Citat:
Ursprungligen postat av
HasseTass
Ytterligare en dag som härdar uransinnet
Men kollar jag på min DML teckning så ser det fortfarande lugnt ut, kan nog gå ned mot stödet på 1,52 men vi borde vända snart även om inte RSI är så långt ned som det känns som.
https://ibb.co/G0WSM8n
Jag är rätt säker på att det handlar om spekulativa småtraders som ledsnat på att det rör sig sidledes och lämnat. De hade hoppats på 25% uppgång i månaden minst, nu när det blir lite stiltje har de ledsnat (så kallat "Reddit-tålamod" vilket varar en vecka max två). När uranaktierna drar igen senare kommer samma investerare få FOMO och gå in och trycka upp kursen mer.
Ingenting fundamentalt har försämrats, tvärt om verkligen. Uranspotten tickar långsamt uppåt. Denisons deal med UEX där man ingår ett JV och köper JCU Exploration till ett riktigt bra pris är riktigt positivt och utökar reserverna ordentligt samt får nu andelar i två långt gångna uranprojekt till.
Jag ökar gärna i Denison, min personliga plan är att låta aktien falla, jag tror mycket väl den kan gå ner mer över nu i början av sommaren när allt fler kortsiktiga spekulterare överger skeppet. Sedan när aktien går upp för andra dagen i rad köper jag in mig igen. Då är risken mindre att man köper en fallande kniv.
Av mitt uran är jag är överlägset tyngst i Kazatomprom följt av UPC men Denison till rätt pris är oerhört attraktivt och jag ser gärna Denison som mitt tredje största innehav när portföljen "är klar".