Citat:
Att leva tillsammans är inget alternativ då exet dumpade mig för cirka 2 år sedan. Exet vill inte leva tillsammans med mig, exet vill inte leva tillsammans med någon annan vuxen överhuvudtaget. Så det alternativet finns inte. Jag hade dock gärna haft kärnfamilj och kämpade för detta in i det sista. Men eftersom exet inte vill, så har vi skapat det näst bästa alternativet för våra barn. Och det är att de har daglig tillgång till oss båda samt att vi alla (jag, exet och våra barn) så gott som dagligen umgås allihopa. Jag och exet hjälps också åt. Våra barn behöver inte leva ett splittrat "varannan vecka"-liv, utan har mycket god och daglig tillgång till oss båda samt ett stadigt boende/hem. Klart detta är det bästa alternativet för våra barn, utifrån att jag och exet är separerade. Det borde väl du ändå hålla med om. Eller du kanske är en sådan förespråkare för "varannan vecka"-liv, så som är så "Inne" numera? Eller att barn bara ska träffa den ena föräldern varannan helg, så som det såg ut förr vid separationer?
att det är det bästa alternativet för dig kan du själv svara på, att det är det bästa alternativet för ditt ex kan hon säkert svara på, att det är det bästa för barnen är osanolikt,
men visst är det bättre än att hon mördade dig, hamnade på kåken och barnen infosterfamilj, eller att du tog din väska och drog till taiwan gissningsvis.
men om du har någon statestik som visar uppsidan på spefeika typer av familjelösningar bland barn som lever med 1 biologisk förälder så läser jag den gärna, annars finns det att mina två exempel på ”familjer” gissar jag är ovanliga i jmf med din typ. de allra flesta ensamstånde föräldrar har ju inte skillt sig pga av atypiska skäl, det vanligaste är ju endå ”ofri kvinna” och ” måste stöda upp efter mig och mina barn” medans mannen latar sig på sitt jobb...
Utifrån att vi är separerade alltså. Barnen har så gott som full tillgång till oss båda, dagligen. Just nu sitter vi tex. och ser på fotbolls-em tillsammans, allihop. Igår var vi och badade ihop, allihop. Vi äter så gott som middag ihop dagligen. Vi åker på semesterresor ihop. Osv. Du svarade inte på mina frågor. Så jag ställer dem igen. du kanske är en sådan förespråkare för "varannan vecka"-liv, så som är så "Inne" numera? Eller att barn bara ska träffa den ena föräldern varannan helg, så som det såg ut förr vid separationer?