2021-06-20, 01:16
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Låter bra att det bara varar en dag. Jag tog pfizer dos 1 igår är helt knock-out idag. Jag har sedan tidigare varit svårt sjuk i covid-19 vilket troligtvis förklarar varför jag fått sån stark reaktion på vaccinet. Förhoppningsvis blir dos 2 mildare.

Lät ju smart att skaffa sig immunitet när du redan har immunitet.

Tror du immunitet är kvantitativt eller kvalitativt?
Du kanske tror att du har någon form av superimmunitet nu eller?
2021-06-20, 08:35
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Får man fråga varför ni vaccinerade er just nu? Jag tänker att om man haft covid-19 kanske man inte behöver stå först i kön för att få vaccin? Sannolikt så har ni antikroppar redan innan och det är en viss risk att få en kraftigare reaktion av vaccineringen om man innan haft covid-19. Men kanske om man är äldre eller i en riskgrupp så kan det vara motiverat? Jag är medveten om att det ännu inte finns någon tvärsäker forskning inom området, utan en massa antaganden om huruvida man bör vaccinera sig eller inte efter covid-19.

Snart får ju ungdomar vaccinera sig. Så hur länge ska man vänta eller vara solidarisk? Dessutom så säger ju inte någon myndighet att man ska vänta. Man vaccinerar 100 000 per dag. F ö litar jag 100% på mina antikroppar. De är till och med beprövade, men jag tycker mig ana att det kommer vara komplicerat att vara ovaccinerad. Det är som att antikroppar litar inte folk på. Däremot kommer jag vänta med dos två.
2021-06-20, 09:59
Medlem
Då jag inte fick några vettiga svar & jag innerligt undrar så klistrar jag in samma fråga igen.

Ok, jag har några frågor a la foliehatt men är helt seriös & vill ha svar.

Jag läste någonstans att kroppens eget försvar mot virus likt covid stängs ned efter att man fått vaccinet. Istället arbetar vaccinet mot viruset som en sommarvikarie. Stämmer detta?

Blir man inte väldigt beroende av att fortsätta med vaccinet då även i fortsättningen?

Du kan ju inte bråka & sätta dig på tvären mot staten, du behöver ju påfyllning om 6 månader. I annat fall så lär du bli sjuk som fan då kroppen saknar förmåga att försvara sig själv.

Det låter som något man sett på film men är det inte ett jävligt simpelt sätt att hålla ordning på en bråkig befolkning?
2021-06-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Får man fråga varför ni vaccinerade er just nu? Jag tänker att om man haft covid-19 kanske man inte behöver stå först i kön för att få vaccin? Sannolikt så har ni antikroppar redan innan och det är en viss risk att få en kraftigare reaktion av vaccineringen om man innan haft covid-19. Men kanske om man är äldre eller i en riskgrupp så kan det vara motiverat? Jag är medveten om att det ännu inte finns någon tvärsäker forskning inom området, utan en massa antaganden om huruvida man bör vaccinera sig eller inte efter covid-19.

Det beror ju på olika saker. Jag blev ju svårt sjuk och inlagd, då vill man väl förstås ta vaccin för att få bättre skydd ifall skiten kommer tillbaka i vinter.

I vilketfall så håller jag nog inte med om att man tar upp en plats i kön. Här i Stockholm t.ex. är det ju många som inte dyker upp eller lämnar en bokat tid ledig. Det har ju stått mycket om det i media, så de tom ibland får kasta vacciner. Det är ju också därför de har en "reservlista" i Stockholm, så de kan ringa in folk i nästa åldersgrupp att hinna ge vaccin innan de kastas.
2021-06-20, 13:08
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det beror ju på olika saker. Jag blev ju svårt sjuk och inlagd, då vill man väl förstås ta vaccin för att få bättre skydd ifall skiten kommer tillbaka i vinter.

I vilketfall så håller jag nog inte med om att man tar upp en plats i kön. Här i Stockholm t.ex. är det ju många som inte dyker upp eller lämnar en bokat tid ledig. Det har ju stått mycket om det i media, så de tom ibland får kasta vacciner. Det är ju också därför de har en "reservlista" i Stockholm, så de kan ringa in folk i nästa åldersgrupp att hinna ge vaccin innan de kastas.

Skitsnack, det är inte många som inte dyker upp. Om du hade covid för ett år sedan kan jag förstå att du trängs med andra nu. Men har du haft det under 2021 så har du inget behov i nuläget och hade kunnat vänta till efter sommaren.
2021-06-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Varför tar man just den perioden 1997-2013, varför inte ett större spann, iallafall till 2019, det brukar alltid vara en hund begraven när man gör så.

Det är nog många hundbegravningar kring detta. Men över 15 år väl inget dålig spann. Folk springer ju helt okritiskt och injiceras med något som är så färskt att de är inte ens är möjligt med några långtidstudier. Det räcker att hota med ett år till utan Spanien-resa typ...Efter ett heeelt års väntan innan. Tålamod har försvunnit i våran evolution.
2021-06-20, 20:57
Medlem
negrofobens avatar
Här kommer en länk till om vaccinmyter

https://www.doktorn.com/artikel/myter-kring-covid-19-vaccin-enligt-l%C3%A4kemedelsverket/
2021-06-20, 23:08
Medlem
En kollegas dotter fick en kraftig allergisk reaktion efter andra sticket. Blev akut inläggning och övervakning ett dygn. Hon svullnade upp rätt bra enligt utsago.
2021-06-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
När tar ni dos 3 för "delta" och dos 4 för "gamma"?

Vad är ens syftet att injicera dos på dos av oprövat vaccin som dessutom har "döden" som bieffekt?

Är det inte bättre att avvakta om man nu sågärna vill resa till Mallis tills variant "Epsilon" är ute så att man får ett skydd mot samtliga varianter och som dessutom haft åtminstone 6-12 månader ytterligare i labbet?

Exakt, försiktighetsprincipen är ju ett lämpligt förhållningssätt till ett nytt vaccin. Att vaccinera sig utan utan tanke och reflektion bara för att alla andra gör det är för mig en gåta. Till och med de som redan haft covid vaccinerar sig. Jag förstår att de som är i riskgruppen gör det, inget konstigt med det.
2021-06-21, 11:44
Medlem
Janssen i vänstra armen förra veckan. Inga bieffekter alls.
2021-06-21, 14:12
Medlem
2:a dosen förra veckan. Varken biverkningar eller magnetisk.
2021-06-21, 15:38
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Här kommer en länk till om vaccinmyter

https://www.doktorn.com/artikel/myter-kring-covid-19-vaccin-enligt-l%C3%A4kemedelsverket/

Enkelt.

Vad gäller mina biverkningar av första dosen Pfizer...

Noll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in