2021-06-21, 16:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej det såg vi ju idag men de tycker att det är en bra idé och då måste C+L samarbeta med varandra.

Varför får man för sig att de vore en bra idé att försöka samköra liberalism med kommunism?
Citera
2021-06-21, 16:36
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Har varit extremt oinsatt i vad som hänt och varför löfven ska avsättas. Kan någon förklara för en korkad människa som mig vad allt handlar om..
SD har lagt en misstroendeförklaring mot honom som stötts av KD och M på samma premisser dvs de tycker att regeringen gjort ett dåligt jobb. De har också fått stöd av V som tidigare sagt att de kan tänka sig att stödja en misstroendeförklaring om marknadshyror läggs som förslag. Således är det på två olika grunder som man röstat för ett misstroende.
Citera
2021-06-21, 16:37
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Haha, tror du på allvar att Stefan Löfven ville få igenom marknadshyror? Du får nog fundera lite på vad som egentligen pågår och vem som styr det här spelet.

Vad ville Stefan med samarbetet?

Måste ju vara något annat än marknadshyror som det rör sig om.
Citera
2021-06-21, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jasså, så Sossarna är inte de som styrt Sverige och hållit upp dörren för alla syrier, araber och afrikaner?

Sjuklövern är helt i globalisternas händer. Svenska statsministrar utses inte i Sverige, de utses på Bilderbergmöten. Kristersson var där senast så var beredd på skifte 2022.
Citera
2021-06-21, 16:38
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Så kan det så klart vara, men har inte Nyans kopplingar till islamister?

Tänker att många muslimer har flytt från områden där islamister har haft kontroll. Då borde de inte gärna vilja ha denna gruppering i svensk politik.

Nj inte islamister men det är många med muslimska värderingar som styr. Skillnad på Muslimer och Islamister.
Citera
2021-06-21, 16:39
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Liberalernas mål är att få en borgerlig regering. Om det lyckas redan nu är en annan fråga.
Ja, men jag hoppas verkligen att folk inte går på "Liberalernas" valser ännu en gång. Så fort de riskerar åka ur låtsas de kräva tuffare tag (minns t ex 2002 "språkkrav") för att sedan föreslå ökad invandring igen när de blivit räddade av stödröster från korkade moderater.
Ju för vi blir kvitt "Liberalerna" (och MP) dess bättre....
Citera
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Löfven har regerat på något som heter JÖKen, en uppgörelse mellan C, L, MP och S. För att få igenom punkterna i överenskommelsen har de behövt stöd av V, men det har de inte låtsats om.

Nu fick V nog när en av punkterna i överenskommelsen skulle pushas fram. SD var snabba att föreslå ett misstroendevotum mot Löfven, och sen hängde V, M och KD på. Et voila, så var vi en förvånad betongsosse mindre.

Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
SD har lagt en misstroendeförklaring mot honom som stötts av KD och M på samma premisser dvs de tycker att regeringen gjort ett dåligt jobb. De har också fått stöd av V som tidigare sagt att de kan tänka sig att stödja en misstroendeförklaring om marknadshyror läggs som förslag. Således är det på två olika grunder som man röstat för ett misstroende.

Tack hörni. Vad är det för punkter då? Jag har fått för mig att det en väldig osämja efter beslutet om marknadsfria hyror.
Citera
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Man kan införa ett temporalperspektiv i detta, särskilt när nästa "riktiga" val inträffar om ett drygt år (bara). (inte att du har fel, utan en parameter ytterligare).

Att C skulle bli vän med V kan ju straffa sig något alldeles ohemult i det valet.
Om man nu tänker i de banorna: vad skulle centerpartiets (potentiella) väljare straffa C mest för? Att bli vän med V, eller att bli vän med SD? Om en stor andel av C:s väljare innerst inne tycker att det är som pest eller kolera, och partiledningen känner vart vinden blåser, då antar jag att Annie kommer säga tvärt nej till båda partierna. Då slutar det här väl med att vi får extraval i höst?

Jag ser det som att Annie har tre val. Antingen säger hon "nja, okej..." till V och då fortsätter Löfven som statsminister. Eller så säger hon "nja, okej..." till SD och då blir Kristersson statsminister. Eller så säger hon "nej, vet du vad!" till båda två, och vi får extraval. Oavsett så är liksom bollen i hennes planhalva. Jag förväntar mig att alla andra partier och partiledare de närmsta veckorna kommer bete sig på ett högst förutsägbart sätt.
Citera
2021-06-21, 16:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En fin SD-skalp.

Oj David Baas på Expressen citerar lilla mig.

https://www.expressen.se/nyheter/lofven-ar-akessons--storsta-politiska-skalp/
Citera
Medlem
Vore en praktskandals om (vi) skattebetalare ska punga ut 350milj till ett nyval ett år innan nästa riksdagsval. Allt för att våra politiker leker i sandlådan.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
L är det svarta fåret i den här historien. Det vore minst sagt orättvist om L gick vinnande ut ur detta.

Tvärtom så har ju L gått ur den här kalabaliken med hedern i behåll.

Först stod de fast vid Jöken trots att det säkert kostade dem röster, enligt principen: "ett ingånget avtal med oss gäller".

Sedan dumpade de Jöken när Löfven väl fallit och infriade därmed sitt tidigare löfte till de egna väljarna att byta från det rödgröna till det blågula blocket i god tid innan valet.
Citera
Medlem
All heder till "rookien" i vänstern (Dadgostar) som öppnade eld när de sökte smyga in marknadshyror precis lagom till industrisemestern!

Det blir ju väldigt spännande detta, speciellt om alltsammans skulle mynna ut i ett extraval! Jag har svårt att tro att de (V) förlorar särskilt många etablerade vänsterväljare pga detta misstroende-beslut. Däremot skulle det inte förvåna om de vinner en hel del nya väljare, kanske främst från S. Hur som helst så imponerar vänster-damen på mig, det må jag medge. Även om jag inte röstat vänster sedan mitt första val (decennier sedan) så kan jag inte låta bli att bli lite medryckt.

Att Socialdemokraterna i praktiken faller i kamp för att ägare av hyresfastigheter på egen hand ska få bestämma hyresnivån, det kan bara inte vara bra för S i ett eventuellt extraval.

Det lär väl vidare sannolikt bli gravöl i förtid för liberalerna vid eventuellt extraval

*** Förövrigt, vad var det för galningar vissa partier skickade upp inför knapptryckningen (misstroende eller inte). Socialdemokraternas talare (Annelie Karlsson) var riktigt illa, men Miljöpartiets filur vid podiet (Hirvonnen) var ju ännu värre! Kiknade av skratt när jag såg hur allierade åhörare himlade med ögonen ovan munskydden samtidigt som andra ömsom tittade bort när denne talade. Varför i fridens namn skickar man inte i detta läge fram det bästa man har i retorisk väg?! ***
Senast redigerad av Anonymusfilijockus 2021-06-21 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in