och "vad ska jag ha på mig inför nästa dejt", ska jag skaffa fillers, eller större bröst? Eller kan jag anmäla killen som lovade ringa och inte gjorde det för våldtäkt eller nåt, ett halvår senare för att man suttit och väntat i onödan vid sin telefon?

Tjejer har massor av problem. Måste vi lägga så mycket resurser på män och pojkar hela tiden?

Jeez.. alltid lika överdramatisk.

Du borde ta 3 djupa andetag och köra en "aoommm" innan du läser inlägg här på forumet. Du är så lättkränkt att det blir ett hinder för dig, som hämmar din läsförståelse.

Läs igenom konversationen du svarade på igen. Ingen sa att man skulle sluta lägga resurser på män och pojkar eller låta gängen härja fritt i förhoppningen att de lägger av av sig själva.
Citera
2021-06-21, 14:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Men det var ju förfan DU som klagade på att det fokuserades för mycket på "mäns våld mot kvinnor" och för lite på att "män och pojkar skjuts ihjäl varje dag hela tiden"

Ffs mannen få grepp om dig själv!..... Alltså.

Och sen en lång jävla utläggning om tjejers påstådda fåfänga? Som om alla tjejer nu helt plötsligt är en och samma individ. Eller som om kvinnor som blivit misshandlade och/eller våldtagna av partner bara är fåfängda tonårstjejer som lever i nån rosa fluffvärld. Har du koll på vad du diskuterar egentligen?
Senast redigerad av Jenny9 2021-06-21 kl. 14:53.
Citera
2021-06-21, 14:49
Medlem
BIB3ls avatar
Gäller det även kvinnors våldsbrott mot kvinnor?
Citera
2021-06-21, 17:18
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Men det var ju förfan DU som klagade på att det fokuserades för mycket på "mäns våld mot kvinnor" och för lite på att "män och pojkar skjuts ihjäl varje dag hela tiden"

Ffs mannen få grepp om dig själv!..... Alltså.

Och sen en lång jävla utläggning om tjejers påstådda fåfänga? Som om alla tjejer nu helt plötsligt är en och samma individ. Eller som om kvinnor som blivit misshandlade och/eller våldtagna av partner bara är fåfängda tonårstjejer som lever i nån rosa fluffvärld. Har du koll på vad du diskuterar egentligen?
Jadå, jag pekar i sedvanlig ordning ut de luckor som finns i din logik.
Du ser inte gynocentrismen om vi så radar upp liken bredvid varann och kontrollräknar dem.

Så kan det gå, när man är hjärntvättad till narrativet kvinnor offer, män förövare.
Även om man skulle peka ut motsatsen, trillar inte en enda polett ner.
Citera
2021-06-21, 17:22
Medlem
Vansterpartiets avatar
Majoriteten psykiskt labila är ju även uppväxta med singelmödrar så det blir ju lite moment 22 när det är feministerna som skapar problemet.
Citera
2021-06-21, 17:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jadå, jag pekar i sedvanlig ordning ut de luckor som finns i din logik.
Du ser inte gynocentrismen om vi så radar upp liken bredvid varann och kontrollräknar dem.

Så kan det gå, när man är hjärntvättad till narrativet kvinnor offer, män förövare.
Även om man skulle peka ut motsatsen, trillar inte en enda polett ner.

HAHAHAHHAHAHA du är för jävla härlig du.

Återigen, det läggs ner otroligt stora summor pengar, tid och resurser på gängkriminaliteten, "att pojkar och män skjuts ihjäl varje dag hela tiden".

Gängkriminaliteten har orsakat så att annan kriminalitet såsom sexuella brott och stöld nerprioriterats.

Det har kanske stabiliserats igen, jag vet inte. Men ett tag sa polisen detta rakt ut - att gängkriminaliteten slukade i princip alla deras resurser. I allafall i Malmö.

Min logik är solid, du har inte pekat ut en enda lucka hittills.

Ditt jävla dravel om att kvinnor lever i någon slags rosa fluffvärld är förfan helt jävla hutlös.

Hoppas du återföds som kvinna och blir misshandlad och våldtagen av din partner och sen när du söker hjälp så sitter där en självgod jävel på en myndighetsstol och bara - "Men kära du, det finns de som har det värre."
Senast redigerad av Jenny9 2021-06-21 kl. 17:36.
Citera
2021-06-22, 00:58
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Återigen, det läggs ner otroligt stora summor pengar, tid och resurser på gängkriminaliteten, "att pojkar och män skjuts ihjäl varje dag hela tiden".

Gängkriminaliteten har orsakat så att annan kriminalitet såsom sexuella brott och stöld nerprioriterats.

Det har kanske stabiliserats igen, jag vet inte. Men ett tag sa polisen detta rakt ut - att gängkriminaliteten slukade i princip alla deras resurser. I allafall i Malmö.

Ditt jävla dravel om att kvinnor lever i någon slags rosa fluffvärld är förfan helt jävla hutlös.

Hoppas du återföds som kvinna och blir misshandlad och våldtagen av din partner och sen när du söker hjälp så sitter där en självgod jävel på en myndighetsstol och bara - "Men kära du, det finns de som har det värre."
Men gängkriminalitet försvinner inte för att man kastar pengar på den.
Vad politiker säger i Malmö som redan före de stora gängkrigen låg ständigt överbelånade och skuldsatta i hopp om att "vinsten kommer sen".
Men det funkar inte så. När Jammeh och andra galningar vägrar se de verkliga problemen kommer ingenting att lösas om man så plöjer ner hela Sveriges budget i ett krondike där och gräver igen.
Uttalanden och politisk propaganda som det där håller inte i den riktiga världen.

Och jo, du missar fortfarande HELA poängen.
Citera
2021-06-22, 05:47
Avslutad
Citat:

Det är extremt få kvinnor som har den upplevelsen. Nära noll. Män däremot har det värre.
Citera
2021-06-22, 12:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det är extremt få kvinnor som har den upplevelsen. Nära noll. Män däremot har det värre.

Nej inte nära noll.

I övrigt - försök häng med i diskussionen.

Män har det inte värre.
Män står framför spegeln därhemma - oh ser mina biceps stora ut i denna tröjan? Aww nähh, börjar jag bli tunnhårig 😱 Varför ringer hon inte eller sms:ar tillbaka, det har gått 30 minuter redan. Ska jag på Freddes eller Patriks fest på lördag? Fan ser inte dessa byxorna bögiga ut?

Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in