All heder till "rookien" i vänstern (Dadgostar) som öppnade eld när de sökte smyga in marknadshyror precis lagom till industrisemestern!
Det blir ju väldigt spännande detta, speciellt om alltsammans skulle mynna ut i ett extraval! Jag har svårt att tro att de (V) förlorar särskilt många etablerade vänsterväljare pga detta misstroende-beslut. Däremot skulle det inte förvåna om de vinner en hel del nya väljare, kanske främst från S. Hur som helst så imponerar vänster-damen på mig, det må jag medge. Även om jag inte röstat vänster sedan mitt första val (decennier sedan) så kan jag inte låta bli att bli lite medryckt.
Att Socialdemokraterna
i praktiken faller i kamp för att ägare av hyresfastigheter på egen hand ska få bestämma hyresnivån, det kan bara inte vara bra för S i ett eventuellt extraval.
Det lär väl vidare sannolikt bli gravöl i förtid för liberalerna vid eventuellt extraval
*** Förövrigt, vad var det för galningar vissa partier skickade upp inför knapptryckningen (misstroende eller inte). Socialdemokraternas talare (Annelie Karlsson) var riktigt illa, men Miljöpartiets filur vid podiet (Hirvonnen) var ju ännu värre! Kiknade av skratt när jag såg hur allierade åhörare himlade med ögonen ovan munskydden samtidigt som andra ömsom tittade bort när denne talade. Varför i fridens namn skickar man inte i detta läge fram det bästa man har i retorisk väg?! ***