Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Inget som säger att många inom S/M inte drar till SD oavsett hur man låter. Visst nu är det svårt men med tiden och SD blir normalt i media och S kollapsar som man gjort i många andra nationer så kanske många flockas till SD. SD varnade ju först och många kommer aldrig rösta S eller M på grund av deras skuld till förfallet.
Karlsson tror ju på det och han vet ju bättre än oss.
Så är det, jag röstade moderaterna i alla val till och med 2010. Jag kommer aldrig glömma vad dem och Reinfeldt gjorde med Sverige.
Vad som skulle kunna få mig att återvända till M:
* Kristersson slutar som partiledare (han är ju en del av Reinfeldts gäng)
* Ersättaren till Kristersson går offentligt ut och ber om ursäkt för Reinfeldt och är tydlig med att all ökning av migration som M bidragit till har varit ytterst skadligt och det största sbedsteget M någonsin gjort.
* M blir tydligt invandringskritiska på nivån att de vill börja jobba för att skicka hem folk som redan är här och gör det till en kärnfråga.
När jag stöter på välarbetade för M nu under eventuellt extraval 2021 och ordinarie valet 2022 kommer jag göra det klart att jag är en av alla moderater som gått till SD och berätta varför.
Jag förstår att M och KD behövs för en konservativ valvinst och jag är pragmatisk. Men min röst hamnar på SD och jag hoppas SD blir största partiet för maximal politiskt inflytande.